Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi likainen, kaulanalueella likajuovia, vaatteet samat monena päivänä ja pesemättömät.

Vierailija
27.09.2012 |

Pitäisikö alkaa huolestumaan? Lapsen ihosta huomaa että on ollut kauankin pesemättä. Ikä 8v.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on meidän. Isänsä ei anna käydä suihkussa kuin kerran-kaksi viikossa, eikä vaatteita jatkuvasti vaihdella.

Vierailija
2/20 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän poika on usein samoissa vaatteissa koulussa monta päivää peräkkäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi?

Meidän poika on usein samoissa vaatteissa koulussa monta päivää peräkkäin.

ette kai tekään joka päivä pese vaatteita?

Mihin ne säilöisi, ja likaisena, hyi. Sama pitää niin kauan, että menee pesuun.

Vierailija
4/20 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä itsekään vaihda uusia farkkuja joka päivä, pidän useamman päivän peräkkäin. Sukat ja alusvaatteet vaihdan päivittäin. Ja paidan, jos olen hikoillut. Mutta saatan myös samaa paitaa käyttää pari päivää, jos se on selvästi puhtaan hajuinen. En ole siksi lapsiltakaan joka päivä vaatteita vaihtanut.

Tosin pienenä vaihdettiin aina kun vaatteet olivat likaiset (eli monta kertaa päivässä), mutta nyt koululaisena lapsi itse katsoo aamulla vaatteet.

Vaihtaako kaikki muut lapsille joka päivä uudet vaatteet?

Vierailija
5/20 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai teidän pojat käy joka päivä suihkussa/kylvyssä? Meidän 8 vuotias poika käy joka aamu ennen kouluun menoa suihkussa ja tarpeen vaatiessa myös illalla pesulla hampaidenpesuineen.

Aamuisin siis poika aina puhdas ja puhtaat vaatteet päällä kouluun! Meillä siis joka päivä vaihdetaan alushousut ja muut vaatteet puhtaisiin ja sitten vielä illalla yöpuku päälle (joka vaihdetaan joka toinen päivä puhtaaseen).

Jos sitten iltapäivällä on likainen, niin sellaistahan se pojilla leikit välillä on.

Vierailija
6/20 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on meidän. Isänsä ei anna käydä suihkussa kuin kerran-kaksi viikossa, eikä vaatteita jatkuvasti vaihdella.

Likajessicat ovat siis tyttöjä.

Suihkussa ei käydä päivittäin, koska vettä menee, ja suihkussa käyminen päivittäin on turhaa bakteerikammoisuutta.

Vierailija
7/20 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden likapetterin äiti tuosta edeltä. Mä olen ymmärtänyt, että sitten kun lapsella alkaa hormonit toimia uusilla tehoilla ja hikikin haista, niin sitten joka päivä suihkuun. Mut sitä ennen harvemmin riittää.

Meillä lapsi käy suihkussa n. 2 kertaa viikossa + aamu- ja iltapesulla pesee kasvot (ja periaatteessa sen kaulankin, mut se sujuu vähän niin ja näin). Käsiä pestään aina sisälle tullessa ja ennen ruokailua. Hiuksia ei pestä sampoolla kuin kerran viikossa. Ja kiistatta lapsi näyttää välillä likapetteriltä, mutta onko se niin vakavaa?

Vierailija
8/20 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen päättää lapsen hygienian laiminlyönnistä!

Mihin kaikkeen te naiset alistutte??? Ettekö ajattele lapsenne parasta? Meillä typerät päätökset on pannassa, niitä ei siis noudateta. Jos mun mies kieltäsi kylvyt/suihkut esim. nuukauden tähden, en suostuisi tottelemaan näin typerää päätöstä. Lapsen hyvinvointi ennenkaikkea!

Kuulostaa siltä, että näissä perheissä lapset eivät myöskään pese käsiään AINA ulkoa tullessa sisälle.

Vierailija
9/20 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika käy siis toisinaan kaksikin kertaa päivässä suihkussa! Juoksee ja liikkuu niin kovasti ulkona, ettäon ihan hikinen kun tulee ulkoa ja siis yleensä myös likainen. Siksi käy suihkussa joka päivä. Kuulostan ehkä hygieniafriikiltä, mutta kyllä se poika ihan likainen ja hikinen on, pakkohan se on pesulla käydä! Kerran viikossa meilläkin pestään shampoolla tukka.

Vierailija
10/20 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kasvatusalalla mutta maalaisjärjellä ajatellen voisit vähän kautta rantain kysellä, tyyliin "onkos teillä saunapäivä lauantai?" ja kun sitten kertoilet jotain itsestäsi aiheeseen liittyvää, vaikkapa "mä oikein odotan, että lauantaina pääsee saunaan", niin johan voi lapsen sanainen arkku aueta. Ja paljastua yllättäviä asioita. Tai sitten ei.

