Onko kalliista ihonhoitotuotteista oikeasti apua?
Mulla ikää 38 ja luonnollisesti ryppyjen alkuja alkanut tulla silmien ympärille ja otsalle. Olen käyttänyt ihonhoitoon ihan Lumenen ja muiden edullisten sarjojen tuotteita.
Nyt mietin, että olisiko järkeä investoida kalliimpiin erikoisliikkeiden myymiin tuotteisiin, vai onko se käytännössä hukkaan heitettyä rahaa, ja Lumene hoitaa ihonhoidon yhtä hyvin?
Onko kellään kokemuksia, että iho olisi jotenkin alkanut voida paremmin kun on siirtynyt vaikka Lancomen, Biothermin, Guerlainin tai vastaavien ylellisten merkkien ihonhoitotuotteisiin tavallisemmista - tai päinvastaisia kokemuksia, ettei mitään eroa?
Kommentit (20)
mutta minä en enää tuhlaa rahojani merkkimössöihin vaan ostan mieluummin kalliita kenkiä :D
kosteutus on tärkeintä joten perushyvä voide päiväksi, yöksi tuhdimpaa ja nämä muotiintulleet öljyt on huippuhyviä! oma suosikki luumunkiviöljy ja tuo mm apteekeissa myytävä bio-oil on mahtava tuote. ja manteliöljyllä saa dekolteen hehkumaan = tissitkin kaipaa kosteutusta :)
ja yksi vinkki vielä: e-vitamiini!
kosteutus on tärkeintä joten perushyvä voide päiväksi..
ja yksi vinkki vielä: e-vitamiini!
lopeta tupakointi ja auringonotto!
itse siirryin pari vuotta sitten merkkikosteusvoiteesta, joka maksoi 17,-/50ml halpismerkkiin, jonka hinta on 4,-/50 ml, enkä ole mitään eroa huomannut. Eniten ihon ulkonäköön vaikuttaa riittävä uni, veden juominen ja enimääkseen terveellinen syöminen.
itse siirryin pari vuotta sitten merkkikosteusvoiteesta, joka maksoi 17,-/50ml halpismerkkiin, jonka hinta on 4,-/50 ml, enkä ole mitään eroa huomannut. Eniten ihon ulkonäköön vaikuttaa riittävä uni, veden juominen ja enimääkseen terveellinen syöminen.
sopivasti ulkoilua.
Niin epäilinkin ettei niissä ehkä kauheasti tehoa ole. Mulle kyllä riittäisi hyvin se jos ne turvottaa rypyt suoriksi, ei sillä mitään väliä kunhan näyttää siloiselta ;) Voisin myös hyvin käyttää jotain meikkipakkelia joka täyttäisi rypyt jos löytäisin toimivan, nyt vaan näyttää että meikkivoiteet tms korostaa ryppyjä.
Mulla ei nuo muut elämäntavat ole aina niin hyvät olleet, rakastan auringonottoa ja siitä en kyllä ryppyjen takia luopuisi ikinä... Joka kesä olen ruskea kuin papu ollut. Tupakoinnin lopetin sentään kolmikymppisenä. Unihommakin on vähän huono kun kärsin kroonisesta unettomuudesta, jää yöunet 4-5 tuntiin yössä... Yllättäen en silti ole mielestäni erityisen vanhan näköinen, mutta tosiaan ensimmäiset hienot uurteet kyllä alkanut tulla otsalle kulmakarvojen väliin ja silmien alla on myös kaksi juonnetta silmän sisäkulmasta viistosti alaspäin. Muuten ei ole vielä ryppyjä missään.
Murad, kallista mutta täydellistä. Lähti pigmenttiläiskät, aknejäljet, ryppyjen alut tasoittui lähes kokonaan ja iho on kirkas ja tasaisen värinen. Ajoittaiset finnit katosivat kokonaan ja mustapäät vähentyneet jo lähes kokonaan.
Vuosia testasin kalliita ja halpoja tuotteita. Enää en vaihda.
vaan se että tuote on ihotyypille sopiva. Liian tuhdit voiteet tukkii ihohuokosia mutta ainakin minulla on niin kuiva iho talvisin että liian kevyet tuotteet jättävät iholle hilseileviä läiskiä.
