Ulkosuomalainen ihmettelee, onko Suomessa enää missään pöytiintarjoilua kahvilassa?
vai maksatteko te kiltisti ne sikahinnat jonottamalla tarjottimen kanssa tiskillä?
Entäs baarit, onko nekin kaikki itsepalveluperiaatteella?
Kommentit (41)
Cafe Qwensel, apteekkimuseon kahvila keskustassa tarjoilee pöytiin. Ihana paikka!
ap, paljonko jätät tippiä yhdestä kahvikupillisesta?
entä paljonko se kuppi maksaa?entä paljonko se kuppi maksaa?
Mutta asun Ranskassa, maksan kahvikupista 1,5-3 euroa (kahvista ja kuppilasta riippuen), enkä tippaa. Ja kahvilassa on yleensä pöytiintarjoilu. Kahvi on toki yleensä edullisempaa, jos sen sumpin siemaisee tiskillä.
Mutta noin yleensä ottaen, mulla alkaa tulla korvista ulos nämä "olen ulkosuomalainen, miksi Suomessa ... blllaaaaaaaaaaablaaaaaaaablaa...."
Mutta av:lla nämä provokkeet uppoavat näköjään kuin häkä.
Minä vien lapset ja kassit pöytään ja sitten haen kahvin
Todella ärsyttävää mennä kassejen kanssa tiskille ja keinotella kuppejen ja tarjottimien kanssa ympäri kahvilaa etsimässä pöytää. Siinä vielä pari lasta helmoissa niin soppa on valmis.
En voi jättää kaksivuotiasta ja vauvaa yksin pöytään, enkä myöskään jätä mielelläni kassejani vahtimatta jonotuksen ja ostoksien ajaksi.
ainakin Ekbergillä ja Strindbergillä on pöytiintarjoilu.
Kämpin baarissa on (ei kuulu kantapaikkoihini, olen kerran käynyt :)).
kun siellä kävin, Engelissä on myös ollut (en ole käynyt rempan jälkeen).
cafe aalto hgin akateemisessa kirjakaupassa. Menut ja kaikki!
Mutta asun Ranskassa, maksan kahvikupista 1,5-3 euroa (kahvista ja kuppilasta riippuen), enkä tippaa. Ja kahvilassa on yleensä pöytiintarjoilu. Kahvi on toki yleensä edullisempaa, jos sen sumpin siemaisee tiskillä.Mutta noin yleensä ottaen, mulla alkaa tulla korvista ulos nämä "olen ulkosuomalainen, miksi Suomessa ... blllaaaaaaaaaaablaaaaaaaablaa...."
vaan oli mielestäni asiallinen kysymys. Terveisiä vaan Ranskaan.
Miksi muuten tulet vastaamaan, jos ärsyynnyt tällaisista asioista etkä edes Suomessa asu?
t. ap
En voi jättää kaksivuotiasta ja vauvaa yksin pöytään, enkä myöskään jätä mielelläni kassejani vahtimatta jonotuksen ja ostoksien ajaksi.
Mutta 5 vuoden päästä voit jo.
Branderin Kahvihuoneen yläkerrassa Hallituskadulla on. Ihana paikka!
mielenkiintoinen "ulkosuomalainen ihmettelee" -sarja on saanut jälleen jatkoa. Täällä me jo istutaan haalarit päällä itsepalvelukahvilassa ja odotellaan innolla uusia avauksia!
Maksan tuotteiden hinnoissa niin paljon ilmaa, että kyllä sillä kattaa sen yhden tiskin takana nojailevan tytön. Monesti kahviloissa näkee sellaista, että tiskin takana vaan hengaillaan ja näprätään kännykkää/kannettavaa, siivoamaan ei "ehditä" jne. Sellaista en tahdo tukea.
Mäkkärissä ym. halvoissa paikoissa siivoan kyllä kiltisti.
Silloin on varmasti uusi kaksivuotias pelissä mukana. Ja haluan sitäpaitsi kahvilaan jo nyt.
Arvelinkin, että nuo tietyt Helsingin paikat toimivat pöytiintarjoilulla. Täytyy kokeilla seuraavalla Suomi-lomalla Turun apteekkimuseon kahvilaa, Turun seudulla kun tapaan olla :) Kiitos vinkistä!
Ehkä muuten juuri pikkukahvilat voisivat löytää markkinaraon pöytiintarjoilulla?
ap.
Mutta asun Ranskassa, maksan kahvikupista 1,5-3 euroa (kahvista ja kuppilasta riippuen), enkä tippaa. Ja kahvilassa on yleensä pöytiintarjoilu. Kahvi on toki yleensä edullisempaa, jos sen sumpin siemaisee tiskillä.Mutta noin yleensä ottaen, mulla alkaa tulla korvista ulos nämä "olen ulkosuomalainen, miksi Suomessa ... blllaaaaaaaaaaablaaaaaaaablaa...."
vaan oli mielestäni asiallinen kysymys. Terveisiä vaan Ranskaan.
Miksi muuten tulet vastaamaan, jos ärsyynnyt tällaisista asioista etkä edes Suomessa asu?
t. ap
ellet huomannut.
Se, että asuin Suomessa viimeksi vuotta sitten, ei ole tehnyt minua kykenemättömäksi ymmärtämään Suomen tapahtumia tai joidenkin asioiden erilaista logiikkaa nykyiseen asuinmaahani nähden. Miksi siis en voisi vastata tähän ketjuun?
Ketjuun tulin alun perin ihmettelemään, miksi "olen ulkosuomalainen, enkä enää yhtään tajua miksi Suomessa joku asia on toisin" -aloituksia on täällä päivittäin. En oikeasti usko, että näin urveloita ulkosuomalaisia riittää tänne päivittäin.
Se, että asuin Suomessa viimeksi 5 vuotta sitten, ei ole tehnyt minua kykenemättömäksi ymmärtämään Suomen tapahtumia tai joidenkin asioiden erilaista logiikkaa nykyiseen asuinmaahani nähden.
numeraali jäi näköjään äsken viestistä uupumaan. Siis VIISI vuotta, ei vuotta. Ei sillä, että siinä suurta eroa olisi.
mielenkiintoinen "ulkosuomalainen ihmettelee" -sarja on saanut jälleen jatkoa. Täällä me jo istutaan haalarit päällä itsepalvelukahvilassa ja odotellaan innolla uusia avauksia!
Entäs millainen työttömyysturva, asumistuet ja muut sosiaalietuudet?
Pöytiintarjoilu on se tärkein kuitenkin?
tuulipuku päällä ja 12 v reimatecissä.
Niinpä.
Entäs millainen työttömyysturva, asumistuet ja muut sosiaalietuudet?
Pöytiintarjoilu on se tärkein kuitenkin?
äitiysloma- ja muut sosiaalietuudet ovat vähintään yhtä kattavat kuin Suomessa, paikoin paremmatkin, työttömyysprosentti erittäin alhainen.
Tämä ketju kuitenkin koski pöytiintarjoilua Suomessa eikä toisen maan sosiaaliturvaa.
Ja niin, täällä se pöytiintarjoilu kuuluu asiaan.
ap.
Paremmissa paikoissa on, ei Deboililla.