Tuttuni väittää olevansa köyhä, mutta ei näytä yhtään köyhältä
On hoikka ja hyväkuntoinen, pukeutuu siisteihin vaatteisiin ja on aina huoliteltu kynsiä ja hiuksia myöten. Hiukset on pitkät, kiiltävät ja terveennäköiset, iho hyvä ja kasvoilla aina kevyt meikki. Kotinsa on viimeisen päälle järjestyksessä ja kengätkin hänellä on aina kuin uudet, ei mitään linttaan astuttuja tokmannikenkiä kuratahroilla. Miten on mahdollista pitää tuollaista yllä ilman rahaa?
Kommentit (22)
Köyhä voi pukeutua siististi ja pitää kotinsakin siistinä. En ymmärrä näkkulmaasi.
Se on köyhä tuon kaiken roinan takia.
Mitäs sitten. Minäkin tykkään köyhäillä ja sanoa olevani köyhä, vaikka mulla on 150k€ säästössä. Köyhyys on asennekysymys!
Hyvä hiustenkasvu on geeneistä lähtöisin, ei varakkuudesta. Monella rikkaallakin voi olla ohuet, huonokuntoiset hiukset, joita paikkaillaan lisäkkeillä.
Vierailija kirjoitti:
Se on KelaGoldin tyytyväinen tilaaja siellä
Tai hän osaa käyttää rahaa järkevästi ja säästää asioihin, joita pitää tärkeänä?
Käykö töissä? Jos käy, voi olla silti pieni palkka ja maksaa isoa lainaa/vastiketta, joka vie ison siivun palkasta yms.. Kyllä kotiin saa käytettyä ja kaunista samoin vatteet vaikka kirppikseltä, mutta jos pieni ja hoikka niin merkkivaatetta s koossa siellä pilvin pimein. Ulkonäöstä voi huolehtia ihan pesulla ja markettirasvoillla ja shampoilla.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä hiustenkasvu on geeneistä lähtöisin, ei varakkuudesta. Monella rikkaallakin voi olla ohuet, huonokuntoiset hiukset, joita paikkaillaan lisäkkeillä.
Eihän ne hyvägeenisten hiuksetkaan siisteinä pysy, jos ei säännöllisesti leikkauta.
Minä taas näytän köyhältä ja esitän köyhää taitavasti, mutta empä olekaan köyhä. hih
Mainio aloitus kun sen dekonstruktioi. Se avaa ainutlaatuisen ikkunan purralaisen persun kaikkein syvimpään mielenmaisemaan. Eli ap:n mielestä köyhät ihmiset:
Ovat lihavia ja huonokuntoisia, pukeutuvat likaisiin vaatteisiin, ovat hoitamattoman näköisiä ja epäsiistejä. Hiukset ovat lyhyet, rasvaiset ja niissä asuu mahdollisesti täitä tai hilsettä. Iho on huonossa kunnossa ja meikkiä ei ole. Koti on siivoamaton ja jaloissa linttaan astutut tokmannikengät kuratahroilla.
Lienevätkö nämä kurjat syöpäläiset edes ihmisiä?
Älkää siis ihmetelkö Purran raivoisaa verenhimoa. Se on ihan juurikin täsmälleen sitä miltä se näyttää.
Ei köyhänä tarvitse lihoa, hyviä meilkejä ja ihonhoitotuotteita löytyy myös edullisista hintaluokista, vaatteita voi olla kertynyt köyhyyttä edeltäviltä ajoilta ja nekin ovat esimerkiksi käytettyinä, outlet-tavarana tai mallikappaleina halpoja, hiukset voi leikata ja kynnet huoltaa itse kotona. Seuraava kysymys?
Niin. Riippuu kai mikä hänen oikea käytettävissä oleva rahansa on. Osalla ei ole siistejä kenkiä, joskus voi saada. Laittaako itse kynnet ja muut.
Vierailija kirjoitti:
Köyhä voi pukeutua siististi ja pitää kotinsakin siistinä. En ymmärrä näkkulmaasi.
Tulojen pienentyessä pitäisi ilmeisesti hävittää kaikki siistit vaatteet ja huonekalut ja hankkia tilalle mahdollisimman kuluneet ja eripariset retkut..
Tuttavani väittää olevansa rikas, mutta ei näytä yhtään rikkaalta..
On mullakin kalliita merkkivaatteita ja kivoja esineitä vaikka olen toimeentulotuella.
Ne on ostettu kirppareilta, saatu/dyykattu ilmaiseksi tai tehty itse.
Kenkiin panostan ja säästän uusia varten, mutta nekin aina alesta.
Hyvä muuten kun toit hoikkuuden esiin, kuulemma yleinen mielipide on, että kaikki köyhät on vaan laiskoja ja ylipainoisia.
Ei näitä rahalla saa. Nämä on ihmisen taustaa enemmänkin. Rikkailla voi olla koti täynnä halvannäköistä roinaa josta näkee että rahaa niihin tavaroihin on laitettu palamaan. Siis mikään noista ei ole rahakysymys. Rahalla saa sitä mikä on oikeastaan ihan ylimääräistä. Jos köyhällä on koti 70 m2 niin raharikkaalla se on ehkä 150-200 m2. Erot ovat tommoisissa asioissa joista voi sitten kysyä mikä on tarpeellista ja mikä tarpeetonta. Rikkaalla usein paljon tarpeetonta. Elämänlaatuun se ei välttämättä tuo yhtään mitään lisäarvoa voi jopa laskea. Köyhä voi olla tyytyväinen elämäänsä ja rikas tyytymätön. Riippuu ja roikkuu niin monesta. Usein puhutaankin että ero näkyy siinä kuka on nousukas ja kuka ei. Ei fiksuilla ihmisillä välttämättä on rikkauksia. Jossain vaiheessa saattaneet mennä käsi kädessä mutta nykymaailma on niin paljon monimutkaisempi että ei voi tietää. Avioliitto- ja työmarkkinat ovat paljossa samat. Niihin sopivat tavikset työjuhdat. Sinne ei välttämättä sovi sellainen nyky-yhteiskunnassa ufo ilmiö kuin joku taustaltaan vanhan ajan 'yläluokkainen' nainen... ei kukaan halua ottaa töihin eikä kukaan halua mennä naimisiin... päättyy yhteiskunnan hylkiöksi vaikka ei uskoisi... voisi olla valmis vaikka siivoojaksi mutta luuletteko että pääsee... ei pääse... eikä pankinjohtajaksikaan...
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin, itse aloin kaljuuntumaan jo nuorena, vaikka elintavat ovat aina olleet kunnossa. Jollakin sillan alla elävällä pulsulla saattaa olla taas helvetin paksu kuontalo. Nuo ravinnehommat yms. ovat pitkälti myyttejä, tuohon asiaan voi vaikuttaa hyvin vähän millään elintavoilla tai lisäravinteilla.
Eihän luettelemiisi asioihin (hoikkuus, hyväkuntoisuus, siisti pukeutuminen ja koti jne.) tarvita rahaa. Olen köyhä ja minuunkin pätevät nuo asiat enimmäkseen.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Juu, köyhän on ehdottomasti kuljettava reikäisissä rääsyissä ja näytettävä keskitysleiri-vangilta. Itse olen köyhä, mutta ostan Tokmannin alesta joskus vaatteita. Ovat ihan siistejä. Nytkin on menossa kesävatteiden alennus. Sehän aloittajaa ketuttaa kun ei erota enää kuka on köyhä niin voi käydä vaikka sylkäisemässä.
Se on KelaGoldin tyytyväinen tilaaja siellä