Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opetatko lapsesi tekemään töitä?

Vierailija
29.09.2012 |

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
29.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en opeta lasta tekemään töitä siksi, että jotain pitäisi saada tehdyksi vaan siksi, että nämä osaisivat aikuisena pitää huolta itsestään.

Vierailija
2/7 |
29.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta jokaisen kuuluu osallistua kodinhoitoon. Kukin ikätasonsa mukaisesti.

Meillä 1 v 8 kk innosta kiljuen imuroi ja tyhjentää tiskikonetta. Ja ripustaa pyykkiä. Ne on hänen OIKEUTENSA tehdä. :D

Toki voi arvata, että imuria pitää jonkun muunkin ulkoiluttaa, mutta kovasti kehutaan kun hän imuroi. Lapsesta on kiva kuunnella kun hiekka tai leivänmurut ropisee imurin putkessa.

Samoin, minäkin opetan siksi tekemään kotitöitä, että osaisi sitten isona pitää huolta itsestään ja kodistaan. Vielä tässä vaiheessa moni asia sujuisi nopeammin kun tekisi vaan itse kun lapsi nukkuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
29.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen ikätason mukaisesti mutta en opeta lasta tekemään töitä siksi, että jotain pitäisi saada tehdyksi vaan siksi, että nämä osaisivat aikuisena pitää huolta itsestään.

Vierailija
4/7 |
29.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 v 8 kk innosta kiljuen imuroi ja tyhjentää tiskikonetta. Ja ripustaa pyykkiä. Ne on hänen OIKEUTENSA tehdä. :

Vierailija
5/7 |
29.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai kotitöitä? meidät opetettiin heti lapsesta asti tekemään töitä mutta kotitöihin emme saaneet osallistua...

Vierailija
6/7 |
29.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen opettanut 9v. tytön tekemään kotitöitä, hän imuroi, vaihtaa itse petivaatteensa, laittaa puhtaat vaatteet kaappiin jne.

Joskus hän kaupassa hakemassa jotain pientä (matkaa 1km).

ja kotitöitä tekevät myös 4v. ja 5v., he siivoavat huoneensa -> lelut omille paikoilleen ja petaavat sänkynsä. Likaiset vaatteet tuovat itse pyykkikoriin, ihan niin kuin 9v. ja mieskin :)

Tarvittaessa 9v. osaa pestä omat vaatteensa eli laittaa koneeseen ja koneen päälle.

Usein onkin käynyt niin että on koulusta tultuaan laittanut kaikkien likaiset vaatteet koneeseen ja laittanut pyykkikoneen päälle, ihan vain siksi koska lempipaita pitää saada seuraavaksi päiväksi puhtaaksi.

Naapurissa 14v. ei ole koskaan pessyt omia vaatteitaan tai imuroinut huonettaan :/

Munia osaa paistaa.

Vierailija
7/7 |
29.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuiset lapseni tekevät paljon töitä, ja nyt välillä mietinkin, että olenko kasvattanut heistä työnarkkareita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi