Onko jollakin täällä kirjoittelevalla sellaisia isovanhempia, jotka pyytävät lastenlapsia kylään
tai vievät heitä erilaisiin tapahtumiin tms,?
Kommentit (28)
Joskus tuntuu, että jopa liikaa:). No ei vaiskaan, olen todella ilonen asiasta.
Molempien vanhemmat asuvat Helsingissä ja lähellä. Vievät muksuja teatteriin, näyttelyihin, harrastuksiin, tapahtumiin, uimaan jne.
Ja myös molempien kotona pitävät lettukestejä, temppuratoja jne.
Ei voisi enempää toivoa. Toisaalta myös mieheni ja minä olemme molemmat aikas perhekeskeisiä. Omat lapsuutemme olleet samnamoisia.
Arjessa tosi suuri apu, koska 2 isovanhempaa jo eläkkeellä ja me molemmat taas matkustamme työn puolesta.
Toisaalta myös lomia vietetään yhdessä isovanhempien kanssa. Me ollaan vähän "latinoperhe" suomalaisittain:).
Myös herkistelyaikaa miehen kanssa on tarjolla, kun ihania hoitajia lapsille aina löytyy (pyytämättäkin).
nykyäänkin lastenlasten elämään osallistuvat isovanhemmat?
Ei siis mitään sellaista, että nyt lapsenlapsille hyvitettäisiin se aika, mitä omille lapsille ei ollut.
nykyäänkin lastenlasten elämään osallistuvat isovanhemmat?
Ihan tavallisia vanhempia, isä oli aikoinaan aika paljon työmatkoilla mutta ei mua haitannut kun sain paljon tuliaisia. Ei me kauheesti tehty mitään 'lasten' juttuja perheen kesken. Olen 70-luvun lapsi, sillon lapset meni vanhempien mukana kylään ja sinne minne vanhemmat meni, ei ollu puuhamaita ja muita hoploppeja keksittykään. Heti kun oli ikää tarpeeks lapset meni sitten keskenään, ei roikuttu vanhempien helmoissa niin pitkään kun nykyään.
Minun vanhempani. Lapset matkustelevst isovanhempien kanssa (ovat jo teinejä), käyvät shoppailemassa, laskettelemassa ym. Varsinkin esikoinen. On heidän ensimmäinen lapsenlapsi ja vähän erityisasemassa ja läheisin. Tyttö käy kylässä jonkin verran myös toisten isovanhempien luona, jotka asuvat parin tunnin junamatkan päässä. Minä vien junalle ja isovanhemmat hakee asemalta. Tyttö selkeästi tykkää isovanhempien seurasta.
isovanhemmat eivät vie mihinkään, kyläilemässä siis käydään. Syy anopin mukaan se, että kun me vanhemmat kuitenkin viedään lapsia eri paikkoihin. Samasta syystä he eivät osta lahjoja- kun muut kuitenkin ostavat.
Kannattaisi kysyä onko isovanhempia jotka ei tee noion (poislukien tietty ne joilla ei enää terveys kestä tms. luonnollinen este)
Vievät huvipuistoihin, konsertteihin, teatteriin jne. Ottavat kylään kotiinsa ja mökilleen.