Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi että mun mies on niin TYHMÄ, että ei ole tosikaan. Itkiskö vai naurais?

Vierailija
24.09.2012 |

siis enkä edes tarkoita että olisi tyhmä siis haukkumisena, vaan tyhmä sillä tavoin, ettei tajua tiettyjä asioita. On kömpelö kaikessa mikä liittyy tunneälyyn, sosiaaliseen älykkyyteen tai toisen huomioimiseen/asioiden ajattelemiseen toisen ihmisen kannalta.

Tämä näyttäytyy usein, kaikessa, mutta tänään oli kyllä taas tällainen sinänsä mitättömän pieni juttu, mutta sai mut huutamaan tyynyyn kun niin ärsytti toisen todellinen, aivan järkyttävä tyhmyys!

Eli:

Mä kävin suihkussa, kuivaan aina sen jälkeen lattian. Miestä olen monta kertaa pyytänyt kuivaamaan lattian myös, (koska muuten siihen jää kalkkitahroja vesilänteistä, jotka on vaikea poistaa) mies ei oikeastaan ikinä suostu siihen koska se on hänen mielestään "turhaa". (no tää oli sivuseikka)

enivei, mies kävi sit mun jälkeen suihkussa ja mä kysyin, kun hän tuli suihkusta, että kuivasiko lattian. Hän sanoi että ei, ja mä pyysin että menisitkö nyt kuivaamaan, tästä on ennenkin puhuttu. Mies silti sanoi tiukasti, että ei mene.

No, pari minuuttia tämän jälkeen mies kiikuttaa muina miehinä mulle housunsa, ja sanoo "hei näistä on irronnu nappi, ompelepas, pitäs ommella tänään". Mä tietty suivaantuneena siitä, että mies ei pyynnöistänikään huolimatta kuivannut suihkun lattiaa, sanon että "no en todellakaan ompele, jos sä et kuivaa suihkun lattiaa"

Mies vetää mulle herneet nenään, kiroilee ja on mulle suuttunut. Kysyn että no mene kuivaamaan se lattia niin mä ompelen. Mies suuttuu lisää, ja kiroaa lisää.

No sit pari tuntia tän jälkeen mä puran mieltäni miehelle siitä että hän ei oikein ikinä ota huomioon sitä, mitä mä pyydän, että miksi hän ei voi tehdä pieniäkään asioita kun joskus pyydänn, vaikkei pyytämäni edes vaatisi häneltä juuri mitään. Että ei paljoo itseä kiinnosta osoittaa toiselle enää huomaavaisuutta, kun ei sitä huomaavaisuutta itekään ikinä saa.

Ja esimerkkinä sitten sanoin että "arvaa kuinka epäreilulta tuntui, ettet sä voinut mun pyynnöstä kuivata suihkun lattiaa, ja sit tuot samantien nappis ommeltavaks, että kuulostaako reilulta? Ja vielä kehtaat suuttua kun en ompele, vaikka ompelussa ois menny varmasti monta kertaa kauemmin kuin lattian kuivaamisessa"

No tuon sanottuani mies käännähti kannoillaan ja sanoi aidosti hämmästyneenä, että "Aijaaa, no siis kun nyt sanoit niin eihän toi kyllä kovin reilua oo, enpä tullut ees ajatelleeks"

WTF?!?

Ei tullut ajatelleeks? Vaikka mä vielä PYYSIN siinä vaiheessa, kun olin ekan kerran kieltäytynyt napin ompelusta, että jos hän kuivaa lattian, voin ommella napin!!

Mies siis tyhmänä putkiaivona ei tajunnut, että asia on mun mielestä epäreilu, vaan näköjään luuli että mä yritän vaan kiristää häntä tms ja siksi suuttui.

huh huh... epäilisin, että kukaan "normaalijärjellä" varustettu mies (tai nainen) ei edes viitsisi/kehtaisi pyytää täysin pokkana puolisoltaan napin ompelemista välittömästi sen jälkeen, kun on itse kieltäytynyt tekemästä puolet pienempää kumppaninsa pyytämää asiaa. Ja sitten vielä suuttuisi kumppaninsa kieltäytymisestä... eikö?

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehnyt aina kaiken pojalleen pyytämättä itse mitään. Tai jos olikin pyytänyt, niin ei välittänyt siitä vaikka poika ei tehnyt sitä.

