Olenko valmis ÄIDIKSI?
Tuntuu, etten "voisi" olla siihen koskaan valmis, vaikka samaan aikaan tunnen, etten koskaan voisi olla valmiimpi...
Olen 24-vuotias, juuri AMK:sta valmistunut nuori nainen. Avoliitossa olen ollut puolisoni kanssa pian 3 vuotta. Puolisollani on vakityö.
"Kärsin" koko opiskelu ajan vauvakuumeesta ja yritin toimia enemmän järjen, kuin tunteen vallassa. Sovin itseni kanssa, että opiskelen ensin ja sen jälkeen olisi aika vauvalle. Niin luulin!
Valmistuttuani sain vajaa kahden vuoden sijaisuuden ja tuntuu, että kaikki suunnitelmani meni nyt uusiks. Olenko sittenkin vasta valmis äidiksi muutaman vuoden kuluttua? :/
Tuntuu, etten voisi olla siihen koskaan valmis! Olen aina halunnut saada nuorena esikoisen, mutta tuntuu, että aina jokin asia tulee "esteeksi"..
Oletteko te muut kohdanneet tämän tapaista myllerrystä päänne sisällä? :( Kuinka olette ratkasseet tilanteen?
Kommentit (3)
Ehkä kirjoitin väärin, äidiksi on varmaankin valmis sitten, kun pikkuinen tulee maailmaan
Viestini jäi kesken..
Eli lähinnä tarkoitin sitä, milloin olette olleet valmiita antamaan pikkuiselle mahdollisuuden? Eli jättäneet ehkäisyn pois.. Millainen elämäntilanteenne on silloin ollut?
Sitten vasta kun se käärö on sylissä tajuaa, että nyt olen valmis :)