Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys tynnyrissä kasvaneille?

Vierailija
28.09.2012 |

Usean ketjun innoittamana kysyn: jos todella et tiedä että orekaano on oregano, Bukarest on Romanian pääkaupunki, stabiili on vakaa ja kebab ei ole tyypillinen turkkilainen kotiruoka niin millainen lapsuus ja nuoruus sinulla on ollut? Oletko käynyt peruskoulun? Onko ollut lukihäiriötä? Mistä mediasta saat tietosi maailman menosta yms? Tämän kysyn ilman vittuilua ja puhtaasta ällistyksestä ja uteliaisuudesta.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat kuulua itsekin niihin tynnyrissä kasvaneisiin jos et ymmärrä että jotkut tiedot eivät kulkeudu kaikkien korviin =) On esim. eri ikäisiä ihmisiä, eri elämäntilanteissa olleita jne.

Esim. itse olin nuoruudessa masentunut ja en ollut kiinnostunut maailmanmenosta. Kävin peruskoulun ja kauppiksen ja pääsin suoraan hyviin töihin.

Elämäni on kiireistä ja monesti jää uutiset katsomatta ja nettiuutiset lukematta, lehtiä ei tule meille. Radiosta kuulen uutiset arkisin.

En ole oikein ymmärtänyt, mitä tekee tiedolla esim. eri maiden pääkaupungeista? Jos kuuluisimmat tietää niin eikö se riitä? Ellei sitten pelaa usein Trivial Pursuitia :D

Vierailija
2/6 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ropsaus tinjamia päälle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kotihiiret piiloutuu koloihinsa

siitä on aloituksessa kyse!

Vierailija
4/6 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään yksittäinen tieto ei ole oppineisuuden, maailmankuvan avaruuden tai sivistyksen mitta.

Vierailija
5/6 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat kuulua itsekin niihin tynnyrissä kasvaneisiin jos et ymmärrä että jotkut tiedot eivät kulkeudu kaikkien korviin =) On esim. eri ikäisiä ihmisiä, eri elämäntilanteissa olleita jne.

Esim. itse olin nuoruudessa masentunut ja en ollut kiinnostunut maailmanmenosta. Kävin peruskoulun ja kauppiksen ja pääsin suoraan hyviin töihin.

Elämäni on kiireistä ja monesti jää uutiset katsomatta ja nettiuutiset lukematta, lehtiä ei tule meille. Radiosta kuulen uutiset arkisin.

En ole oikein ymmärtänyt, mitä tekee tiedolla esim. eri maiden pääkaupungeista? Jos kuuluisimmat tietää niin eikö se riitä? Ellei sitten pelaa usein Trivial Pursuitia :D

Nähtävästi olen sitten tynnyrissä kasvanut kun ymmärrän että kaikki eivät siis tosiaan tiedä esim. em asioita mutta en tiedä miten noilta tiedoilta on voinut välttyä nykymaailmassa kun tietoa on tarjolla joka paikassa. Ihan sitä mitä miten käytännön elämässä välttyy moisilta tiedoilta. (Ei katsokaan koskaan esim. Euroopan karttaa, ei käy kaupassa maustehyllyllä, jne)

Vierailija
6/6 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lukihäiriö, joten saattaisin kirjoittaa oreganon väärin. En välttämättä muista kaikkia pääkaupunkeja, jos en ole ko. maassa käynyt, joten en ole ihan varma olisinko muistanut Bukarestin olevan Romanian pääkaupunki.

Stabiilin tiedän, mutta koska olen kebabia syönyt ehkä kerran 20-v sitten enkä ole koskaan käynyt Turkissa tai tunne turkkilaisia, niin en välttämättä tiedä sen tyypillisyydestä Turkissa.

Luen lehtiä mm. Hesaria päivittäin ja katson uutisia tv:stä ja mulla on ystäviä ulkomailla. Olen asununut myös vuosia ulkomailla. Nuoruuteni kasvoin "pumpulissa" kuten ystäväni aina sanoo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän seitsemän