Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko tämä mielestänne oikein?

Vierailija
25.09.2012 |

Olen töissä pienessä firmassa, jossa pomo / firman omistaja maksaa palkat normaalina tilisiirtona.

No, työsopimuksessa lukee että palkanmaksu on kuun viimeinen päivä. Kuitenkin jos kuun vika osuu lauauntaille tai sunnuntaille tai muulle pyhälle, niin pomo laittaa ne menemään maksuun juuri sinä päivänä, vaikka pankissa ei olisikaan kyseisenä päivänä mitään liikettä.

Meillä ei siis ole niin että työntekijä saisi palkan jo vaikka perjantaina jos palkkapäivä osuu sunnuntaille.

Lisäksi minulla on eri pankki kuin yrityksellä, joten minulla palkan näkyminen tililläni viivästyy vielä lisää. Palkka saattaa näkyä pahimmassa tapauksessa vasta n. 3 päivän päästä oikeasta palkkapäivästä.

Joka kuukausi on siis eri palkkapäivä, enkä koskaan ole ihan varma milloin se tulee. Enkä ole Koskaan näiden vuosien aikana saanut palkkaa tilille vika päivä, vaikka niin sanotaan työsopimuksessa.

Pomon kanssa en pääse ollenkaan yhteisymmärrykseen asiasta. Hänen mielestä on minun vika jos pankki on eri ja hän voi ihan hyvin pistää palkat maksuun sunnuntaina tai vaikka joulupäivänä.

Keskustelu on ollut täysin hedelmätön, joka kerta kun olen koittanut asiaa selvittää.

Mitä tekisitte?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsisin ta:lle faktaa ja latoisin pöytään.

Vierailija
2/2 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsisin ta:lle faktaa ja latoisin pöytään.

Eikös lakipykälien mukaan palkan pidä olla palkkapäivänä nostettavissa tililtä pankin aukiolo aikana ja jos osuu viikonlopulle,niin edellisenä arkipäivänä,mulla olin yhessä firmassa kerran töissä ja työn antaja maksoi palkan aina illalla klo 21.se teki sen ihan kiusallaan.otin yhteyttä liittoon ja asia selvisi,tosin lähin sitten siitä firmasta,eipä sielä näytä muutkaan viihtyvän,työntekijät vaihtuu jatkuvasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla