Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Häiritsisikö tämä sinua?

Vierailija
29.11.2005 |

Jos olemme kotona jouluaattona, niin mies ei suostu laittamaan mitään siistiä päällensä. Luultavasti ei laita edes housuja vaan kulkee boksereissa tai kalsareissa koko päivän. Kun sanon, että minä olen tottunut, että laitettaisiin jotkut siistit ( tai edes vaatteet) päälle esim. joulupöytään, niin mies nauraa ivallisesti " minun niuhotukselle" . Hän haluaa olla rennosti....

" Rentoutta" on mies toden totta oppinut lapsuudessaan, jolle ei tietenkään kukaan mitään mahda. Jotenkin vaan ärsyttää, kun koko joulusta menee juhlavuus ja minä olenkin " nipo" . Samaa verkkarilinjaa jatkaa tietysti miehen ex-liiton lapsi, joka sitten " säestää" miestäni ja pyrkii olemaan " yhtä rento" .

Minua vituttaa yli kaiken. Kyseessä on kuitenkin lähemmäs 4-kymppinen, akateeminen mies. Opettakaa lapsillenne tapoja, koska perheen vaikutukset näkyvät vielä aikuisenakin! Siis näissäkin asioissa!

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä vaan meinaa olla sama ongelma mutta vaan rikkinäiset verkkarit...työvaatteet

Vierailija
2/12 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tätä mieltä meikäläinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

asioita ihan vaan siksi, että ne ilahduttaisivat muita. Tällainen on tyypillinen esimerkki... meillä kotona ainakin annetaan periaatteista periksi kun näkee, että asia on toiselle tärkeä ja hän tulee siitä iloiseksi. Minua häiritsisi, mutta tiedän, etttä mieheni pukeutuisi ihan vaikka vaan tehdäkseen minulle iloisen mielen.

Vierailija
4/12 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on ihan sama mitä ukolla on päällään kotona koska itsellänikin on päällä ihan mitä sattuu. Jouluna myös minä haluan ottaa rennosti ja vain nauttia rauhasta enkä pukea itseäni hienoksi.

Vierailija
5/12 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä vallitsee villasukkalinja.

Omassa perheessämme (lapset 3 ja 5) olemme tehneet kompromissin, ns. " smart casual" pukeutuminen.

Lapsuudenkodissani ei myöskään kuulunut joulusauna aaton perinteeseen, sillä olemme jo siistiytyneet " ennen juhlaa" . Jos appi ja anoppi ovat meillä, niin silloin voivat saunoa, sillä heidän perinteisiinsä kuuluu aaton sauna

Mutta siis ap:n kysymykseen, en voisi missään nimessä hyväksyä kalsareita jouluaattona, ja luultavasti minun ja sellaisen miehen väliset näkemyserot olisivat muissakin asioissa niin suuret ettemme olisi edes pari....

Vierailija
6/12 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äijät osaa olla uskomattoman urpoja joskus, akateemisiakin pitää komentaa kuin kakaroita. Jos ukkosi komentelusta suuttuu, niin suuttukoot . Joulupöytään saa tulla vasta sitten kun on puettu ja hyväntuulinen :D

Vierailija
7/12 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein olemme viikonloppuna (mikäli olemme vain perheen kesken kotosalla) juuri verkkarilinjalla, mutta joulu on asia ehdottomasti erikseen! En kannata mitään pukulinjaa, mutta siistit vaatteet ehdottomasti kaikilla!

Joulu on vain kerran vuodessa, ja ihmettelen ettei miehesi voi sen vertaa joustaa ja kunnioittaa sinun näkemystäsi. Kalsarimeinigillä voi olla sitten muina viikonloppuina.

Vierailija
8/12 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin en voi kuvitellakaan, että mieheni moista ehdottaisi. Pukeutuisi vaikka pukuun, jos se tekisi mulle hyvän mielen :)

Tosiaan, minustakin tässä on kyse nimen omaan siitä, että miten puolisot ovat valmiit toisiaan ilahduttamaan. Jos tietää jonkun asian toiselle tärkeäksi, eikä sen tekeminen vaadi kummoisia ponnisteluja, niin miksi ei sitä tekisi? Kiusallaan? Mitä rakkautta se on, jos toista tahallaan kiusaa?

Vierailija
9/12 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokailu siis eri vuoroissa ja kukin vuoro huolehtisi tietysti omasta kattauksestaan, esillelaitostaan ja jälkiensä siistimisestä itse.

Vierailija
10/12 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

sivistynyt yliopistouralla oleva tohtori-ihminen. Eli ei todellakaan tyhmä. Tarkemmin en viitsi sanoa tunnistamisen takia.

Pukeutuu kyllä silloin, jos pitää mennä jonnekin kylään yms ( jos kehoitan), mutta on junttikodistaan imenyt nämä vaikutteet. Tyhmäksi en häntä silti voi sanoa. Puheet ovat myös ihan fiksuja, ei tosiaan mitään junttilinjaa....Kodin merkitys on yllättävän suuri.

ap

Vierailija
11/12 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaisia joustoja olen jouluihini tehnyt, ihan vain miehen mieliksi, mutta jos olisi tuollaista edes ehdottanut, niin... Joulu on meillä juhla ja juhlan kunniaksi pukeudutaan. Rentoa voi olla vaatteet päällä, ei kalsarit ole ainoa oikea rentoutumisvaatekerta. ;-)

Vierailija
12/12 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jouluna tarvi mikään uuno turhapuron näkönen olla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi