Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huhtihurmureiden tiistaiterveiset!

29.11.2005 |

Huomentapäivää!

Mulla on jo tänä aamuna neuvolakäynti takana, tai oikeastaan se kauan odotettu rakenneultra. Siellä se meidän Tiitiäinen nukkua köllötteli koko ajan, eikä yhtään häirinnyt, vaikka ultralla heiluteltiin ja tönittiin! Mietinkin, että lienee saanut isänsä unenlahjat! Pienet sormet siellä kuitenkin hiukan unenmukana heiluivat, ja jalkapohjaa hiukan työnnettiin ja varpaitakin heiluteltiin. :) Kaikki vaikutti tämän ultran perusteella olevan hyvin =) Sukupuolta ei voinut katsoa, kun kaveri piti niin visusti jalkansa ristissä! (Isi kyllä heti sanoi, kun tulin, että: " no näyttikö poika kilkkinsä?" Joten aika varma on mies asiasta..!)

Toi meidän neuvolalääkäri on tosi kiva ja asiantunteva.

Siitä mä olin yllättynyt, et tässä neuvolassa ei olisi ollenkaan otettu esim. hemoglobiinia tai painoa, ellen mä olisi erikseen pyytänyt. Onko tuttua muille? Painon mä halusin tietää, ja hempan sen vuoksi, kun mulla yleensä näillä viikoilla on laskenut. No, sit kätilöopiskelija otti ne, mut siihen verinäytteeseen vaikutti tulevan aikas paljon lihasnestettä, kun joutui tiristämään, ja tulos oli lopulta 97! No, jouduin sit labrassa käymään neuvolan jälkeen. Siellä veri näytti kyllä paljon tummemmalta, ja saan tuloksen iltapäivällä. Painoa oli tullut 200 grammaa lisää, joten ei mainittavasti. Sf-mittaa multa ei ole edelleenkään otettu yhtäkään (onko kaikilta muilta?) ja virtsanäytettä ei myöskään otettu.

Kiva uutinen oli, et silloin about viikolla 27 ultrataan lääkärinneuvolassa myös! Josko ne " kilkit" sitten näkyvät ;)

Meidän pitäisi huomenna lähteä koko perhe hiukan lomailemaan, meillä on varattu Tahkolta miehen työpaikan mökki. Nyt vaan vaikuttaa siltä, et sekä mies että esikoinen on tulossa kipeäksi, joten saa nähdä joudutaanko perumaan koko juttu :( Vähän mua harmittaa, jos joudutaan. Tällaiset jutut on meille TOSI harvinaista herkkua, ja olen odottanut kovasti.

Mut saas nähdä!

Toivottelen kaikille terhakkaa tiistaipäivää, ja toivon, et toi vesisade ei vie kaikkia lumia pois!

tilda 19+2

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla otettiin tavan neuvolakäynnillä sf-mitta rv 19+6. Oli se mielenkiintoista tietää, sillä masu NÄYTTÄÄkin jo aikas kookkaalta, mut sf-mitta kertoo " totuuden" ...Kyllä heti pompsahdettiin yläkäyrän yläpuolelle, mutta neuvolatädin mukaan se on alussa varsin yleistä.

Joskus täällä oli puhetta sf-mittojen ottamistavasta yms.Itelläni on semmoinen kokemus yhden aikaisemman raskauden ajalta, että silloin sekä neuvolalääkäri että terveydenhoitaja mittasivat aina samalla tavalla (pystysuoraan alhaalta ylös, ei koskaan vinosti vaikka vauva olisi ollut masussa mitenkä päiten..), mutta kerran tuli (neuvolalääkärin toimesta, mittasi yläkanttiin) aika iso notkahdus käyriin, ja neuvolatäti sanoi, että lääkäri pitää mittanauhaa löysemmällä kuin th kun ottaa sf-mittaa. Sekavaa, koittakaa saada selvää...

Mulla oli tuossa muutama ilta sitten saunan jälkeen älyttömiä alavatsakipuja, en rekisteröinyt supistuksiksi, mutta kipeä olin kuitenkin. No, nyt sen jälkeen ei ole vauvan liikkeet tuntuneet yhtä voimakkaina ja usein kuin ennen tätä kipuilua...Vitsi, kun ei millään raattisi " vaivata" neuvolalääkäriä ja ruinata ultraan tarkistuttaa tilanne, mutta itelle ois iso huojennus, et tietäis onko kaikki ok. No, eiköhän tossa tullut vastaus omaan kysymykseen...

Flunssa jatkuu edelleen, nyt vain yskä-voittoisena. Nyt on alkanut parina päivänä lirahtelemaan ´jotain´ housuunkin yskiessä, en voi uskoa että olisi pissaa...Mut voihan se ollakin, mutta kun tuntuu, et se tulee ihan emättimestä eikä pissareiästä, luulen tietäväni eron tunteessa kummasta tulee...Tai sitten se on sitä kuuluisaa vetistä valkovuotoa!?

