Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei koskaan omaa aikaa, mitä tehdä?

Vierailija
30.09.2012 |

Olen miettinyt jopa pois muuttoa. En vaan saa koskaan olla rauhassa itsekseni ja tarvitsen todella yksinoloa. Olen lapsesta saakka viihtynyt yksin ja perhe-elämä on mullistanut kaiken. Lapset ovat illanvirkkuja ja menevät usein nukkumaan vasta klo 23. Miehestä ei paljon apua ole, aina on jotain värkkäämistä meneillään eikä voi olla lasten kanssa. Olen ihan epätoivoinen...

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mietit poismuuttoa, ja mies ei voi olla lasten kanssa, niin mihin ne sitten muutettuasi joutuisivat?

perheneuvolassa saisitte keskusteluapua puolueettomalta ihmiseltä, ja miehesi saattaisi huomata (ellei aivoton ole), että tarvitset myös taukoa lapsiarjesta.

Yksi vaihtoehto tietysti on palkata vaikka MLL.n lastenhoitaja toisinaan avuksi.

Vierailija
2/9 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä kiinni ihmisoikeuksistasi. Lasten illanvirkkuus ei merkitse että he saavat olla esim. olohuoneessa kanssasi klo 23 asti. Nyt uusi sääntö, että heidän on oltava huoneessaan hampaat pestynä tiettyyn aikaan. Yläkoululaisille esim. klo 21 ja alakoululaisille klo 20 voisi olla sopiva aika. Jos lapset leikki-ikäisiä, herätä heidät klo 7 viimeistään, jolloin ei pitäisi valvoa noin kauan. On siis kiellettyä poistua huoneesta enää tuon jälkeen, huoneessa voivat lukea tai pelata kännykällä tai mitä hyvänsä.

Kerro miehelle ilmoitusasiana, että sinulla on vapaapäivä kerran viikossa. Silloin olet poissa siitä alkaen kun mies tulee töistä tai aiemminkin jos lapset ovat niin isoja että pärjäävät keskenään. Älä kysy lupaa, ilmoita vain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaisempi herätys ja aikaisemmin nukkumaan? Saisit illalla omaa aikaa, kun lapset nukkumassa.

Vierailija
4/9 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset on? Kuulostaa aika hurjalta jos pienet/pienet koululaisetkin valvoisivat klo 23 asti. Siirrä rytmiä, herätä aiemmin, ei päiväunia, illalla aiemmin omaan huoneeseen. Ei ole lapselle rangaistus vaan opetteleevat siellä itsekseen rauhoittumaan ennen nukkumaan menoa. Meillä vielä kyllä pieniä lapsia ( 5 ja 2v), mutta me syödään iltapala klo 19.30, pesut 20 ja sänkyyn 20.30. Iltasatu, hyvät yöt ja 21 sammuu valot. Vähintään tunnin päästä nukkuvat, mutta vaikkeivät nukkuisikaan niin pysyyvät sängyissään. Isompi ymmärtää vielä paremmin tuon omaan huoneeseen menonsa. Eikö lapset käy kavereillaan? Mummolat? Sinuna puhuisin vakavasti miehesi kanssa asiasta, eikö tuo voi vaikka muutamana iltana viikossa huolehtia lapsista illan ajan. Tai lähde vaikka joku iltapäivä kaupungille, varaat parturin, käyt elokuvissa, kaupoissa, kahvilla, kirjastossa jne.

Vierailija
5/9 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli iltapäivällä en saa omaa aikaa. Oikeastaan ainoa keino saada omaa aikaa on palkata lastenhoitaja ja lähteä viikonloppuna yksin jonnekin. Meillä ei oikein ole mitään turvaverkkoja, mummolat ovat kaukana. Lapset ovat leikki-ikäisiä. Suurin ongelma on, että nukkuvat päiväkodissa jolloin illalla nukkumaanmeno venyy. Iltatoimet on aina minun vastuulla, sitäkään en jaksa. Miestä en saa raahattua perheneuvolaan, yksinäni olen siellä käynyt.

ap

Vierailija
6/9 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin minäkin tein, on kohtuutonta että kakarat kukkuvat noin myöhään. Mielestäni tilanteenne on niin raskas että miehen työpaikan vaihdosta pitäisi keskustella. Tai sitten muutatte lähemmäs työpaikkaa, jos kyse on pitkästä matkasta.

Vierailija
7/9 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin saat yhden oman tunnin.

Vierailija
8/9 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan säännöllisesti, ja sen ajat olet poissa kotoa.

Jos itse olet aamuvirkku, miten olisi tunnin aamulenkki yksikseen?

Vierailija
9/9 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pidä silti lapset hoidossa 5 pv/vko.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä seitsemän