Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Arvatkaa mitä! Olen ihan OIKEA luuseriäiti!

Vierailija
01.10.2012 |

Täytän ensi kuussa 30, eikä minulla ole ammattia eikä työkokemusta. Olen työkyvyttömyyseläkkeellä, minulla on masennus, paniikkihäiriö ja estyntyt persoonallisuus. Hoidan lapsia (2kpl) kotona, vaikka uusimpien uutisten mukaan minun ei pitäisi, koska se ei tee hyvää lapsilleni.

Miettikää, millainen luuseri olen! Ei tulevaisuudensuunnitelmia, ei mitään. Olen vain ja hoidan lapset niin hyvin kuin osaan, vien kerhoihin, vien ulos, teen kotiluomuruokaa, leivon, leikitän, pidän kodin siistinä, askartelen, laulan ja soitan. Kukaan ei uskoisi ulospäin, millainen oikeasti olen kaiken tämän alla. OLen nainen ilman unelmia :(

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

et ole mikään luuseri, vaan sairas! Ja sairaudesta huolimatta hoidat lapset hyvin, mitä ei valitettavasti voi sanoa monesta terveestäkään.

Olen itse sairastanut teini-iästä asti kroonista sairautta, johon liittyi myös masennusta ym. Pidin itseäni ihan totaaliluuserina, kun mistään ei ikinä tullut mitään eikä koskaan jaksanut tehdä mitään. Muutama vuosi sitten sairaus saatiin ruokavaliolla oireettomaksi, ja kas kummaa, valmistuin ja nyt minulla on jopa osa-aikatyö, vaikka olen hoitovapaalla. Jälkeenpäin olen tajunnut, että en minä mikään luuseri koskaan ollutkaan, koska kuka ihme sairaana jaksaa muuta kuin yrittää selviytyä.

Jos joskus saat sairautesi kuriin, niin veikkaanpa että sinäkin jaksat opiskella ammatin tai tehdä muuta "hyödyllistä". Siihen asti lapsista huolehtiminen on varmasti enemmän kuin tarpeeksi ja hatunnoston arvoinen asia :)

Vierailija
2/45 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitaa (siitä saakin jotakin) mutta tämän päivän työelämä,se vasta imeekin ihmisestä kaikki energiat! ja siihen päälle nämä kotiasiat.huh

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ei mene vaan jakeluun: kykenet siis huolehtimaan hienosti lapsistasi ihan päivittäin, tekemään heille ruokaa, viemään ulos säännöllisesti ,laittamaan päiväunille jne.

---

Vastaan kysymykseesi suoraan: kyllä. Kykenen huolehtimaan lapsistani, opettamaan heille elämänperustaitoja, viemään heitä kodin ulkopuolelle... tässä kohtaa alkaa ahdistaa, nimittäin turvallisen kodin ja turvallisten rutiineiden ulkpuolella.

Kuten sanoin, minulla ei ole koulutusta. En siis pystyisi tekemään pph:n töitä tällä hetkellä, vaikka haluaisinkin (ja olen sitä harkinnut ja sitä on minulta pyydettykin muiden toimesta). Minun pitää ensin mennä kouluun, ja tähän tarvitsen valtavasti apua sillä a) pelkään aivan älyttömästi kouluja b) minulla on suorittamisen kammo.

Menneisyyttäni en ala teille valottamaan (mm. tunnistamisen pelossa), joten saat pärjätä näillä tiedoilla, mitä annan.

Työkyvyttömyyseläkettä en ole missään vaiheessa hakenut, kuntoutustukeni muuttui sellaiseksi noin vuosi sitten. Terapeuttini mukaan lääkärini on ammatissaan maan parhaimpia, taitava puhumaan ehkä sitten? Sinä et maksa eläkettäni vaan sen tekee vakuutusyhtiö :)

En aio olla loppuelämääni näin, mutta aloitusta tehdessäni mietinkin, millainen olen TÄLLÄ HETKELLÄ. En todellakaan mitenkään haluttu ihminen tässä yhteyiskunnassa kuten sinä annatkin kauniisti ymmärtää.

