Lihava harjoittelijapoika syö joka päivä valmispizzaa...
Älltööää katsoa sitä meininkiä! Poika vetää joka päivä lounaaksi saarioisten roiskeläppäskeidaa. On jo nyt tosi ylipainoinen. Millaisetkohan vanhemmat pojalla oikein mahtaa olla...
Kommentit (11)
Jauheliha- ja kinkkupizzaa voi syödä kylmänäkin, njam!
Miten ne vanhemmat kuuluvat asiaan? Ajatteletko, että vanhemmat ovat tursuttaneet poikansa halppisruualla?
että vanhemmat eivät ole näyttäneet terveellistä esimerkkiä, vaan ovat antaneet pojalle aina mitä hän haluaa.. Kyllä se esimerkki väkisin vaikuttaa! Poika on nyt 17v joten enää ei taida olla mitään tehtävissä. Itsekin voin noita pizzpja joskus harvoin vetää, mutta ällöttää ajatuskin, että se olisi jokapäiväinen osa ruokavaliota!
harkkarityttö, joka söi _joka_ päivä hesessä pizzaa tai hampurilaisaterian isoilla ranskiksilla ja isolla juomalla. Lisäksi jälkiruokana pullaa.
Oli muuten aika lihava.
Ei puhunut muuten mitään, kertoili vaan mitä on syönyt.
Ja istui keskellä lattiaa kun ei jaksanut seistä.
Käy koulun jälkeen kotona, syö jotakin, lähtee kavereitten kanssa hengailemaan ja tulee yhdeksän aikaan kotiin. Kun katselen tiliotteita, niin melkein joka päivä on veloituksia mäkkäristä tai hesestä. Tyttö on kyllä todella hoikka ja kotona on opetettu ihan normaalia kotiruokaa syömään, mikä kyllä maistuukin hänelle ihan hyvin, mutta näköjään maistuu hampurilaisetkin.
Meillä päin nuo paljon nuoremmat ovat keksineet jo ajat sitten muutaman paikan, josta löytävät -ikävä kyllä- runsaasti kauppaan palautettavia pantteja. Ja tämä näkyy jo vanhemmassa lapsessanikin :(
Joten ylipaino ei tasan johdu siitä, että kotona tuputettaisiin rasvaista vehnähöttöä päivästä toiseen. Mutta kaupasta saa alle eurolla sen halvimman suklaalevyn! Mietipä tätä vko/kk -tasolla.
Kuinka siihen voi puuttua? No, pian 12v täyttävä on tosiaan iltapäivisin 2-3 tuntia "yksin" (eli kavereiden kanssa). Emme voi myöskään valvoa häntä iltaisin, koska olisi kai aika outoa, jos äiskä tai iskä seuraisi mukana 24/7?
Kotiintuloaika on 19:30. Näihin "pois-kotoa" -hetkiin mahtuu paljon. Liian paljon. Niin että ei ne vanhemmat ole aina syypäitä (vaikka kiva olisikin syyttää).
Ps. Apua on haettu, vaikkei paino-ongelma olekaan vielä suuri. Muu perhe ollaan normipainoisia.
syön melkein joka päivä saarioisen roiskeläpän. Ja tosiaan osa niistä menee kylmänäkin.
Täytyy kyllä myöntää, että kertyyhän noita kiloja, vaikken mitään muuta sitten syökään kuin about tuollaisen yhden päivässä, ja kupin maitoa.
syön melkein joka päivä saarioisen roiskeläpän. Ja tosiaan osa niistä menee kylmänäkin.
Täytyy kyllä myöntää, että kertyyhän noita kiloja, vaikken mitään muuta sitten syökään kuin about tuollaisen yhden päivässä, ja kupin maitoa.
että jos ei oikeesti muuta syö niin niillä lihoisi. Esim. Saarioisten Kinkkupizzassa on 440 kcal ja jauhelihapizzassa 480 kcal. Eipä normaalia työpaikkalounasruokalan kotiruokalounasta enempää siis.
Mä nuorena sinkkuna elin oluella ja noilla roiskeläppäpizzoilla sekä lihapiirakoilla ja olin hoikka ruipelo.
Täytyy kyllä myöntää, että kertyyhän noita kiloja, vaikken mitään muuta sitten syökään kuin about tuollaisen yhden päivässä, ja kupin maitoa.että jos ei oikeesti muuta syö niin niillä lihoisi. Esim. Saarioisten Kinkkupizzassa on 440 kcal ja jauhelihapizzassa 480 kcal. Eipä normaalia työpaikkalounasruokalan kotiruokalounasta enempää siis.
Mä nuorena sinkkuna elin oluella ja noilla roiskeläppäpizzoilla sekä lihapiirakoilla ja olin hoikka ruipelo.
näinpä, eihän se nyt ole kuin pieni pala leipää, jossa vähän kinkkua päällä, juustostakaan ei oikein tietoakaan.
Mutta nähtävästi mä en kuluta sitten sitäkään.
Itsekin syön lounaaksi yleensä saarioisen pizzan. Olisi pikkaisen haasteellista kuljetella kaiken maailman rasioissa hedelmiä ja juureksia, perunoita ja kastikkeita, leivistä ja päällysteistä nyt puhumattakaan. Olen muuten 165 pitkä ja painan alle 50 kiloa, saanko anteeksi? Jos jokus lihon, pitääkö minun syödä jotain muuta töissä?
Miehet tarvitsee ylipäätään enemmän ruokaa kuin naiset, kasvuikäiset pojat vielä enemmän, ja jos tuo on vielä ylipainoinen, niin yksi roiskeläppä on kyllä varsin pieni ateria. Ei varmaan terveellisimmästä päästä, mutta tuskin lihottavakaan.
Kun olin masentunut, en jaksanut ostaa, valmistaa ja syödä juuri muuta kuin yhden roiskarin päivässä ja ehkä jotain pientä lisäksi. Kyllä sillä kilot karisi, vaikken liikkunut muualle kuin sairaalaan ja lähikauppaan ja takaisin. Nyt roiskarit on jo vaihtuneet ruokavaliossani pakastepizzoihin, mutta olen edelleen aika hoikka...
mutta kertoo kyllä paljon elintavoista! Kaupasta ilmeisesti ei osaa muuta ostaa. Surullista.