yhteishuoltajuus ja toimeentulotuen hakeminen
Meillä on miehen kanssa yhteishuoltajuus 6kk lapsesta ja taloudellinen puoli käänty nyt niin persiilleen että pakko käydä "kinumassa" toimeentulotukea, ongelma vaan on ettei exäni maksa sovitusti mitään elatusmaksuja. Lapsi on noin puolet kuukaudesta hänen hoidettavanaan ja olemme sopineet että tällöin hän kustantaa pojan tarpeet ja loogisteti maksan itse silloin kun poika on kotona. Onko tämä kyseinen järjestely este toimeentulotuelle?
Kommentit (5)
ootteko te ihan järjissänne.. Toivottavasti tuo puolet toteutuu niin että lapsi näkee äidin joka päivä. Vuoroviikkohoito täytyy olla järkytys noin pienelle vauvalle. VAi onko teillä ollut tämä järjestely voimassa 6 kk ja lapsi sentään hieman isompi. Toimeentulotukea joudut hakemaan sossusta, täältä sitä ei kukaan voi myöntää. Saamiseen vaikuttaa varmasti moni muukin asia kuin laspen huoltajuusjärjestelyt.
Elarit on sovittava virallisesti??
Meillä kyllä sovittiin isyydentunnustuksessa mahdollisista elatuskuluista ja kysyttiin virkailijalta että onnistuuko näin niin hän sanoi että onnistuu, tarpeen tullen mennään tekemään kirjallinen sopimus mutta suullinenkin riittää jos ollaan asiasta yhteisymmärryksessä.
Sinä joka kyselit että näkeekö laps mua joka pv niin ei näe, meillä on ollu tietyt pelisäännöt alusta asti ja meillä tää toimii paremmin ku hyvin.
Tietty mun täytyy hakea sitä lisäapua sossusta mutta ajattelin nyt vaan eka kysellä ennenkun menen nolaamaan itseni tantan edessä. Mä oletin että jollain vois ehkä olla kokemusta siitä että elatusmaksut on sovittu vähän samaan tyyliin kuin meillä
tuki riippuu tuloistasi. Lapsen osuudeksi katsotaan puolet hänen perusosastaan.