Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko palstalla kardio myopatiaa sairastaneita äitejä?

Vierailija
30.09.2012 |

Minulla se oli perinataalista eli raskauden lopussa ja synnytyksen jälkeen ilmennyt sydämen vajaatoiminta.

Olisi mielenkiintoista kuulla muiden saman kokeneiden ajatuksia ja kokemuksia esim. uudesta raskaudesta.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tämän ketjun ap (muistaakseni:)) ja löysin nyt haulla tämän vanhan kirjoitukseni. Kiinnostaisi kuulla lisää sinun kokemuksiasi, kirjoittaja numero 4. Ja muiltakin tietenkin, joita asia koskettaa. En ole juurikaan onnistunut löytämään suomalaisilta keskustelupalstoilta muita post partum cardiomyopatiasta kärsineitä.

Itse olen nyt jälleen raskaana kardiologin varovaisen luvan saatuani. Nyt rv 32 ja sydän ollut toistaiseksi ok, mutta toki olen asiasta kaiken aikaa huolissani. Käyn sydänultrassa säännöllisesti ja beetasalpaajalääkitys on päällä.

Vierailija
2/5 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkoi myös raskaus aikana, rytmihäiriöin

jotka synnytyksen jälkeen aina vaan paheni...

useampi vuosi synnytyksestä vasta selvisi oikea syy rytmihäiriöihin ja sydämen suurentumiseen, vajaatoimintaan...

en voi tulla uudelleen raskaaksi, joten siinä en voi auttaa, mut jos muuta haluat kysyä, niin vastaan mielelläni

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kardiomyopatiasi raskauteen liittyvää? Paheneeko tilasi edelleen vai oletko parantunut? Liittyykö tuo, ettet voi tulla enää raskaaksi juuri sydämesi tilaan?

Itselläni sydän oli palautunut normaaliksi n. 6 kk synnytyksen jälkeen, vaikka kooltaan on vieläkin kuulemma kookkaan puoleinen. Rasituskokeessa myös toimi normaalisti. Joudun kuitenkin syömään ilmeisesti loppuikäni beetasalpaajia ja sydänlääkettä. Vauva olisi vielä haaveissa, mutta en tiedä uskallanko ottaa riskiä kardiomyopatian uusiutumisesta.

Minulla on myös taipumusta flimmereihin eli eteisvärinään. Jotenkin raskasta "ajatella" sydäntään, tuntuu että ajattelemalla itselleen saa aikaan vaikka minkälaisia rytmihäiriöitä.. :/

ap

Vierailija
4/5 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flimmeri aiheuttaa herkästi tukoksia vereen. Itsellänikin esiiintyi flimmeriä, niinpä yhtenä aamuna herätessäni olikin tukos tullut....alkoi sitten marevan, toki ensin piikit.

Ap kannattaa olla varovainen flimmerin kanssa, onko sinulla sitä useinkin? Entäpä marevan tai asperinia edes ?

Minuula luultiin olevan raskauteen liittyvä sydänlihassairaus, mutta ei ollutkaan..

Montako vuotta sinulla on nyt synnytyksestä ?

Kannattaa tietenkin keskustella sydänlääkärin kanssa mahdollisuudesta tulla uudelleen raskaaksi. Lääkkeetkän ei ole kovin hyviä käyttää alkuraskaudessa... Myöhemminkin beetasalpaajat vaikuttaa sikiön sykettä alentavsti ..

Itse en saanut edes imeettä kyseisillä lääkkeillä.

Mikäli kyseessä `vain`raskauteen liittyvä sydämenvajaatoiminta ja tilanne korjaantunut, niin varmasti voit olla huoleti.

Raskaus voi toki pahentaa tilannetta, näni minulle sanottiin .

Itselläni tila paheni kovasti, mutta en kaikkea tässä halua kertoa.

Minulla on kaksi lasta, tämä sydänongelma tuli vasta toisen odotusaikana.

Vierailija
5/5 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva kuulla menikö kaikki hyvin loppuun asti? Toivottavasti. Täällä vähän samansuuntaisia mietteitä ja samanlainen synnytykseen liittyvä vajaatoiminta edellisen synnytyksen aikoihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kaksi