Vierailija
11/20 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävällisesti.

Vierailija
12/20 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ap, jututapa sitä poikaa.

Vierailija
13/20 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ap, jututapa sitä poikaa.

Huomasin kyllä lapsuksen, mutta en viitsinyt sit korjata. Kiva kun huomautit, sori.

Vierailija
14/20 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko jutellut lapsen vanhempien kanssa?

Vierailija
15/20 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö alkaa huolestumaan? Lapsen ihosta huomaa että on ollut kauankin pesemättä. Ikä 8v.

6, 9 ja 12 v näytti kun olivat olleet kesällä viikon isänsä kanssa mun lomamatkan aikana.

mies ei ollut kertaakaan vaihtanut lapsille edes vaatteita kun olin viikon etelässä vanhempieni mukana heidän 50-v hääpäivämatkalla, lapset oli kuin likakaivossa kylpeneitä mut miehen mielestä vaatteet oli ihan pitokelpoisia

olis nyt edes alushousuja vaihtanut 4-vuotiaalle... ton nuorimman paidasta pysty kyllä lukeen helposti viikon ruokalistankin: jäätelöä, hilloa ja ketsuppia ja jotain mustaa mönjää, tuskin kuitenkaan mitään oikeasti terveellistä ja ravitsevaa olivat syöneet

Vierailija
16/20 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kai meidän pojasta puhu?

Meidän poika on usein samoissa vaatteissa koulussa monta päivää peräkkäin. Ja välillä järkytykseni huomaan, että esim. paita on ihan törkeän näköinen, koska lapsi (7 v.) pyyhkii yhä ja aina kätensä paidan helmaan. Raivostuttava tapa, josta ei ole oppinut pois. Ja lisäksi suunsa pyyhkii hihaan vaikka vieressä on servetti - oikea pikkubarbaari. (Samaan aikaan nuorempi pikkusiskonsa tupsuttaa puhtaita suupieliään sievästi servettiin.) Poika syökin samannäköisesti ja kuuloisesti kuin isot koirat: hotkii ja suupielistä vaan roiskuu ja lentelee pisaroita.

Olin tässä yhtenäkin päivänä juuri ostanut uusia paitoja, kun lapsi tulee kotiin paidan helma täysin rei'itettynä. Olin ihan äimänä, miten oli saanut upouuden paidan niin rähjäisen näköiseksi päivässä. No lapsi oli kantanut kolmea oman päänsä kokoista kiveä paidan helmassa. Ylpeänä raportoi voimistaan. Et likaisen lisäksi resuisissakin vaatteissa lapseni kulkee. Apua, epäileeköhän joku, että lapsemme on heitteillä?

Pahinta on ollut juurikin tuo kun muutaman kerran on ollut kaula ihan paskanen, oli möyrinyt mullassa ja hiekassa. Kiivaasti ja nolona mietin, montako päivää on ehtinyt olla sen näköisenä ihmisten ilmoilla.

Meidän perheessä molemmat vanhemmat ovat kiistatta aika hajamielisiä ja tällaista pääsee aina välillä käymään. Ja lisäksi kun lapsi on suursyömäri, niin koulussa varmaan luullaan, että lapsi ei saa edes syödäkseen kotona.

Onko kuvailemasi lapsen tilanteessa muita tekijöitä, mikä herättää huolesi? Itse luulen, että me nyt ollaan muuten normaali perhe ja lapsikin on normaali, miksi kukaan ei ole katsonut tarpeelliseksi puhutella lasta em. seikkojen takia. Tuli vain kauhea olo, että jos tuollaisista syistä ulkopuoliset huolestuu, niin mun täytyy varmaan ruveta ihan uudella tavalla skarppaamaan tuon lapsen vaatteiden kanssa.

(Tosin omassa lapsuudenkodissani meillä lapsilla oli aina siistit ja ehjät vaatteet, mutta kulissien takana meno oli jotain aivan muuta...Eipä ole kirjaa kansiin katsominen eikä koiraa karvoihin.)

Vierailija
17/20 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko oma lapsi?

Vierailija
18/20 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun pelkkä huolestumisesi tuskin tekee lapsesta siistimmän. Tunnetko perheen, mitä tiedät lapsesta ja hänen oloistaan muuten?

Vierailija
19/20 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun pelkkä huolestumisesi tuskin tekee lapsesta siistimmän. Tunnetko perheen, mitä tiedät lapsesta ja hänen oloistaan muuten?

Olen uusi työpaikalla.

Vierailija
20/20 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

6, 9 ja 12 v näytti kun olivat olleet kesällä viikon isänsä kanssa mun lomamatkan aikana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kuusi