Vierailija
2/60 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehnyt aina kaiken pojalleen pyytämättä itse mitään. Tai jos olikin pyytänyt, niin ei välittänyt siitä vaikka poika ei tehnyt sitä.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko meni tajuntaan, etteivät kaikki ymmärrä kaikkea juuri niinkuin sinä?

Vierailija
4/60 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori ap, mutta kai tää on vitsi? Ei noin vammaisia miehiä voi olla edes Suomessa!

Vierailija
5/60 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori ap, mutta kai tää on vitsi? Ei noin vammaisia miehiä voi olla edes Suomessa!

normi palstamamma paapoo ja passaa ukkonsa pilalle muutamassa vuodessa ja sitten rakastuu muinaiseen luokkakaveriinsa.

Vierailija
6/60 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keuhkoamista vedestä märkätilojen lattialla...

Turhaa työtä. Aamulla on taas kuivaa.

Tietysti jos asutte jossakin alvsbyhuussissa, jossa on vanerilattiat..., mutta muutoin turhaa jäkätystä.

Jos jotain vastaavaa mies voisi vaatia, niin esimerkiksi auton pesemistä jokaisen ajon jälkeen... Vain koska hänkin pesee sen aina ajon jälkeen...

Ja jos et pese autoa ajon jälkeen, turha pyytää miestäsi avaamaan säilykepurkkia, jota et itse saa auki...

Hohhoijaa....

Vierailija
7/60 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olisit voinut sanoa kommenttisi napin ompelemiseen jo ensimmäisellä kerralla vähän toisella tavalla. Ja miehesi kiroilu ja tänttäröinti..huh huh.

Vierailija
8/60 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keuhkoamista vedestä märkätilojen lattialla...

Turhaa työtä. Aamulla on taas kuivaa.

Tietysti jos asutte jossakin alvsbyhuussissa, jossa on vanerilattiat..., mutta muutoin turhaa jäkätystä.

Jos jotain vastaavaa mies voisi vaatia, niin esimerkiksi auton pesemistä jokaisen ajon jälkeen... Vain koska hänkin pesee sen aina ajon jälkeen...

Ja jos et pese autoa ajon jälkeen, turha pyytää miestäsi avaamaan säilykepurkkia, jota et itse saa auki...

Hohhoijaa....

Meillä on kylppäri rempattu pari vuotta sitten. Tumma kaakelilattia. Jo NYT lattialla on suihkun luona aivan järkyttävät, valkoreunaiset kalkkiläikät, todella huomattavat. Tulevat siis siitä, kun vesi jää pieniksi "lätäköiksi" lattialle, ja kun vesi kuivaa, lätäköiden rajat muodostuvat pikkuhiljaa siitä kalkista.

Ja nää kalkkirajat ei meinaa lähtee millään, olen jynssännyt ja liottanut niitä kaikella juuriharjasta ja sitruunasta cillit bangiin asti. Ei meinaa lähtee, tai jos osa lähteekin, se edellyttää hiki hatussa kuuraamista, usein.

Paljon pienemmällä vaivalla pääsis kun pyyhkäsis lattian lattiankuivaimella joka kerran suihkun jälkeen, kuivaamiseen menee n. 10 sekuntia.

Ja siis kun nyt jo parin vuoden päästä rempan jälkeen lattia näyttää tolta, niin miettikääpä 10 vuoden päästä...

että joko tajuatte?

Mä kuivaan aina lattian suihkun jälkeen, ei tod. iso homma, ja mikäli mies viitsisi tehdä saman, ei tarvisi kenenkään jynssätä lattiaa, ja lattia pysyisi siistinä ja puhtaana, eikä remontoidakaan tarvisi niin usein. eli todella pienellä vaivalla säästyttäis todella isolta vaivalta!

ap

Vierailija
9/60 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ihmettelen myös miten se lattia reagoi. Itse kuivataan mukavuussyistä niin voi harjata kohta vaikka hampaita sukat jalassa samassa tilassa nopeemmin mutten ole koskaan kalkkiviiruja nähnyt ellei kuivaa... Sano sille että se on otettava tavaks tai loukkaannut tosissasi. Miten se ei usko. En tajua.. Meillä mies tajuaa :)

Vierailija
10/60 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se napin ompelu ole niin kova juttu, kuin kylppärin lattian kuivaaminen. Kylppäri kuivaa kyllä itsestään u know?

