Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain töitä muttei ole varaa ostaa seutulippua.

Vierailija
27.09.2012 |

Aikuiset lapseni ovat päättäneet opinnot ja saivat töitä siksi aikaa kun alkuvuodesta lähtevät inttiin.

Nälkää ollaan usein nähty ja lapset jääneet paitsi monista jokapäiväisistä asioista.

Nyt sitten asumistuki loppu ja toimeentulotukeakaan en saa kun poikien tienestit lasketaan. Heidän oli tarkoitus säästää intti ajaksi rahaa koska minä en heitä pysty auttamaan ja päiväraha on pieni.

Sossu ei voi siis edes maksaa seutulippua jotta pääsisin töihin (2v olin työtön). On tää niin syvältä. En halua elää lasteni rahoilla!

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunnossa heti ensimmäisestä palkkapäivästä eteenpäin. Ei se työssä käynti ihan niin autuasta ole. Talouden ja elämän tasapainoon saamiseen menee monta palkkaa. Vuoden päästä voit katsella, josko sitten olisi suurin paniikki raha-asioiden hoidossa selätetty.

Vierailija
2/52 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

armeijahan maksaa vuokrankin sitten ja nyt pystyvät itse maksamaan kun ovat töissä.

Sinä saat asumistukea, kun asut yksin. Ja töissä tietenkin alat käydä. Lainaat sen ekan seutulipun hinnan.

Kun olet töissä, saat säästöön poikia varten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sittenhän heidän kuuluu maksaa osansa asumisesta ja muistakin kuluista,jos kerran vielä asuvat kotona.Ei sun velvollisuus ole elättää aikuisia poikia.

Ja pakkohan sun on työpaikka ottaa vastaan.Joten lainaat rahaa heiltä ja maksat sitten vaikka erissä takaisin

... jos huushollissa on äiti ja kaksi aikuista eli intti-ikäistä poikaa, niin luulisi heidän tulevan jotenkuten toimeen ja osaavan jakaa rahansa niin, että jokaisella on se arjen välttämättömin (tässä tapauksessa äidin seutulippu).

Tiukassa paikassa kaikki puhaltavat yhteen hiileen, eikö niin?

Vierailija
4/52 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerran yhden tyypin, joka oli elellyt pitkään työttömänä. Sattui sitten saamaan töitä n. 10 km päästä kotoaan, mutta ei voinut ottaa työtä vastaan, kun

- mopossa ei ollut bensaa

- ei ollut rahaa ostaa bensaa

- ei kehdannut lainata rahaa perheenjäseniltään

- ei ollut polkupyörää

- kävellä ei jaksanut

Jäi sitten työttömäksi ja jatkoi valittelua että kun ei ole töitä. Silleen.

Vierailija
5/52 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pyöräilin viime kesänä suuntaansa 43 kilometrin työmatkan, vaikka minulla on auto. /i]

Oikeesti.

Vierailija
6/52 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdit saada ensimmäisen palkan ennen lumisateita ja ostaa sitten itsellesi lipun.

Ohessa pyöräilyn ja kävelyn reittiopas http://pk.hsl.fi/

Onnittelut uudesta työstä!

Vierailija
7/52 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös vastaan yhteiskunnan tuilla eläviä loisia, mutta siitähän tässä ei ole kyse. Ap on ottanut työn vastaan, toisin kuin ne luuserit.

Minulla oli vastaava tilanne opiskeluaikana, kun opintotuki tuli toukokuun alussa ja kesätyöpalkka kesäkuun lopussa. Silloin jouduin pohtimaan samoja kysymyksiä. Onneksi sain visakortin, kun oli tarpeeksi opintoviikkoja.

Suosittelen, että pyydät sossusta lainaa. Siis jos sinulla ei ole luottokorttia, etkä sellaista saa. Toivottavasti asia järjestyy ja pääset parempaan arkeen. Onnea työpaikasta ja voimia!

Vierailija
8/52 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tuo on kyllä perseestä, että lapsen omat tienaamat rahat otetaan huomioon vanhempien toimeentulotuessa.

Vierailija
9/52 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikalta voi pyytää palkkaennakkoa.Selittää vaan tilanteen, niin yleensä onnistuu.

Voitteko maksaa seutulipun verran ennakkoa, ett ylipäänsä pääsen teille töihin.

