Sektio ja kiinnikkeet
Onko jollai jolla on paljon kiinnikkeitä edellisistä sektioista, tullut jotain vaikeuksia tai vaaratilanteita liittyen seuraavaan raskauteen ja erityisesti seuraavaan sektioon?
Kommentit (3)
tuli sektiosta runsaasti kiinnikkeitä virtsarakkoon. Kävin fys.terapeutilla, joka oli erikoistunut leikkausten jälkeiseen hoitoon, joka "venytteli" kiinnikkeitä, en tosin tiedä oliko siitä mitään apua.
Seuraava raskaus (melko pian edellisen jälkeen) sujui hyvin, synnytin alakautta. Kohtuun laitettiin anturi mittaamaan supistusten voimakkuutta. Kaikki meni loistavasti.
minulla elektiivinen sektio esikoisen kohdalla, ja se aiheutti todella paljon kiinnikkeitä alavatsan seudulle. Seuraavassa synnytyksessä ne huomattiin, koska jouduin hätäsektioon vauvan virhetarjonnan vuoksi. Kiinnikkeitä oli niin paljon, että hätäsektioviillosta jouduttiin tekemään pidempi kuin yleensä, paljon yli navan.
Kudostyypistä johtunee, että kiinnikkeitä tuli niin paljon. Olin jo ekan sektion vuoksi aikoinaan todella todella kipeä, ja kuulemma nuo kiinnikkeet ja niiden muodostumnen on ollut osasyynä. Voit varmaan kuvitella, miten hätäsektion jälkeen olin kipeä.....
sen tietää onko niitä kiinnikkeitä paljon vai ei?