T: 11cm mies

Vierailija
11/60 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauhea haloo yhestä lattian kuivaamisesta.

En oikein tajua miks ap kuivasi lattian jos tiesi miéhen käyvän kans suihkussa...

Se on sivuseikka. Mut miks vetää herne syvälle nenään yhen lattian takia?

Lapsellinen ap selittä miehen olevan tyhä vaik on sitä itse.

Aivän älytön haloo yhestälattiasta ja napista.

Onneksi teillä eo ole oikeita ongelmia kun täytyy mosisista asioista riidellä.

Vierailija
12/60 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mäkin oisin tommosesta kilahtanu. Todella vaikea tajuta, miten jollekin (tälläkin palstalla) voi olla epäselvää, miten ajattelematonta käytöstä toi oli mieheltäsi. Mut miehet on joskus outoja. Toivottavasti sun oppii vielä...

Vierailija
13/60 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei huutamatta voi ommella nappia, joka on vaimon tehtävä! Mies varmaan joutuu kuorimaan perunatkin itse?

Vierailija
14/60 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuvitella, että joku ihan tosissaan vaatii jotain kylppärin lattian kuivaamista suihkun jälkeen, kunhan vaan naputtaa naputtamisen ilosta, kun taas napin ompeleminen voi olla ihan oikeasti tärkeää housujen toimivuuden kannalta.

Vierailija
15/60 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisista kirjoituksista huomaa että asiat teillä on hyvin. Kauheeta nipotusta tosi pienistä asioista.

Isoja vastoinkäymisiä tuskin on ollut kun noin pienestä jaksaa kirjottaa kilometrin.

Itkettääks vielä?

Vierailija
16/60 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja meillä on samanlainen lattia, sekä Suomen oloissa poikkeuksellisen kova vesi. Eikä meillä kukaan muu kuin minä pese kylppäriä. Ymmärrän siis ap:ta. (Varmaan kun musta laattalattiamuoti kylppäreissä alkaa olla useamman vuoden ikäistä, pehmeämmänkin veden alueella asuvat alkaa ymmärtää miksi se lattia olisi kannattanut kuivata :). Tai mieluummin valita joku muu materiaali kuin tällainen kiva eläväpintainen musta laatta antrasiitin värisillä saumoilla.)

Mutta olen ajatellut oman miehen kohdalla, että ei se ole henkilökohtaista se hänen reaktionsa. Jostain syystä etenkin stressaantuneena hän ottaa komenteluna ja jonakin kiusaamisena jos erikseen jotain pyytää, varsinkin jotain sellaista mitä hän on jo päättänyt olla tekemättä. Varmaan se sitten tulee jostain lapsuudesta tai jotain. Ja sitten jos hetken päästä uudestaan käyttäydyt hänen mielestään tahallasi ärsyttävästi, hän reagoi taas siihen, eikä hoksaa että ehkä näillä asioilla on joku yhteys.

Rauhoittuneena mies kyllä ymmärtää ihan hyvin mitä tarkoitan, jos kysyn vaikka että miksi hän haluaisi kieltäytyä tekemästä jotain pientä jos minulle tulisi siitä hyvä mieli. Mutta ei vaan aina sitä ajattele jostain syystä ilman apua. Siksi on oikeastaan lopettanut sen käskemisen. Ei siitä ole paljonkaan apua, jos ei ole kyse jostain erityisestä tilanteesta. Yritän aina pysyä rauhallisena ja välttää niitä sanoja tai eleitä, joista tiedän että ei mene hyvin perille. Siis jos ei halua riidellä, jos taas haluaa niin mikäs siinä. Mutta minä en ainakaan kenellekään, paitsi ehkä lapsille, sanoisi että "tästä on puhuttu jo"... Sen sijaan jos ei ensinkään sano asiasta määräävään sävyyn ja antaa miehen päättää "ite", niin voi mennä paremmin. Ja jos mies kieltäytyy, selitä ensin vilpittömästi se oma näkökulmasi (joko käytännön tasolta, miksi olet ajatellut että sinun ehdotuksesi olisi hyvä, tai sitten "mitä tämä asia merkitsee minulle ja miltä sinun töykeytesi minusta tuntuu") ja kysy sitten mitä hän ajattelee asiasta (joko käytännön tasolla, mitä hän on ajatellut että se asian tekeminen hänen tavallaan aiheuttaa, tai tasolla "mitä sinä haluat viestittää suhtautumisellasi"). Joka tapauksessa on helpompi välttää riitaa, kun a) kiinnittää huomiota toiseen ja b) osoittaa että kuuntelee hänen mielipidettään. Silloin miehen on aika vaikea riidellä yksinään, kun toinen vilpittömästi haluaa ymmärtää ja päästä yhteisymmärrykseen. Voi olla että mies joko oppii ajattelemaan asioita vähän laajemmin, tai sitten kyllästyy siihen vilpittömään ihmettelyyn joka saakelin asiassa, että ei enää jaksa kieltäytyä.

