Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi tukee rahallisesti opiskelevaa lastaan mutta ei toista kotona lasten kanssa olevaa lastaan.

Vierailija
25.09.2012 |

Reilua?

Onko teidän mielestänne anoppini päätös reilu, että vaan opiskelevaa lasta tuetaan rahallisesti vaikka ei kotona vanheimpainvapaalla oleva tienaa mitään? Koulutus ennen kaikkea?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

anopillani on siis vain kaksi lasta.

Vierailija
2/40 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan olla että anoppi ei tykkää susta ja siksi ei halua tukea poikaansa, joka on naimisissa sun kanssa.

Jokainen saa rahoillaan tehdä mitä haluaa.

Mun vanhemmat auttoivat veljeäni, kun hän tarvi apua. Vanhemmat ovat sanoneet jo 15 v kyllä he auttavat mua kun tarvitsen. Tuntuu hassulta kun tienaan ehkä 5 x enemmän että ottaisin heiltä rahaa vastaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se musta tykkääkkään, mutta näin hän menetää poikansa ja lastenlastensa kunnioituksen itseänsä kohtaan..

Kuka nyt rahaa vastaanottaisi jos sitä ei tarvitsisi?

Voihan olla että anoppi ei tykkää susta ja siksi ei halua tukea poikaansa, joka on naimisissa sun kanssa.

Jokainen saa rahoillaan tehdä mitä haluaa.

Mun vanhemmat auttoivat veljeäni, kun hän tarvi apua. Vanhemmat ovat sanoneet jo 15 v kyllä he auttavat mua kun tarvitsen. Tuntuu hassulta kun tienaan ehkä 5 x enemmän että ottaisin heiltä rahaa vastaan.

Vierailija
4/40 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta antoi myös toisella ison summan häälahjaksi. Saitteiko te esim häälahjaa yms?

Vierailija
5/40 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ihmeen takia lastenlasten kunnioitus menisi mihinkään? Eivät he varmasti edes tajua, jos ovat kotihoitoiässä. Myöhemminkään eivät saa tietää, ellet itse heille kerro dissaamalla ahneuksissasi anoppiasi.

Vierailija
6/40 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta antoi myös toisella ison summan häälahjaksi. Saitteiko te esim häälahjaa yms?

No he maksoivat samanverran meidän häistä mitä he maksoivat sen toisen lapsen häistä.. Joten kyllä tässä se toinen alkaa paremmin "tienaamaan" :DD

Vierailija
7/40 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ihmeen takia lastenlasten kunnioitus menisi mihinkään? Eivät he varmasti edes tajua, jos ovat kotihoitoiässä. Myöhemminkään eivät saa tietää, ellet itse heille kerro dissaamalla ahneuksissasi anoppiasi.

no aivan varmasti kerron heille kun he kasvavat. :D Ihan vain ilkeyttään niinkuin anoppi tekee tota rahahommaa nyt.

Vierailija
8/40 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilua?

Onko teidän mielestänne anoppini päätös reilu, että vaan opiskelevaa lasta tuetaan rahallisesti vaikka ei kotona vanheimpainvapaalla oleva tienaa mitään? Koulutus ennen kaikkea?

Mutta ovat myös sitä mieltä, että lapset tehdään sitten kun ne on itse varaa elättää. En koe tässä mitään epäreiluutta, ihan itse ne on mullekin (olen esikoinen) vaunut ja vaatteet ostanut, en edes kehtaisi olettaa että perheellisenä laskisin vanhempieni avun varaan.

Vierailija
9/40 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi heidän pitäisi tukea teitä?

aikuisia ihmisiä sentäs..

Vierailija
10/40 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelevia nuoria mekin vielä avustamme. Kun opiskelun päättää saa tulla toimeen omillaan. Ovat varmaan avustaneet miestänikin opiskelun ajan? Aika ilkeä olet kun liität asian lastenlapsiin. Voi olla kuule et appivanhemmat avustaa sinunkin lapsiasi opiskelun ajan.