Olet ihan oikeassa: sinun kaltaisesi persereikä ei todellakaan ole haluttu ihminen tässä yhteiskunnassa.

Voi voi kun on vähän vaikeaa, niin sinäpä elelet elämäsi toisten siivellä ja teet todennäköisesti vielä yhtä sekopäisiä lapsia tänne toisten riesaksi.

Voi vittu että pitää ollakin tuollaisia. Miten kehtaat?

Vierailija
4/45 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jollain hänenkin on pakko elää!

T: ei ap

Vierailija
5/45 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ihan oikeassa: sinun kaltaisesi persereikä ei todellakaan ole haluttu ihminen tässä yhteiskunnassa.

Voi voi kun on vähän vaikeaa, niin sinäpä elelet elämäsi toisten siivellä ja teet todennäköisesti vielä yhtä sekopäisiä lapsia tänne toisten riesaksi.

Voi vittu että pitää ollakin tuollaisia. Miten kehtaat?

Ei.

Oikea kysymys kuuluu, miten sinä kehtaat sanoa toiselle noin?

(Omasta sairaudestani huolimatta en silti koe tarvetta olla kenellekään ilkeä. Joskus palstoja lukiessa tulee mieleen, että taidan olla selväpäisempi kuin moni muu täällä...)

Vierailija
6/45 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä, minulla on aviomies.

Vierailija
7/45 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä sinulla on ollut varaa 2-kymppisenä ottaa tuollainen vakuutus jos sellaista on olemassakaan

Vierailija
8/45 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko jotain tapahtunut, mikä saa sinut juuri nyt tuntemaan itsesi luuseriksi?

Vaikutat hyvältä äidiltä kahdelle lapselle, se on suuri saavutus :)

Lisäksi yhteiskunta olisi vääristynyt ja kamala, jos täällä olisi vain kapeaan normiin mahtuvia "onnistujia". Monenlaiset ihmiset, kohtalot ja näkökulmat ovat rikkaus. Ja kuka tahansa tämän päivän voittaja voi olla luuseri huomenna.

Vierailija
9/45 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko jotain tapahtunut, mikä saa sinut juuri nyt tuntemaan itsesi luuseriksi?

Vaikutat hyvältä äidiltä kahdelle lapselle, se on suuri saavutus :)

Lisäksi yhteiskunta olisi vääristynyt ja kamala, jos täällä olisi vain kapeaan normiin mahtuvia "onnistujia". Monenlaiset ihmiset, kohtalot ja näkökulmat ovat rikkaus. Ja kuka tahansa tämän päivän voittaja voi olla luuseri huomenna.

Olen viettänyt enemmän aikaa netissä koska olen ollut flunssassa. Se on tapahtunut, ei muuta. Täällä on aika jyrkkiä ihmisiä, ja joskus omassa pienessä maailmassa se unohtuu, miten julmaa maailmassa oikeasti onkaan.

Vierailija
10/45 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä sinulla on ollut varaa 2-kymppisenä ottaa tuollainen vakuutus jos sellaista on olemassakaan

Enkö jo sanonut, etten aio olla loppuelämääni tällainen? Ja voi niitä vakuutuksia vanhemmatkin ottaa lapsilleen, tiesitkö sitä?

Vierailija
11/45 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkö jo sanonut, etten aio olla loppuelämääni tällainen? Ja voi niitä vakuutuksia vanhemmatkin ottaa lapsilleen, tiesitkö sitä?

Vierailija
12/45 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla ei tarvitse olla koulutusta, ja kotiäiti on usein tosi hyvä äiti. Mutta tällaiset muka-nöyristelevät itsekehualoitukset ovat ärsyttäviä. Ei se luomuruoka sinusta yli-ihmistä tee.

Vierailija
13/45 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkään tajua. Työeläkeyhtiö maksaisi jos ap olisi sairastunut töissä ollessaan, mutta hänhän sanoo ettei ole työkokemusta.

Saatko ap Kelasta kansaneläkkeen?

Vierailija
14/45 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ihmettelen, miten helposti voi päästä eläkkeelle.

Mutta olen varma, että ap on hyvä äiti lapsilleen.