Meillä mies on sen verran pihi, että häneen tarttuu aika hyvin tuollaiset jotenkin rahansäästöön linkkautuvat asiat, kunhan esitän ne ikään kuin hänen ideanaan tai kysyn hänen mielipidetään ongelmaan. Esim. näytin kerran ne kalkkijämät ja valittelin kun ne kertyy niin tosi nopeasti, ja kohta tää on ihan hirvee ja suihkun jälkeen pitäisi varmaan seinätkin lastata, kun pelkkä lattian kuivaus ei auta kun seinistä kuitenkin tippuu sitten vettä ja kuivuu tuohon, kato nytkin kun mä kävin suihkussa ja lastasin lattian, niin nyt tässä on jo nää lätäköt. Ja joskus ihan toisella kertaa sanoin, että kuulin jostain Marttojen ohjeesta, että seinät kannattaa lastata suihkun jälkeen, koska se vähentää jollain tavalla vesivahingon mahdollisuutta, että voikohan se pitää paikkaansa, ei mulle ainakaan ole tullut mieleen että seinätkin pitäisi lastailla, hirveä vaiva. Ja sitten yhdessä mietittiin että aika älytöntä, eihän se seiniin jäävä vesimäärä sitä vesivahinkoa tee, ja jos se on tullakseen niin se tulee muista syistä. Mutta toisaalta jäähän niihin seiniin kuitenkin jonkin verran vettä, että kuivahtaahan se tila kyllä nopeammin jos kaikki ylimääräinen vesi on viemärissä eikä seinillä haihtumassa... Ja nyt mies lastaa sekä seinät että lattian tunnollisemmin kuin minä. Ja epäilemättä ajattelee keskineensä itse koko jutun. :)

Vierailija
17/60 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin myös, että kirjoituksestani seurasi muutakin hyötyä mielenpurkamisen helpottavan vaikutuksen lisäksi.. aamulla kun heräsin, mies oli ladannut mulle kahvinkeittimen valmiiksi. (Ei todellakaan hänen tapaistaan normaalisti)

Epäilen, että ukkokulta on käynyt vauvapalstailemassa eilen sen jälkeen, kun mä oon jo menny nukkumaan, bongannut suht tutulta kuulostavan tarinan ja päättänyt vähän hyvitellä...

Siinä tapauksessa kiitokset ukkoselle, ja pus pus, taidan toistekin kirjottaa tänne, jos se auttaa? ;)

Nähdään illalla!

ap

Vierailija
18/60 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihan normaalijärkinen mies - naiset kyllä olisivat ymmärtäneet :D

Vierailija
19/60 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä mies kyllä kuivaa sen kylppärin lattian ja urputtaa mulle siitä ;) Pitäisköhän alkaa kuivata.....

Vierailija
20/60 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se lattian kuivaaminen on oikeasti tärkeää! Olen opiskellut rakennusalaa ja sielläkin neuvotaan, että lastaus suihkun jälkeen ehkäisee kosteusvaurioita. Oikeasti suomalaiset pesuhuoneet ovat täysin järkevän rakentamisen vastakohta, huljutella nyt vettä pitkin seiniä ja lattioita sisällä. Paras tapa olisi suihkukaappi, mutta nehän ovat rumia, niin meidän kannattaa kuivata se lattia suihkun jälkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä seitsemän