Iän myötä olen yrittänyt vähentää tuotearsenaalia ja kiinnostunut luonnonkosmetiikasta.
Itse olen 40v, ja olen aina ottanut estottomasti aurinkoa kunnes viime kesänä tuli AIVAN KAUHEAT maksaläiskät naamaan :( Koskaan aiemmin ei mitään ole ollut, eikä edes ryppyjä pahemmin. Tähän ei ole mitään hoitoa, ihotautilääkäri sanoi että häviävät EHKÄ jos lopetan täysin auringonoton. Olin ja olen edelleen aivan järkytyksen lävistämä.
Eli AP tee kuten minä en tehnyt, lopeta auringonotto ennenkuin on liian myöhäistä. Mieluummin valkonaama kuin läiskiä täynnä.
t. länttinaama
vaan se että tuote on ihotyypille sopiva. Liian tuhdit voiteet tukkii ihohuokosia mutta ainakin minulla on niin kuiva iho talvisin että liian kevyet tuotteet jättävät iholle hilseileviä läiskiä.
Iän myötä olen yrittänyt vähentää tuotearsenaalia ja kiinnostunut luonnonkosmetiikasta.
kun se on hyvin rasvainen ja tulee helposti finnejäkin jos menen levittämään sille tuhteja voiteita, ja kun toisaalta tuo ryppyongelma orastaa, niin ne ikääntyvän ihon voiteethan taas on yleensä tuhteja... Näköjään rasvainen iho ei rypyiltä suojaakaan niin kuin joskus väitetään.
Tuo varoitus maksaläiskistä oli kyllä asiaa, eipä ole tullut mieleen niitä murehtia ollenkaan kun esim. omilla vanhemilla ei sellaisia ole vaikkei ole varmaan ikänään aurinkosuojatuotteita käyttäneet. Mutta ehkä pitäisi nyt alkaa opetella ennen kuin tosiaan on länttejä naamassa ryppyjen lisäksi!
Murad, kallista mutta täydellistä. Lähti pigmenttiläiskät, aknejäljet, ryppyjen alut tasoittui lähes kokonaan ja iho on kirkas ja tasaisen värinen. Ajoittaiset finnit katosivat kokonaan ja mustapäät vähentyneet jo lähes kokonaan.
Vuosia testasin kalliita ja halpoja tuotteita. Enää en vaihda.
Tsekkasin pikaisesti näitä netistä, vaikuttaa kiinnostavalta. Oletko sitä anti-aging sarjaa Muradilta käyttänyt vai mitä?
t. ap
Minua luullaan usein pikkusiskoksi.
Olen vuosikymmeniä panostanut ihonhoitoon mutta en ole varma onko se syy ulkonäkööni.
Minulla on lapsia paljon enemmän kuin siskolla.
Minulla ei ole ollut stressiä taloudellisten asioiden takia, siskolla kyllä.
Molemmat olemme tupakoineet ja kumpikaan ei ole harrastanut liikuntaa, hyötyliikuntaa kyllä.
Molemat painamme alle 50kg.
Sekoitat sitä voiteiden joukkoon. Ainoa ryppyvoide joka auttaa.
Tilaan Muradia esim. Lookfantasticilta, ei erillisiä postimaksuja ja tulee noin viikossa. Niillä on myös "testeripakkauksia" eri sarjoista, n.40e ja niissä on tavaraa kuukaudeksi. (Esim. Sun undone-pakkauksessa putsari, seerumi, päivävoide ja silmänympärysvoide. )
Itse käytän sekalaisesti enviromental shield sarjaa, joka pohjautuu tehokkaaseen c-vitamiiniin. Lisäksi miulla on intensive wrinkle cream silmänympäryksille ja white brilliancen seerumia ja kuorinta-ainetta.
Käyttäjien kokemuksia löytää paljon sephoran nettisivuilta, sieltä eivät ikävä kyllä lähetä Suomeen. Jos amerikkaan on asiaa, niin tuolta saisi aika isostikin halvemmalla.
