Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Terolut - tunnetko ketään, joka olisi hyötynyt OIKEASTI

Vierailija
30.09.2012 |

Tunnetko ketään, joka olisi saanut oikeasti Terolut-kuurista mitään hyötyä?

Itselleni määrättiin terolut-kuuri tipottelevien kuukautisten takia. Olemme yrittäneet lasta jo reilun vuoden ja kesästä lähtien menkat ovat muuttuneet epäsäännöllisiksi ja vuoto alkaa monen päivä tiputtelulla ja kestää toista viikkoa. Kierrot myös muuttuneet pidemmiksi.

Meillä on jo yksi lapsi, joten raskautumisen ei pitäisi olla mahdotonta. Ikää tosin on jo 35, joten olisi kiva, jos nyt alkaisi tapahtua jo jotain. Progesteroni&kilpirauhas-verokokeet on otettu.

Gynis sanoi, että aloitetaan nyt kolme kuukautta teroluteilla ja sitten katsotaan jotain muuta.

Vähän on usko koetuksella nyt, joten olisi kiva kuulla onko kukaan saanut teroluttien avulla apua lapsensaantiinsa.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
07.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännittää kovasti onko tästä 3 kukauden kuurista hyötyä...

Vierailija
2/9 |
07.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on lääke, joka auttaa vuoto-ongelmiin ja voi siten välillisesti auttaa myös raskautumisessa. Minä olen syönyt vuosien aikana paljon teroluteja ja ne ovat auttaneet hyvin kuukautisongelmiin eli kuukautiset ovat muuttuneet säännöllisiksi kun olen Teroja syönyt.

Lapsettomuusongelmaani Terolutit eivät ole auttaneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
07.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis Terolutin avulla voi saada kuukautiskierron tasaantumaan, mulla on se toiminut juuri niin.

Vierailija
4/9 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terolut ei auta munasolun irtoamiseen mitään. Jos kuitenkin osassa kierroista munasolu irtoaa, Terolutista voi olla vähän apua, koska Terolut nopeuttaa ovuloimatonta kiertoa, eli sen avulla pääsee nopeammin seuraavaan kiertoon.

Itselläni ovuloimaton kierto on yleensä 50-90 päivää, Terolutin avulla normaalin pituinen.

Suosittelisin sinulle oikeita lapsettomuustutkimuksia ja -hoitoja. Oletko tehnyt ovulaatiotestejä? Minulla ovulaatio usein tapahtui, mutta myöhään (kp 21 tai sen jälkeen) ja luteaaliaika (ovulaatiosta tiputtelun alkuun) jäi liian lyhyeksi. Lyhyt luteaaliaika voi olla itsessäänkin ongelma, jos alkio ei ehdi kiinnittyä ennen vuotoa, mutta lisäksi se voi kertoa huonosta munasolun laadusta. Kp 21 tai sen jälkeen tapahtuva ovulaatio viittaa myös huonoon munasolun laatuun.

Lyhyeen luteaaliaikaan Terolut on liian mieto valmiste. Yleensä hoidoissa käytetään luteaalitukena vahvempaa Lugesteronia.

Ovulaation induktio taas monesti aloitetaan Clomifen-tableteilla.

Vierailija
5/9 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kierto on vaihdellut 28 ja 35 vuorokauden välillä. Ovulaatiotesteillä olen muutaman kuukauden seurannut tilannetta ja yhtenä kuukautena ovulaatiota ei ole tullut, neljänä on.

Ikävintä on se tiputteleva vuoto, jonka takia on ollut hankalaa arvioida milloin kuukautiset oikeasti ovat alkaneet.

Gynekologi kirjoitti siis nyt alkuun nuo terolutit ja kolmen kuukauden jälkeen on tarkoitus mennä takaisin hänen pakeilleen ja sitten aloittaa mahdollisesti clomit.

Jos terot ja clomit eivät tuota mitään tulosta, gynen mielestä on sitten aika siirtyä lapsettumuushoitojen puolelle. Nyt siis käyn yksityisellä puolella ja lääkäri on erikoistunut lapsettomuusasioihin. Mutta koska tällä hetkellä gyniskäynnit menevät työterveyden piikkiin, joudun sitten siirtymään toisaalle näiden ensimmäisten yritysten jälkeen.

Mulla ovulaatio ollut muuten noin kp 16-18, mutta siis senkin arviointi on hiukan tiputteluvuodon takia hankalaa.

Vierailija
6/9 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin minulle eräs gyne sanoi. Se kuitenkin tuo kuukautiset, ja kohtu puhdistuu. Minulla on epäsäännöllinen kierto, mutta jokatoinenpäivä -menetelmällä tulin raskaaksi kaksi kertaa. Kai se tiputtelun syy selvitettiin kunnolla? Minulla oli tiputtelua polyypin vuoksi, mutta silti lääkäri otti varmuuden vuoksi näytteen kohdusta. Sattui aika lailla, tulos onneksi ok.

Vierailija
7/9 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei oo papakokeissa ollut koskaan mitään huomautettavaa. Ultralla ei kuulema näkynyt mitään ihmeellistä ja gyne juurikin sanoi, että pystyi rajaamaan polyyppien mahdollisuuden pois. Toisessa munasarjassa ollut suurin kehittyvä follikkeli oli kuulema pienen kokoinen kierron päiviin nähden.

Mekin ahkeroimme joka toinen päivä - mies urheasti mukana projektissa. ;-)

Näin minulle eräs gyne sanoi. Se kuitenkin tuo kuukautiset, ja kohtu puhdistuu. Minulla on epäsäännöllinen kierto, mutta jokatoinenpäivä -menetelmällä tulin raskaaksi kaksi kertaa. Kai se tiputtelun syy selvitettiin kunnolla? Minulla oli tiputtelua polyypin vuoksi, mutta silti lääkäri otti varmuuden vuoksi näytteen kohdusta. Sattui aika lailla, tulos onneksi ok.

Vierailija
8/9 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla esikoisen jälkeen ei alkanut menkkoja kuulua ja olikohan niin että sitten tuli mutta parin kk välein. Otin terolut-kuurin joksikin aikaa ja sitten raskautuminen onnistui, vaikka sitä ennen ei toiveista huolimatta toista raskautta kuulunut.

Vierailija
9/9 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

testien mukaan en ovuloinut puoleen vuoteen, kunnes toisella terolut-kierrolla tärppäsi :) tsemppiä.