Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pomo motkotti. Mietin vain.

Vierailija
01.10.2012 |

Olen aloittanut uudessa työssä. 2 viikkoa ollut.

Alkujaan pomo sanoi, että menee 2-3 kk kaiken oppimiseen.

Työhön perehdytys ei siis kaikilta osin vielä ole edes tapahtunut.

Tänään sitten ripitti oikein urakalla. Tekemässäni jutussa oli ollut virhe. Puuttunut tuote.

Olin pettynyt itseeni, mutta myös osin pomooni.

Kaikista suurin isku tuli siinä kohtaa, kun pomo sanoi (työkaveri siis seisoi vieressä), että "Lissu" on ollut täällä kohta 5v töissä, eikä ole yhtään virhettä tehnyt.

Olihan se osin ansaittua se motkotus asiasta, mutta joku raja. Loukkasi enempi ehkä se, että verrattiin toiseen. Ja se, että ei ole pomo juurikaan ollut paikalla ja itse perehdyttänyt työhön.

Ja aikaa on kuitenkin mennyt vasta vähän.

Loukkaanuinko turhasta pohdin vain.

Toki palaute ja kritiikki on jees, mutta se miten sen sitten ilmaisee.

Sainpahan purettua.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alussa painotti miten asioiden oppimiseen menee aikaa, sitten paikalla ollessaan vaati kohtuuttomia. Vittuilua tuli silloin tällöin, vielä vuoden töissä olon jälkeen sanoi kerran minulle, että minun täytyy oppia perusasiat uudelleen (työkavereiden keskuudessa minua arvostettiin, sanottiin usein, että kiva olla sun kanssa samassa vuorossa). Sitten kun lopetin, pomo sanoi, että harmi kun paras työntekijä lopetti, ei koskaan tarvinnut pohtia että pärjäänkö.

Kaikista suurin syy aiheettomiin moitteisiin oli pomon henk.koht paineet tai huono päivä. 2 viikkoa on tosi lyhyt aika uudessa työssä, anna mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, ja teet parhaasi. Tsemppiä!

Vierailija
2/3 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alussa painotti miten asioiden oppimiseen menee aikaa, sitten paikalla ollessaan vaati kohtuuttomia. Vittuilua tuli silloin tällöin, vielä vuoden töissä olon jälkeen sanoi kerran minulle, että minun täytyy oppia perusasiat uudelleen (työkavereiden keskuudessa minua arvostettiin, sanottiin usein, että kiva olla sun kanssa samassa vuorossa). Sitten kun lopetin, pomo sanoi, että harmi kun paras työntekijä lopetti, ei koskaan tarvinnut pohtia että pärjäänkö.

Kaikista suurin syy aiheettomiin moitteisiin oli pomon henk.koht paineet tai huono päivä. 2 viikkoa on tosi lyhyt aika uudessa työssä, anna mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, ja teet parhaasi. Tsemppiä!

Tuo noin niin tiedän, että mun pomolla on paineita toisella saralla. Se ei silti saa olla syy tai edes osasyy tommoseen.

Piti vaan tänne päästä purnaa. Olis vaan voinut asiat nätimmin ja paremmin hoitaa. Ja myös olla itse se ohjaaja.

Huomenna taas uusi päivä.

t. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä harkitsisin vakavasti paikan vaihtoa. Pomosi asenne ei vaikuta asialliselta ja aikuiselta, enemmänkin ala-astemeiningiltä. Hänellä ei ole myöskään selvästi psykologista silmää siitä kuinka alaisia käsitellään. Jos hän on antanut sinulle heti liikaa vastuuta voi virhe harmittaa, mutta se oli hänen ei sinun virheesi. En kuuna päivänä antaisi alaiselle heti alkuun tärkeitä työtehtäviä enkä myöskään motkottaisi vaikka virheitä sattuisi vaan katselisin hissukseen muutaman kuukauden koeajan. Antamalla alaisen tuudittautua jees-meininkiin karsii paljon nopeammin jyvät akanoista eli erottaa osaajat hutiloijista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme