Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävin verikokeessa ja hemoglobiini oli 85

Vierailija
25.09.2012 |

Lääkäri määräsi rautatabletteja. Kuinka kauan yleensä kestää että nuo alkavat vaikuttaa?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiireellisemmin selvittää, mikä on noin matalan hbn taustalla.

Vierailija
22/33 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä keliakiakoe on kyllä aika suppea reitti lähteä hommaa selvittämään... Oliko verenkuva muuten kunnossa?

Ei kai siksi pidetä kiirettä kun olen ihan ok kunnossa. Verikokeita kyllä otettiin mutta tulokset saa tietää vasta viikon päästä.

Lääkäri sanoi ettei ainakaan mitään veritautia ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

johtuu sit varmaan nuoresta iästäsi ja hyvästä yleiskunnostasi, ettei tutkita, mutta tuolla Hb:lla ainakin vanhuksilta poissuljetaan syövät ja suolistovuodot sairaalassa. Raudanpuuteanemia on tosi harvinainen nykyään, koska ravitsemus on yleensä ihmisillä hyvä.

Syön kyllä heikosti, siis todella heikosti, osittain sen takia kun on tuo refluksi. Niistä ruoista joita syön ei taida paljonkaan rautaa saada, hyvä jos ollenkaan... Kerroin tuon lääkärillekin ja jos siitä päätteli sitten jotain.

ap

Vierailija
24/33 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miksei määrännyt enempää tutkimuksia nyt heti. Tämä lääkäri kyllä tunnetaan luotettavana, että toivottavasti tietää nytkin mitä tekee...

ap

Vierailija
25/33 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on noussut tavaraa ruokatorveen, on poltellut ja olet saanut siihen sitten lääkkeet? Siitä huolimatta sinun pitää syödä hyvin suppeasti ruokalajeja, ettet oireile?

Ja sinulla ei siis ole mitään muita ruuansulatuselimiston vaivoja? Ei mahakipuja, ilmavaivoja, aftoja suussa? Onko niveloireita?

Vierailija
26/33 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

selkäydinnesteestä ei taideta tutkia anemiaa...

Vierailija
27/33 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsellä tosin olen todennut punaisen lihan ja vihreät kasvikset (esim. parsakaali) paremmiksi. Myös jotain "rautajuomaa" voi ostaa, siskolleni suositteli sellaista neuvolalääkäri.

Vierailija
28/33 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun noin alhaalta lähdetään niin aika nopeasti nousee

Vierailija
29/33 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite huomasin jo viikossa jaksavani paremmin, tosin oma hb oli tuolloin 90. n kuukaudessa taisi nousta. rautaahan pitää syödä pitkään että omat rautavarastotkin täyttyy. Jos hb noin matala, taitaa olla oikeasti parempi ottaa ihan tabletteja ihan suosiolla.

Vierailija
30/33 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan ruokavalio auttaa yhdessä rautatablettien kanssa nopeammin. Rautatabletit ei edes sovi kaikille vaan voi mennä masu sekaisin.

Tasan ei käy onnen lahjat...minulla on liian "hyvä" veri...hemoglobiini välillä 172.

Veritulppaa odotellessa... :(

Vierailija
31/33 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli hemoglobiini heti synnytyksen jälkeen 90 ja reilun viikon päästä neuvolakontrollissa 117 eli lähti nouseen vauhdilla. Voi siis nousta nopeastikin, riippuu tilanteesta.

Vierailija
32/33 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olet synnyttänyt, hemoglobiini nousee varmaan ihan itsestäänkin ajan myötä. Jos taas vuodat jostakin (suolistosta)tai punasolujen muodostuksessa on joku häiriö, ei rautatabletit auta mitään.

Vierailija
33/33 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju jäi vaimaamaan minua, toivottavasti on selvinnyt mikä hb:ta tiputtaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kolme