Menkkakipuja ja rusehtavaa tuhrua alkuraskaudessa?
Plussasin juuri, kun menkat olisi pitäny allaa 3pv sit ja ollut nyt sen ajan ajoittain lievää menkkakipua ja pientä tuhruvuotoa, ei kuitenkaan kokoaikaa ja välillä ihan kirkasta. Veristä ei ole. Voiko silti enteillä keskenmenoa, vai onkos muilla samoja kokemuksia?
Kommentit (11)
Kauan haaveilemaa vauvaa ei välttämättä tulekkaan. Varaudun pahimpaan ja en kyllä usko saavani enää lasta, jos tää menee kesken. En jaksa uskoa sit enää mihinkään hyvään...
Kauan haaveilemaa vauvaa ei välttämättä tulekkaan. Varaudun pahimpaan ja en kyllä usko saavani enää lasta, jos tää menee kesken. En jaksa uskoa sit enää mihinkään hyvään...
Keskenmenot ovat yleisempiä kuin ikinä uskotkaan. Niin vain minustakin tuli äiti, vaikka synkimpinä hetkinä en sitä uskonut.
Tuo ruskea vuoto on ihan normaalia, kirkas vähän huolestuttaa.
tarkoitti keskeytynyttä keskenmenoa :/ Mutta sanotaan että yleensä se on vaaratonta.
mulla oli ensimmäisessä raskaudessa ekat 10 päivää tuhrua, toisessa ihan kunnon vuoto, joka meni muhun täydestä, enkä tajunnut olevani raskaana.
Kivuista en muista mitään.
Siis sulla tulee jotain kirkasta vuotoa, mutta ei siis verta?
tai sitten ei.
Mulla eka (km rv 14+) oli "ihanneraskaus" - ei vuotoja tai edes nimellistä kummempaa pahoinvointia ja kaikki meni kuin oppikirjasta.
Toinen raskaus aiheutti pientä tuhruvuotoa ekoilla viikoilla positiivisen testin jälkeen + pahoinvointia ja suoranaisen inhon vihreään lehtisalaattiin ja mustikoihin (jo ennen kuin raskaus todettiin). Tuo tapaus on nyt 11-vuotias koululainen.
Oikeastaan en osaa muuta kuin neuvoa ottamaan rennosti ja odottelemaan. Laiha lohtu, tiedän. Mutta olen hengessä mukana! :)
Neljä raskautta, kaikissa vuotoja, yksi meni kesken. Tässä raskaudessa ruskeaa, punaista ja kirkasta vuotoa tuli vuorotellen usean viikon aikana. Silti kaikki hyvin.
Oletteko pitkään yrittäneet?
tuhruvuotoa.
tuloksena 5 tervettä lasta
Ja 4kk yritetty. Ihmiset leveilee kun ne on tulleet ekasta yrityksestä niin kuin huono nainen voi olla jos 4 kierroksesta yriryksestä menettäis sen vielä kesken :/
No toivotaan parasta. Lapsellisia tunteita on, mutta minkäs sille voi :/
Me tehtiin esikoista liki 2v ja siihen mahtui keskenmenokin. Mutta nyt mulla on kaksi lasta ja kolmatta odotan. :)
Tsemppiä vaan! Sit voi käydä lääkärissä jos ei raskaus ala vuoteen tai on kolme keskenmenoa. Eihän sulla ole hätäpäivääkään!
En muista numeroa.
mutta voi olla ihan normaaliakin.
Sinä et nyt voi muuta kuin odotella niin rauhassa kuin mahdollista. Toivottavasti kaikki sujuu hyvin.