Suomessa muutama kosmetologi myy, hintoja en edes uskalla arvailla. Veikkaan aika tähtitieteellisiksi. :)
jos löytää halvan ja toimivan, niin sehän on hyvä! Mutta kun ihoja on erilaisia, niin välillä se paras tuote löytyy kalliimmasta hintaluokasta. Kalleus ei tietenkään takaa tuotteen toimivuutta juuri henkilön X iholla.
Itsellä löytyy kaapista sekä halpoja että kalliita tuotteita, ja tietty keskihintaisia myös. Kasvorasva on kallis, minulla on helposti rasvoittuva mutta myös helposti pinnalta kuivuva iho, ja sopivan kasvovoiteen löytäminen ei ole ollut helppoa kun monet ovat liian ohuita ja toiset liian paksuja. Aloitin halvoista ja kun sieltä ei tuntunut löytyvän sopivaa siirryin kokeilemaan kalliimpia joista mieluisa sitten löytyikin ja iho kyllä voi paremmin. En kyllä ole kokeillut kaikkia myynnissä olevia halvempia, voihan olla että joku niistä olisi yhtä hyvä mutta en enää jaksa lähteä taistelemaan toimimattomien rasvojen kanssa.
Jos ihonhoitotuotteesi toimivat, niin miksi lähteä etsimään kalliimpia? Jos taas haluat parempia, niin ainakin Sokokselta olen saanut pieniä testipurkkeja kalliimpia tuotteita kokeiltavaksi (ei sellaisia valmiita näytteitä, vaan laittoivat n. sormustimen kokooiseen rasiaan tuotetta purkista).
Mä oon 30 ja mulla on seuraavanlainen iho:
Tiivistetysti sanottuna kai sekaiho. Nenässä, otsassa ja leuassa on hirveästi mustapäitä. Naama alkaa kiiltää helposti. Toisaalta etenkin talvisin voi myös olla pintakuiva. Poskissa on toisenlaista näppylää, ei siis mustapäätä mutta sellaista suht huomaamatonta nyppylää jota puristaessa tulee valkoista töhnää/talia. Lisäksi iho on vähän herkkä, punoittaa siis helposti etenkin nenänpielistä. Ei couperosaa kuitenkaan.
Kokeilin joskus aikoinaan apteekin Vichy-voidetta, mattapintaa tuomaan ja muka epäpuhtauksia viemään. Ei auttanut yhtään. Toki ehkä kiiltoa vähensi mutta epäpuhtauksiin ei vaikuttanut yhtään.
Kiinnostaisi, että onko mulla yhtään samanlainen iho kuin sinulla jolla oli tosi hyvä kokemus tuosta Muradista. Ja jos on niin mikä voide oli kyseessä.
äiti opetti jo lapsena ettei kaavoja saa ikinä pestä saippualla.
Olen 47v,ihoni on upea ja tasainen,en käytä mitään voiteita,en ole ikinä auringossa..tupakoin kyllä.
Hyvin harvoin putsaan kasvoja,eihän kasvot likaannu. Ikinä en ole kuorinut kasvoja saati käyttänyt meikkivoidetta. Kaikki ihastelevat ihoani.
äiti opetti jo lapsena ettei kaavoja saa ikinä pestä saippualla.
Olen 47v,ihoni on upea ja tasainen,en käytä mitään voiteita,en ole ikinä auringossa..tupakoin kyllä.
Hyvin harvoin putsaan kasvoja,eihän kasvot likaannu. Ikinä en ole kuorinut kasvoja saati käyttänyt meikkivoidetta. Kaikki ihastelevat ihoani.
illalla ihoasia niin voit yllättyä. Ei likaannu vai?!
Olen jo 74-vuotias ja onneksi saanut aika mukavat geenit, joten ryppyjä ei ole, mutta kasvot värittömät ja iho veltto. Aloin noin puoli vuotta sitten käyttämään Lancomen seerumia, ja ero on huomattava. Kallista, mutta halvempaa kuin kirurgin veitsi, johon en koskaan aio langeta. Tässä iässä ovat narkoositkin jo suuri riski.
jotkut varmaan turvottavat ihoa niin että näyttää rypyt oikenevan. Paras keino hidastaa vanhenemista on pitää itsensä terveenä, olla tupakoimatta ja ottamatta aurinkoa.
Itse sain lahjaksi tosi kalliit ihonhoitotuotteet mutta sain niistä näppylöitä : )