Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suurperheellinen, miksi

Vierailija
27.09.2012 |

haluat aina uuden vauvan ja miten vauvakuume voi tulla, jos edellinen vauva vasta alle vuoden? Haluatko pitkittää kotona oloa, vanhenpainrahakautta vai miksi? Miksi haluat koko ajan lisää lapsia, kun eihän niille isoimmille jää yhtään aikaa jos on esim 6 lasta. Etkö ajattele , että lapsesi olisivat onnellisempia jos isällä ja äidillä olisi enemmän aikaa. Voisi hieman matkustaa ja saada uusia vaatteita.Ehkä jopa oman tietokoneen ja huoneen ilman , että se pitää jakaa. Voisi käydä koko perheen voimin viikonloppuna elokuvissa ym. Jos lapsia on paljon, on selvää että näistä joutuu tinkimään. Miksi haluat tehdä sen ja pukkaat lisää lapsia koko ajan? Uskonnolliset vakaumukset ymmärrän, mutta kuulisin mieluusti teilläkin mielipiteitä. Etkö koskaan ajattele kuten minä?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunnes syntyi viides lapsi. Sitten teetin sterilisaation. Mutta olisihan elämä helpompaa vaikka yhden tai kahden kanssa. olet ihan oikeassa. Ja suurperheen lapsi ei paljon saa vanhemman jakamatonta huomiota. Voi olla että olisivat onnellisempia. Tai sitten ei. On onnettomia pienen tai normaalinkin perheen lapsia.

Vierailija
2/6 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluat aina uuden vauvan ja miten vauvakuume voi tulla, jos edellinen vauva vasta alle vuoden? Haluatko pitkittää kotona oloa, vanhenpainrahakautta vai miksi? Miksi haluat koko ajan lisää lapsia, kun eihän niille isoimmille jää yhtään aikaa jos on esim 6 lasta. Etkö ajattele , että lapsesi olisivat onnellisempia jos isällä ja äidillä olisi enemmän aikaa. Voisi hieman matkustaa ja saada uusia vaatteita.Ehkä jopa oman tietokoneen ja huoneen ilman , että se pitää jakaa. Voisi käydä koko perheen voimin viikonloppuna elokuvissa ym. Jos lapsia on paljon, on selvää että näistä joutuu tinkimään. Miksi haluat tehdä sen ja pukkaat lisää lapsia koko ajan? Uskonnolliset vakaumukset ymmärrän, mutta kuulisin mieluusti teilläkin mielipiteitä. Etkö koskaan ajattele kuten minä?

Tässä taannoin suurperheeksi nimettiin jo neljän lapsen perhe, joten uskallan tähän vastata. Kyllä meillä kaikille lapsille on aikaa, eikä meillä 'koko ajan lapsia pukattu'. Sitäpaitsi meillä oli tähän valintaamme varaa. Tällä kokoonpanollakin on matkusteltu. Leffassa emme tykkää käydä kodin ulkopuolella, kun oma leffateatteri on paljon mukavampi. Voimme harrastaa meille mieleisiä asioita, eikä olla 'jouduttu' mistään luopumaan. Niin: uskonnollista vakaumusta meillä ei ole.

Miksi kirjoituksestasi huokuu katkeruus ja sääli omista valinnoistasi poikkeavia valintoja kohtaan?

ps. meillä on aikaa parisuhteelle ja mahdollisuus välillä matkustaa yksikseen/ pariskuntanakin

(ihan ollaan keskituloisia)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mietitytä lapsikatraan epäekologisuus? Eihän siis olis mitenkään mahdollista, että kaikki maailmalla hankkisivat useita lapsia ja silti resursseja riittäis kaikille. Miksi teidän mielestä juuri teillä on oikeus siihen?

Vierailija
4/6 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä nyt ei ole väestöräjähdyksen kannalta huolestuttavin maa tämä Suomi.

Vierailija
5/6 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä se ole esteenä omalle huoneelle tai uusille vaatteille tai tietokoneelle.

Lapsienhuoneeseen ei tule yhdellekään telkkaria, se on ainoa periaatepäätös jossa pysyn.

Meillä on muutaman kerran uusi vauva laitettu alulle kun nuorin on muutaman kuukauden ikäinen.

Aikaa on jokaiselle lapsille, varsinkin nyt kun olen hoitovapaalla. Kaikki lapset on kotona kanssani, paitsi tietysti nämä jotka käy koulussa. ;)

Minulla on vakityö johon palata, siksikin lapsia tehty tiuhalla tahdilla ettei kotona tartte olla montaa vuosikymmentä.

Juuri äsken iltapesulla esikoisen kanssa puhuttiin elokuviin menemisestä. :)

Meillä on iloinen ja hyvinvoiva perhe. Kiitos vaan. Ei me olla tingitty mistään, jokkut kai vaan osaa perhe-elämänhallinnan?

Ja ps. iltatähdestä tai muutamasta haaveillaan, mutta sitä vielä ehtii ellei elämässä tapahdu jotain yllätyksellistä.

Mukavaa illanjatkoa!

Vierailija
6/6 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Firmat lopettaa, yt-neuvotteluja kaikkialla. Mä olen onnellinen, etten tehnyt tähän maailmaan yhtään pentua. Mä ja mun mies ollaan molemmat työttöminä. Jos meil ois pentuja, ois toooosi kurjaa lasten elämä. Varmaan käytäis jossain leipäjonossa ruokaa haalaamassa ja seurakunnan diakonian retkillä. Ja aivan takuulla olis velkajärjestely päällä!!! Siellähän ne suurperheet on nykyään...