Miten uskaltaa tämän tapauksen jälkeen antaa lapsen kulkea yksin koulumatkoja??
meilläkin 8v.tyttö. Kulkee koulumatkat kavereiden kanssa, ja toisinaan saatamme häntä ja mennään vastaan, aina ei kuitenkaan pääse. Onneksi olen kohta lomalla pari viikkoa niin voin aina viedä ja hakea lapsen koulusta
Nyt ei onnistu kun olen pph ja lapset nukkuu päikkärit iltapäivästä ja aamulla ei aina ehdi saattamaan
Kommentit (24)
Vai onko 12 kilsaa sinusta kävelymatka alakoululaiselle?
Ei kiinnosta liikenteen lisääntyminen. Helsingin keskusta-alueella on liikennettä muutenkin.
jos kerran lapsesi ei muutenkaan koskaan kävele kouluun, niin eipä silloin ole mitään sieppausvaaraakaan pöljä! Tässä nyt ei ollut kyse teikäläisistä!
Vai onko 12 kilsaa sinusta kävelymatka alakoululaiselle?
Ei kiinnosta liikenteen lisääntyminen. Helsingin keskusta-alueella on liikennettä muutenkin.
"kuskaatte autoillanne lapsia KÄVELYMATKAN päähän!"
ennen tätä tapausta olisi ollut jotenkin turvallisempaa? Kyllä näitä pedofiilejä/lapsen sieppaajia on ollut aina!
Itse asumme pienessä neljän tuhannen asukkaan maalaiskylässä ja tyttäreni yritettiin kaksi kertaa napata koulumatkoillansa, ensimmäisellä kerralla hän oli ekaluokalla, ja matkalla koulusta kotiin, valkoinen pakettiauto pysähtyi kohdalle ja kuljettaja yritti houkutella tytön autoon ilmaisilla pokemon-tatuoinneilla.
Kun tämä ei tehonnut, pyysi katsomaan autoon pieniä koiranpentuja. Luojan kiitos olin tyttärelleni takonut miten tällaisessa tilanteessa toimitaan. Olisi tietenkin voinut juosta tytön kiinni ja viedä väkisin, mutta onneksi ei tehnyt niin.
Toisella kerralla tyttäreni oli tokaluokalla kun tumma pakettiauto ajoi kävelyvauhtia tyttäreni ja samanluokkalaisen toisen tytön perässä. Kun tyttöjä alkoi pelottaa, he lähtivät juoksemaan läheisen talon pihaan, jolloin auto kaasutti huluuna perään ja törmäsi roskakatokseen ja postilaatikoihin. Tämän jälkeen pakeni paikalta.
Näistä on aikaa jo kymmenisen vuotta mutta naapurikylässä liikkui pari vuotta sitten joku mies henkilöautolla joka houkutteli lapsia kyytiinsä. Että onhan näitä aina silloin.
kulkea yksin???
No, on ollut aina ja lapset on siitä ihmeellisiä, että vaikka kuinka ois opetettu niin saattavat SILTIKIN lähteä mukaan jos jotain oikein houkuttelevaa on.
Tällaiset uutiset ja tapahtumat vain lisäävät turvattomuutta ja sitä pelkoa, että jotain sattuisi.
Tietenkään lastaan ei voi kaikelta suojella, mutta toisaalta parhaansa täytyisi yrittää.
Muistan kun olin 8vuotias niin eräs mies pyysi minua ja kaveria menemään autonsa takakontista sisään ja aukaista auton ovet kun oli unohtanut auton avaimet sisään. Lupasi rahaa palkaksi. Me mentiin vaikka varsin hyvin tiedettiin, että niin ei ois saanut tehdä.
No, mies ei tehnyt mitään, antoi rahat ja me saatiin ostaa karkkia. Muistan kyllä kun kaverini kanssa vannotettiin, ettei kotona puhuta mitään koska oltais saatu "satikutia"
Onneksi mies ei ollut mikään namusetä. Vaikka tietysti saattoi ollakin. Tämä tapahtui ostarin parkkipaikalla, että ehkä ohilukijat kiinnitäneet huomiota ja mies ei tehnyt mitään, mutta luultavammin oli ihan rehellinen kuitenkin. Huonosti olis voinu käydä
ennen tätä tapausta olisi ollut jotenkin turvallisempaa? Kyllä näitä pedofiilejä/lapsen sieppaajia on ollut aina!
Itse asumme pienessä neljän tuhannen asukkaan maalaiskylässä ja tyttäreni yritettiin kaksi kertaa napata koulumatkoillansa, ensimmäisellä kerralla hän oli ekaluokalla, ja matkalla koulusta kotiin, valkoinen pakettiauto pysähtyi kohdalle ja kuljettaja yritti houkutella tytön autoon ilmaisilla pokemon-tatuoinneilla.
Kun tämä ei tehonnut, pyysi katsomaan autoon pieniä koiranpentuja. Luojan kiitos olin tyttärelleni takonut miten tällaisessa tilanteessa toimitaan. Olisi tietenkin voinut juosta tytön kiinni ja viedä väkisin, mutta onneksi ei tehnyt niin.
Toisella kerralla tyttäreni oli tokaluokalla kun tumma pakettiauto ajoi kävelyvauhtia tyttäreni ja samanluokkalaisen toisen tytön perässä. Kun tyttöjä alkoi pelottaa, he lähtivät juoksemaan läheisen talon pihaan, jolloin auto kaasutti huluuna perään ja törmäsi roskakatokseen ja postilaatikoihin. Tämän jälkeen pakeni paikalta.
Näistä on aikaa jo kymmenisen vuotta mutta naapurikylässä liikkui pari vuotta sitten joku mies henkilöautolla joka houkutteli lapsia kyytiinsä. Että onhan näitä aina silloin.