Miltä kuulostaa?

Vierailija
10/52 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää nyt ihteenne akat.

Tympeä tilanne ap:lla.

Jospa se jotenkin ratkeaa!

Vierailija
11/52 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lähtee ekaan työpaikkaan joko opiskelujen tai työttömyyden jälkeen. Siinä pitää vain elää mahdollisimman tiukalla. Ja itse tein niin, että ilmoitin kelaan työpaikasta vasta jälkikäteen, jolloin mulle tuli asumistuet myös ekalta työssäkäyntikuukaudelta. Tietenkin ne sitten karhuttiin takaisin, mutta helppohan ne sitten palkasta oli maksaa takaisin. Otin siis kelalta "lainaa" tuoksi ylimenokaudeksi.

Vierailija
12/52 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota nyt ihmeessä se paikka vastaan. Alkuun sinnittelet sossun lainan tai pojilta lainaaman rahan turvin.

Kyllä se säännöllinen palkkatulo pikkuhiljaa vakauttaa talouden, jaksa uskoa siihen!

Kokeile pyöräilyä, ainakin rajalle asti, sitten maksat enää sisäisen lipun; missä asut, kuinka pitkä matka on rajalle, ja kuinka pitkä työmatka on?

Vierailija
13/52 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tuo on kyllä perseestä, että lapsen omat tienaamat rahat otetaan huomioon vanhempien toimeentulotuessa.

Tässähän ei ole kyse mistään lapsista vaan täysi-ikäisistä miehistä. Ja vaikka me paremmin toimeentulevat ei laitetakaan lapsiamme maksamaan meille vuokraa tuossa tilanteessa, niin ei se tarkoita, että kaikilla pitäisi olla oikeus ilmaiseen asumiseen. Johonkinhan se raja on vedettävä. Ja luonnollinen raja on täysi-ikäisyys. Vai minkä ikäisenä sun mielestä lapsen pitäisi vielä saada elää ilmaiseksi kotona yhteiskunnan avun turvin? 20-vuotiaaksi asti? 25-vuotiaaksi? Ikuisesti?

Vierailija
14/52 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"tippunut pohjattomaan kuiluun" koskaan.

Jos voisin niin poistaisin tämän ketjun! Ette voi uskoa kuinka satutti mua. ap

mä olen ollut aikoinani syvällä suossa ja sen takia toivon sulle voimia ja voimia. Asiat kyllä selviää aina jotenkin. Jos saisit jostain nyt edes sen seutulipun verran rahaa, voisitko joltain lainata ja ala soittelemaan ja sopimaan mahdollista maksuaikatauluista ja kerrot miksi. Moni suostuu maksuaikatauluja muuttelemaan.

Eniten mä tässä ketjussa ihmettelen noita vittumaisia vastauksia, kuten "mikä noita pienituloisia vaivaa kun ne ei osaa käyttää rahaa " ja plää plää plää. Noi on just sellasten ihmisten ( tod.näk. melko nuorten ) vastauksia joita tää elämä ei ole vielä koskaan heittänyt polvilleen. Jos toinen kysyy neuvoa tai pyytää apua, niin ne katsoo oikeudekseen ruveta vittuilemaan ja arvostelemaan. Ne pitää itseään jotenkin niin parempina kuin muut. Muista että olet yhtä arvokas kuin muutkin. Noi jotka vinkuu ketjussa et " vittu mä vihaan tuella eläjiä.." niin ne ei tiedä, että ehkä joku heidän kaveri, tuttava, sukulainen tai jopa itse voivat olla joskus samassa tilanteessa. Ja se kasvattaa.

Mä en voi sietää tollasia jotka tuomitsee toiset noin raukkamaisesti.

Älä välitä noista idiooteista.

Vierailija
15/52 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kuinka pitälle ajalle tarvitset sen seutulipun?

Vierailija
16/52 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sossun tuillakin elää kun ei laita rahaa tupakkaan, viinaan ja muuhun turhaan. Itse tehdään myös ruoka ja marjastamalla verotonta lisätuloa. Yököttää tuo kun tuut tänne itkemään. Nimimerkki 15 vuotta oikein hyvin pärjäillyt.

että pitäisit nyt pääsi kiinni!Mitä akkoja taas täällä linjat täynnä!

Vierailija
17/52 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

turha tehdä mitään rakentavia ja toimivia ehdotuksia, joissa hän itse joutuu kantamaan vastuutaan tai olemaan aktiivinen toimija, sillä tällaisille ihmisille ei käy mikään vaihtoehto. Parempi vain myötäillä ja haukkua sossua niin kaikki pääsee vähemmälle. Rahaa se ei tokikaan ap:lle tuo mutta mitäpä siitä.

Vierailija
18/52 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sivistyksen puutteesta. Ota kuntasi diakoniatyöntekijään yhteyttä ja kysy voisitko saada tuon lipun sieltä, ei rahana, vaan ihan tuotteena.

Vierailija
19/52 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"tippunut pohjattomaan kuiluun" koskaan.

Jos voisin niin poistaisin tämän ketjun! Ette voi uskoa kuinka satutti mua. ap

mä olen ollut aikoinani syvällä suossa ja sen takia toivon sulle voimia ja voimia. Asiat kyllä selviää aina jotenkin. Jos saisit jostain nyt edes sen seutulipun verran rahaa, voisitko joltain lainata ja ala soittelemaan ja sopimaan mahdollista maksuaikatauluista ja kerrot miksi. Moni suostuu maksuaikatauluja muuttelemaan.

Eniten mä tässä ketjussa ihmettelen noita vittumaisia vastauksia, kuten "mikä noita pienituloisia vaivaa kun ne ei osaa käyttää rahaa " ja plää plää plää. Noi on just sellasten ihmisten ( tod.näk. melko nuorten ) vastauksia joita tää elämä ei ole vielä koskaan heittänyt polvilleen. Jos toinen kysyy neuvoa tai pyytää apua, niin ne katsoo oikeudekseen ruveta vittuilemaan ja arvostelemaan. Ne pitää itseään jotenkin niin parempina kuin muut. Muista että olet yhtä arvokas kuin muutkin. Noi jotka vinkuu ketjussa et " vittu mä vihaan tuella eläjiä.." niin ne ei tiedä, että ehkä joku heidän kaveri, tuttava, sukulainen tai jopa itse voivat olla joskus samassa tilanteessa. Ja se kasvattaa.

Mä en voi sietää tollasia jotka tuomitsee toiset noin raukkamaisesti.

Älä välitä noista idiooteista.

joutuneet polvilleen, osaavat toimia vastuullisesti ja käyttävät rahaa vastuullisesti. Mut huolestuttavan paljon näistä "kohtalon polvilleen paiskaamisesta" ovat ihan itse aiheuttaneet taloudelliset kriisinsä. Sairaudelle ym. ei voi mitään tietenkään, mutta sitä en ymmärrä, että terve ihminen kuten ap katsoo olevansa niin poikkeuksellisessa asemassa että juuri hänelle pitäisi myöntää tukia, joita kukaan muu ei saa samoin ehdoin. Se jos mikä on silkkaa itserakkautta.

Sitäpaitsi ap, edellähän on hyviä ehdotuksia vaikka kuinka monta.

Aloituksesta jää väistämättä sellainen maku, että joku kummallinen ulkopuolinen taho (paha sossu?) on syyllinen siihen ettei ap:llä ole rahaa ostaa seutulippua ja nyt meidän pitäisi todeta oikeutetuksi se, että ap:n ei välttämättä sossun ilkeyden ja pihiyden vuoksi tarvitse mennä töihin. Älä päästä itseäsi ap niin helpolla!

Vierailija
20/52 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka monta lasta

minkä ikäisiä

paljonko saavat palkkaa

minkä kokoinen asunto

paljonko on vuokra

Tulisiko tosiaan halvemmaksi, jos lapset muuttaisivat vaikkapa kimppakämppään ja ap pienempään. Valtiohan maksaa poikien asumisen intin ajalta...

Taas hetken neuvoksi ehdottaisin diakonia minäkin. Seurakunnalta löytyy usein ymmärrystä tilanteille toisin kuin sossusta.

Valitettavasti ap:lla ei ole vaihtoehtoina juuri muuta kuin käydä poikien kanssa palaveri siitä, kuka nyt muuttuneessa tilanteessa maksaa mitäkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan seitsemän