Vierailija
11/40 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, se sitten on oma moka... Mutta ap:n kirjoituksia lukiessa täytyy yhtyä arvaukseen, että syy löytyy ap:sta.

Vierailija
12/40 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsitinkö oikein? Tiedätkö kaikki taloudelliseen tukeen liittyvät taustat, esim. useassa perheessä on jo etukäteen päätety että jos opiskelet niin saat tukea. Miehelläsi vois siis olla vielä "optio" olemassa.

Vierailija
13/40 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on aapeella että toinen saa enemmän rahaa, ja toinen joutuu hankkimaan sen rahan itse. Anoppi ei tue perhettä jossa hänen lapsenlapsensa asuvat. itse pyrin olemaan huomattavasti tasapuolisempi isona. Annan aina saman molemmille

Vierailija
14/40 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kumpikaan teistä ole töissä? Vanhempainvapaalla oleva ei ole tuloton, joten mikä tässä on epäreilua. Toinen menee töihin ja hankkii rahat perheen elättämiseen, koska olette perheenkin hankkineet -ei se ihan yllätyksenä kenellekään tule!

Vierailija
15/40 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
16/40 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskulujen aikana jos ei käy työssä niin kivahan se on jos joku sponsaa! Noin minäkin voisin äitiä tehdä.

Miksi sinulle kuuluu toisen perheen raha-asiat?

Vierailija
17/40 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös toinen kuitenkin ole töissä? Ja jos sinä olet vanhempainvapaalla ja miehesi töissä, niin miksi appivanhempien pitäisi sinua (vanhempainvapaalla olevaa) tukea? Ja jos miehesi on kotona, miksi sinä et tee töitä?

Vierailija
18/40 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ennenkin palstalle kirjoittanut anopistani joka auttaa vain ja ainoastan tyttären perhettä ja joka on sanonut sen ihan suoraan päin naamaa pojalleen. Eli sanoi miehelleni (minun ja kälyni kuulten) että "pojan lapset on ihan eri asia kuin tyttären lapset, ja hän on ensisijaisesti mummo vain tyttären lapsille ja auttaa vain tyttären perhettä lapsenhoidossa. Miniä etsiköön apunsa muualta".

Ei TUOKAAN reilua ole mutta kun sille vaan ei voi mitään. Anopillani - niin sinun anopillasi kuin minun anopillani - on ihan täysi päätösvalta suosia toista lastaan. Ja anoppi suosii vaikka tekisi mitä, kyllä mekin yritettiin asiasta puhua nätisti, vedota oikeudenmukaisuuteen, mutta se ei auttanut, kun kyseessä oli periaate.

Ihan vaan neuvona joka auttaa kestämään asia: hyväksy se. Epäreiluutta se ei poista, mutta jos asian antaa vaivata itseään niin se vaivaa ikuisesti. Kaikista ei ole reiluksi, tasapuoliseksi ja oikeudenmukaiseksi ihmiseksi. Ja onhan se niinkin että valintoja saa vapaasti tehdä, mutta samalla se valintojen seuraus pitää sitten kantaa myös.

Vierailija
19/40 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on. Lapsena minulle kerrottiin, että äiti ja isä sponssaavat opiskelumme niin pitkälle kuin haluamme opiskella. Sisareni ja veljeni käyttivät tämän edun minua 17 vuotta aiemmin, minä käytin sen kun heidän lapsensa olivat pieniä ja sain huomattavasti enemmän rahaa vanhemmiltani kuin he. Minusta ihan reilua.

Vierailija
20/40 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös toinen kuitenkin ole töissä? Ja jos sinä olet vanhempainvapaalla ja miehesi töissä, niin miksi appivanhempien pitäisi sinua (vanhempainvapaalla olevaa) tukea? Ja jos miehesi on kotona, miksi sinä et tee töitä?

Minä opiskelen, mies on vapaalla kotona opiskeluista. Mutta sitten taas tämä lapsi jota anoppini tukee, on naimisissa hyvin tienaavan puolison kanssa. Eihän tässä nyt mun mielestä ole muuta järkeä kuin että se haistattelee meille paskaa :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä