Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäiseltä lapselta pesette vielä hampaat?

Vierailija
30.09.2012 |

Kaveri piti outona kun meillä vanhemmat pesee 7v:n hampaat. Osaa kyllä pestä itsekin, esim. yökylässä ollessaan ja joskus kiireessä, mutta pääsääntöisesti jompi kumpi vanhemmista pesee.

Onko muka outoa?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoisin, että fiksua, jos ajattelee oikeasti niiden hampaiden kuntoa.

Vierailija
2/12 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka toisinaan pesee itse hampaansa aamulla, mutta hammaslääkäri ohjeisti, että n. 10v asti pitäis vanhempien huolehtia hampaiden puhdistumisesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hammaslääkäri ohjeisti, että n. 10v asti pitäis vanhempien huolehtia hampaiden puhdistumisesta.

Meidän 8-v pesee ensin itse ja vanhemmat sitten tarkistavat.

Vierailija
4/12 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meilläkin 7v. hampaita pesee vanhemmat pääasiassa.

Vierailija
5/12 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta viikonloppuaamuisin saa harjoitella itse pesemistä. Arkiaamuisin ei lasten hampaita olla vielä pestykään.

Vierailija
6/12 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaslääkärin ohjeistushan on, että vanhempi vastaisi pesusta, kunnes lapsi osaa kaunokirjoituksen. Tuolloin kyky riittää myös kunnolliseen hammaspesuun. :)

Vierailija
7/12 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten motorisissa taidoissa on paljon eroja, joten mitään tiettyä ikää ei vois sanoa. Harvoin alle 10-vuotias kuitenkaan saa pestyä kaikkia hampiden pintoja riittävän huolellisesti itsenäisesti.

Oman 8-vuotiaani hampaat pesemme isän kanssa iltaisin, mutta aamuisin hän pesee ne itse. Tärkeintä on pieni fluori annos 2 kertaa päivässä, ja yksi huolellinen pesu iltaisin.

t. suuhygienisti

Vierailija
8/12 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pesen meidän 9-vuotiaan hampaat iltaisin.

Aamuisin pesee itse ja myös jos on jossain leirillä,yökylässä tms.

En pidä yhtään outona sitä,että vanhemmat pesevät vileä alakoululaistensa hampaita. Paremminhan ne tulee silloin pestyä.

Vierailija
9/12 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska muuten hutasee. Joskus kyllä pesee itse kun en kerkiä auttamaan.

Vierailija
10/12 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla pesee itse.

Vierailija
11/12 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ohjeistuksen, että lapsi osaa pestä hampaat oikein itse sitten, kun osaa käsialakirjoitusta kirjoittaa. Joten saavat harjoitella itse, mutta me vanhemmat viime kädessä pestään hampaat lapsilta 4 ja 3v.

Vierailija
12/12 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta viikonloppuaamuisin saa harjoitella itse pesemistä. Arkiaamuisin ei lasten hampaita olla vielä pestykään.

Vastaus ap:n kysymykseen: 8-vuotias pesee itse aamuisin, iltaisin vähintään tarkastetaan tai toisinaan myös pestään lapsen hampaat. 6-vuotias saa joskus aamuisin itse pestä hampaat, iltaisin pestään me vanhemmat. Täällä päin myös ohjeistus, että noin kymmenvuotiaaksi asti vanhemmat vähintään tekee kunnon tarkastuksen vähintään kerran päivässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi neljä