Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jaksamisen äärirajoilla.

Vierailija
29.09.2012 |

Mies on viikot töissä toisella paikkakunalla.

Nyt hän on ottanut jonkun tuttavan terassiprojektin vielä viikonlopuksi.

Minä yritä parhaani mukaan pärjätä kolmen alle kouluikäisen kanssa kotona.

Mun paras ei taida enää riittä, en vaan jaksa. Kauhea tappelu koko ajan, kiusantekoa, meteliä ja sotkemista. Miksi lapset tappelee koko ajan? Aina pitäsis samalla lelulla saada leikkiä. Koko ajan potkitaan ja lyödään kun ei leikki suju.

Turha kenenkään kommentoida sillä kuluneella "pitikö hankkia lapsia" viestillä.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
29.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita AV-palsta kiinni ja lastenlauluja soimaan Spotifysta/ Youtubesta. Tehkää jotain älytöntä, vaikka sormivärimaalausta kylpyhuoneen seiniin.

Vierailija
2/7 |
29.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu ettei jaksa. En usko, että mikään hetkellinen tempaus poistaa väsymystä vaan tarvitaan arkea helpottava isompi päätös.

Mies voi hyvin perua lupauksensa auttaa terassiprojektissa. Voisitteko sopia, että kerran kuussa on sinulla vapaa vkl, jolloin menet joko pariksi yötä hotelliin tai mies lasten kanssa isovanhemmille. Niin sinulla olisi jotain mitä väsymyksen keskellä odottaa, konkreettinen tieto, että jossain vaiheessa helpottaa.

En osaa sen kummemmin auttaa. Itsellänikin on kolme pientä lasta ja vaikka mies on paljon kotona, tuntuu, että nyt vain en jaksa enää tätä samaa paskaa. Viime vuosien valvomiset ja itsensä jatkuva venyttäminen äärirajalle, tuntuu nyt vain kasaantuvan päälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
29.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

auttavat todella paljon. Myös kotitöihin mukaan ottaminen vähentää riehumista: lapset pitävät vastuun antamisesta ja tekevät mielellään jotain hyödyllistä. Tiedän, että pelkkä ajatus lasten kanssa touhuamisesta saattaa väsyttää lisää, mutta se todella helpottaa ilmapiiriä, ja voi saada omaa kireyttä vähemmäksi - jolloin lapsetkin hellittävät vähän.

Välillä kun olen napsahtamaisillani, yritän rauhoittaa itseni laskemalla silmät kiinni kymmeneen. Vähitellen lakkaa hampaiden kiristely ja pään humina, ja pakotan itseni puhumaan tarkoituksellisen hiljaa ja rauhallisesti lapsille, motkottamatta ja syyttämättä (tietysti periksi antamatta silti), ja olen huomannut että se toimii!

Vierailija
4/7 |
29.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita AV-palsta kiinni ja lastenlauluja soimaan Spotifysta/ Youtubesta. Tehkää jotain älytöntä, vaikka sormivärimaalausta kylpyhuoneen seiniin.

Lapset tykkää musiikistä, olin jo unohtanut koko asian kun ne on rikkoneet kolme cd soitinta. Youtube ei ole käynyt mielessäkään.

Vierailija
5/7 |
29.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi vakavasti sairas ja teholla. Yksin pyöritän arkea kahden terveen lapsen kanssa kotona ja yritän joskus päästä sairaalaankin.

Vierailija
7/7 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin hyväksi kaikki kaupungin ja seurakuntien tarjoamat palvelut. Niissä oli hoitotädit lapsille ja kahvia äideille. Joka päivälle oli joku ohjelma. Lisäksi pari tuntia aidatussa leikkipuistossa, missä juorusin muiden äitien kanssa. Kun en jaksanut kokata, niin ajoin Ikeaan lounaalle. Onneksi tuo aika on ohi!

Kunnon pois kotoa, niin lapset eivät tappele ja koti ei sotkeennu!