Jos kykenee hallitsemaan elämästä vain yhden osa-alueen, on hyvä tehdä se kunnolla Ap:lla se on perhe, minulla työ.

Minua kauhistuttaa, millaista uskomatonta saastaa yksi tai useampi ihminen kirjoittaa tähän ketjuun! Teillä on elämä todellakin huonommassa jamassa kuin ketjun aloittajalla kun pystytte tuottamaan tuollaisia kommentteja. En voi uskoa, että keskuudessamme elää noin pahoja ihmisiä. Varmasti pahuus säteilee lapsiinnekin.

Ei ole ap:n vika, jos hänet on päästetty helposti eläkkeelle, vaan yhteiskunnan. Ehkä on myös yhteiskunnan vika, että ap:sta on tullut sellainen kuin on.

Vierailija
15/45 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon saat aikaan työkyvyttömänä ;)

Mun 32-vuotias ystävä joutui vuodeksi sairaslomalle masennuksen takia ja se ei päässyt sängystä ylös. Otti aamulla pillerin, että pääsi ylös ja illalla pillerin, että sai unta.

Ei todellakaan siinä askarrellut ja lauleskellut -saati kokannut luomuleipää.

Mutta lapsesi saavat varmasti hyvän lapsuuden kun äiti on aina kotona ja äidillä ei ole muita tavoitteita elämässä kuin se seuraavan päivän ruoka. Me muut kas joudumme sitten käymään töissä, jotta sinä saat pidettyä tämän elämäsi kunnossa.

Pidäthän sitten huolen, ettet ole täällä palstalla haukkumassa uraäitien lasten 9-10 tuntisia työpäiviä tai pitkiä työmatkoja... kas kun JONKUN ne työt on tehtävä.

Toi kreikkalainen systeemi, jossa vaan ei makseta veroja (kukaan ei vaan maksa) ei tunnu pitkällä tähtäimellä kovin kantavalta.

Vierailija
16/45 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon saat aikaan työkyvyttömänä ;)

Mun 32-vuotias ystävä joutui vuodeksi sairaslomalle masennuksen takia ja se ei päässyt sängystä ylös. Otti aamulla pillerin, että pääsi ylös ja illalla pillerin, että sai unta.

Ei todellakaan siinä askarrellut ja lauleskellut -saati kokannut luomuleipää.

Mutta lapsesi saavat varmasti hyvän lapsuuden kun äiti on aina kotona ja äidillä ei ole muita tavoitteita elämässä kuin se seuraavan päivän ruoka. Me muut kas joudumme sitten käymään töissä, jotta sinä saat pidettyä tämän elämäsi kunnossa.

Pidäthän sitten huolen, ettet ole täällä palstalla haukkumassa uraäitien lasten 9-10 tuntisia työpäiviä tai pitkiä työmatkoja... kas kun JONKUN ne työt on tehtävä.

Toi kreikkalainen systeemi, jossa vaan ei makseta veroja (kukaan ei vaan maksa) ei tunnu pitkällä tähtäimellä kovin kantavalta.

Miksi "kaikki" jättävät kommentoimatta siihen, kun sanon, etten halua enkä aio olla tällainen loppuelämäni?

Miksi te olette niin ilkeitä?

Vierailija
17/45 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi "kaikki" jättävät kommentoimatta siihen, kun sanon, etten halua enkä aio olla tällainen loppuelämäni?

Miksi te olette niin ilkeitä?

No kerropa AP ihan tarkkaan millaisia vastauksia halusit provosoivaan aloitukseesi "olen ihan oikea luuseriäiti"

Halusitko, että me silitämme ja sanomme "et ole, olet tosi hyvä äiti" ? Eihän me voida tietää kun ei sua tunneta.

Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Provosoivaan aloitukseen tulee provosoivia vastauksia ;)

Vierailija
18/45 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne yleensä saadaan?....

Vierailija
19/45 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
20/45 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva työssäkäyvä äiti jaksaa panostaa luomuruokaan tai askarteluun.

Mutta hieno juttu että ap käyttää liikenevät voimavaransa olennaisiin asioihin, ts. lapsiin nyt kun he ovat pieniä. Vielä voi tulla se töihin menonkin aika.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kuusi