Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kymmenen vuoden kasvissyönnin jälkeen

Vierailija
28.09.2012 |

Päätin alkaa syömään taas lihaa. Oon tähän mennessä syönyt uunimakkaraa, kanapastaa, jauhelihalasagnea, kanapizzaa ja kinkkukastiketta.

JA HYI HITTO kun on pahaa! Ällöttävintä on koostumus ja rakenne, eikä makukaan ole mistään kotoisin. Ja mulla oli muka välillä ikävä liharuokia. Nyt on alkanut tuntua, että kasvisruoat on sittenkin ehkä tuhat kertaa parempia, joten eiköhän niitä tule suosittua jatkossakin. Silloin tällöin jos jossakin ei saa muuta, niin sitten voisin ehkä syödä lihaa.

Oikeesti en muistanut, että liha on niin pahaa. Ainoastaan kala on herkkua, sitä voisin syödä kasvisten lisäksi vaikka joka päivä.

Onks muilla vastaavia kokemuksia?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaatko eron?

kaytatko mitaan elainkunnan tuotteita?

Vierailija
2/19 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joutunut jättämään pois muutamia ruoka.aineita, jotka olivat todella herkkuani. Nyt ne maistuvat suussani pahalta, pilaantuneelta. Jotenkin olen vieraantunut mausta vuosien aikana ja yhdistän maun vain inhottaviin allergiaoireisiin.

Eli, usko pois, vika ei ole oikeasti lihan maussa :o)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetäse kunnon sisäfilepihvi, ei ole sen voittanutta.

Tosin sekin pitää osata valmistaa,..

Vierailija
4/19 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kinkku maistuu ällöttävältä ja nakit löysän rasvaisilta, kun on tottunut kalkkunanakkeihin.

Vierailija
5/19 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vähän.

Vierailija
6/19 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

osso bucco, pippuripihvi tms.?

Listallasi tuntui olevan heikkolaatuista lihaa.

Itsekin pidän kasvisvaihtoehtoa parempana, mikäli liharuoka on jotain valmiista suikalelihasta tehtyä tai perusmakkaraa.

Vierailija
7/19 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen syönyt vielä 20v sitten joitakin jauheliharuokia ja nakkeja, siihen loppui sitten sekin. Kokolihasta en ole pitänyt ikinä.

Luulsin, että yökkäisin todella koostumukselle ja ja mielikuvalle siitä mistä liha on kotoisin. En pidä lihan aromista edes, se haisee liian tukahduttavalta/ umaamilta paistettaessa tai edes lihaliemikuutiona.

Vierailija
8/19 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskausaikana, mutta se ei vaan meinaa maistua. No joo, silloin raskausaikana tykkäsin, mutta nyt tökkii. Muutama palanen on hyvää, mutta lopuksi aina alkaa se koostumus ellottaa.

Tein lapselle jauhelihakastiketta ja maistoin sitäkin, eikä todellakaan maistunut suuhuni hyvältä.

Vierailija
9/19 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tekemiä lihapullia sika-naudasta. Olen syönyt kasvisruokaa useamman vuoden ja yöööök miten rasvaisia ja ällöjä. En sittenkään ryhdy sekasyöjäksi uudestaan. Kala toki, ihanaa.

Vierailija
10/19 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole koskaan oikein välittänyt kokolihasta.

Vierailija
11/19 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ruokavaliosi on vaikuttanut terveyteesi? Huomaatko eron?

kaytatko mitaan elainkunnan tuotteita?

En osaa sanoa, onko kasvissyönti vaikuttanut mitenkään oleellisesti. Aloin vain olla huolissani, että saanko varmasti kaikkia ravintoaineita (mm. rauta ja B12 vitamiini) tarpeeksi, kun en aina jaksanut niin tarkkaan miettiä, mitä laitan suuhuni. On myös helpompaa syödä samaa kuin suurin osa ihmisistä, niin ei tarvitse vaatia mitään erikoisruokavaliota.

Kasvissyönnin aikana käytin kyllä maitotuotteita ja kananmunia söin. Kalaakin loppuvaiheessa.

Vierailija
12/19 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten joko syö pala raakana tai mausta vain suolalla ja esim. paista tai keitä. Onko pahaa? Ei pitäisi olla, jos hyvälaatuista on.

Vierailija
13/19 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän nuo ole lihaa nähneetkään!

Sama kuin minä söisin kaupan jauhoisia porkkanalättyjä ja haukkuisin kasvikunnan sen perusteella.

T. A-luokan lihansyöjä

Vierailija
14/19 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joutunut jättämään pois muutamia ruoka.aineita, jotka olivat todella herkkuani. Nyt ne maistuvat suussani pahalta, pilaantuneelta. Jotenkin olen vieraantunut mausta vuosien aikana ja yhdistän maun vain inhottaviin allergiaoireisiin.

Hedaria, flunssaoiretta yms. Johtuu e621, nykyään moni valmismarinoitu yms maistuu pilaantuneelta.

Vierailija
15/19 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottumuksestahan tässä on vain kyse. Oli mun mielestä soija ja tofukin aluksi pahaa, mutta oon oppinut tykkäämään niistä paljonkin. Sama ilmiö, kuin jotkut koko ikänsä suunnilleen lihalla ja perunalla eläneet eivät vois kuvitellakaan puputtavansa salaatteja eli "kaninruokaa". Itse rakastan tuoreita kasviksia.

Vierailija
16/19 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetäse kunnon sisäfilepihvi, ei ole sen voittanutta.

Tosin sekin pitää osata valmistaa,..

Pikkusen karmii ajatus alkaa syödä mitään isoa pihviä... ainakaan vielä tässä vaiheessa. Enkä ole koskaan hirveästi valmistanut liharuokia, joten en tiedä, osaisinko paistaa pihviä.

Vierailija
17/19 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei pahalla, mut vahvasti uskon sun olevan provo parinkin asian suhteen:

1. jos olet ollut 10 vuotta vegaani, niin kehosi ei edes kestäisi lihan proteiineja. Sinulle tulisi lihatuotteista todella huono olo vähäisissäkin määrin. Tiedän, koska olen huomannut tämän ominaisuuden kahdessa lakto-ovo-vegetaristilla. Toinen söi prinssinnakin, koska en uskonut asiaa huonosta olosta. Toinen aloitti lihansyönnin uudestaan ja todella hitaasti totutti itsensä uuteen tuotteeseen.

2. et sä ole edes syöny mitään lihaa vielä! ei makkarat ja kinkut ole mitään verrattavissa jalostamattomaan tuotteeseen. ja edelleen, tässäkin asiassa pitää edetä vähän kerrallaan. Ensin kalaa, sitten kanaa, siitä possua, riistaa ja nautaa. eli vaaleammasta lihasta tummempaan.

3. miksi edes söisit lihaa, kun olet varmasti oppinut 10 vuodessa tekemään tasapainoista kasvisruokaa?

mee takas porvooseen.

Vierailija
18/19 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se totuttelemalla taas siitä lähtee.

Kamalaa muuten, miten länsimaissa nuoret naiset hienostelevat ja diivailevat ruoan kanssa. Miehet eivät mistään kasvis- ja sushihöpötyksistä ole onneksi koskaan välittäneet, vaan syövät ihan rehdisti oikeaa ruokaa.

Vierailija
19/19 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai oikein hyvää kinkkua

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi