Mikä on normaali happisaturaatio? ranteesta/sormesta mitattuna?
Kommentit (28)
Ikiliikkua kirjoitti:
Tulehdusarvot 60 ja keuhkoputken tulehdus päällä yli viikon kuumetta 37,5 ja 38,2.Antibiootti kuuri menossa ja yskä valtava.Pitääkö olla huolissaan kun kunto ei kohene.
Kyllä se käy kunnon päälle ja kestää palautua pitkään.
Itse olin viikon kuumeessa, iltaisin kuume lähellä 39, puolitoista viikkoa olen ollut kuumeeton mutta naama kalpea eikö kunto ole vielä palautunut, kova väsy iskee välillä päälle.
Mulla oli tulehdusarvo melkein 500, keuhkokuume ja leikattiin. Happisaturaatio nyt 99%.
Rannesykemittari näyttää aina n. 85 ja 95 välillä mutta mulla onkin aina huono olla.
Optimaalinen on 97
Jos yli, se on hyperventilointia
Miten monen tunnin (ehkä liiankin rankka) urheilusuoritus vaikuttaa happisaturaatioon? Näitä vehkeitä mainostetaan myös urheilijoille.
paikoin (1-2 kertaa tunnissa) alle 80 yöllä noin 1-3 kertaa viikossa. kalliista kellosta katsottuna. vain lievä uniapnea 2v sitten mitattuna laitteilla (sattui hyvä yö kyljellään). eikö tuon pitäisi jo oikeuttaa cpappiin?
Minulla noin 20 tupakkaa/pv polttavalla saturaatio 98. Viime viikolla ennen leikkausta mitattu. Heräämössä samaa luokkaa ja silti viikset hetken aikaa. Osastolla myös tuota luokkaa saturaatio.