Tämmöistä täällä.Jaksamisia kaikille tasapuolisesti,taivaalta tulee tiskirättejä!

Vierailija
2/10 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas täällä hiljaista, liekö kaikki lumiukkojen teossa ulkosalla:)

Meillä oli eilen myös rakenneultra ja kovasti jännittävä reissu päättyi älyttömän onnellisesti. Vauva potki riehakkaasti ja oli lääkärin ennusteen mukaan tuleva huippujalkapalloilija, suloista! Merkki saatiin tietää, ja huijentuneita taidettiin miehen kanssa olla molemmat kun iltasella asiaa makusteltiin. Liikkeet on nyt tuntuneet tänään mielestäni tiheämmin ja selvemmin. Ehkä se on myös psyykkinen juttu, kun näki että vauva potkii niin voi rennommin niitä liikkeitä itsekkin rekisteröidä.

Meillä rakenteen ohessa on myös neuvolakäynti. Aina katsotaan paino ja hemo ja ne merkataan kortttin. Myös verenpaine on joka kerta sekä pissanäyteestä sokerit. Sitä sf-mittaa ei myöskään multa ole ikuna otettu. Saatiin neuvolasta kelan paprut kotiin tutkittavaksi ja ens neuvolaan palautetaan. D-vitamiinit kävin ohjeen mukaan hakeen apteekista. Rautaa ei onneksi tarvitse aloittaa!

Toivottavasti kuullaan muistakin huhtikuisista!!!

T. Madelei ja pippuri 20+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

me oltiin tossa lumiukon teossa pihalla.oli vaan niin tosi märkää lunta että varpaita alkoi tosissaan palella..esikoinen ei ois kyllä millään lähtenyt sisälle..

mulla taas tullut sama vaiva kun ekassa raskaudessa..kun kävelee alkaa pistämään aikalailla ja vauhti on sitten sellasta mummo vauhtia,heh..mutta mihinkäs se on kiiire! tympeä vaiva vaan..meillä esikoisella lääkekuuri,molemmissa korvissa tulehdus mutta on jo kyl nyt loppusuoralla ja hyvin on parantunut,ainakin pirteä on kuin peipponen!

itselläni yrittää nyt flunssaa pukata,tosi paljon liikkeellä nyt kaikenmaailman pöpöjä.tuntuu että kaikilla vähän jotain.

paketoin tossa justiinsa esikoisen joululahjoja,ihanaa aikaa tämä joulunodotus.harmi vaan kun ei oikein voi kynttilöitä poltella kun tuo meidän termiitti on heti niiden kimpussa,heh.ei muuta kun joulunodotusta kaikille!!

Vierailija
4/10 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen täällä satelikin ihan kunnolla lunta iltasella. Oli ihanan talvisen näköinen maisema. Kuten Nuuska-muikku jo kertoikin, täällä on tänään kyllä plussalla, lumi on tosi märkää " mähmää" .

Minullakin on alkanut kävellessä masu kipuilemaan. Olen tosiaan nyt sitten käyttänyt tukivyötä kävelyillä, jonka avulla on pystynyt kävelemään lähes normaalisti. Eilen kävin viemässä roskat ja lisäksi kävin ihan pienellä, vajaan puolen kilometrin kävelyllä. Tarkoitus oli vain haistella talvi-ilmaa ja lunta, eli tahti oli todella rauhallista. Tukivyötä en ollut sille reissulle ottanut mukaan, ja eiköhän maha alkanut taas kipuilemaan ja jäykistymään. Taidan taas ensi neuvolassa asiasta kysellä, vaikka edelliselläkin kerralla asiasta mainitsin. Silloin sanottiin, että kannattimien aiheuttamaa kipuilua. Minusta maha tuntuu vain yhtäkkiä muuttuvan ihan kovaksi palloksi, joten olen ajatellut, että tuntuisivat sitten ennemmin supistuksilta??? Onko muilla vastaavasta kokemusta? Liekö vaarallista näillä viikoilla? (Nyt siis 21+5)

Niin oli Syksy79:n koskettava kertomus marraskuisesta enkelivauvasta, että sai minut ainakin ihan herkälle tuulelle. Me huhtikuun alun mammatkin ollaan lähellä hänen viikkojaan, joten yhtäkkiä taas tuli paniikki, että kaikkea tosiaan voi vieläkin tapahtua... Sitä on jo vähän tuudittautunut, että aletaan olla jo niin turvallisilla vesillä.

Hyviä vointeja kaikille huhtikuisille! Kasvatellaan masuja nyt vinhaa vauhtia!

Kissankello 21+5

Vierailija
5/10 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kävin ekaa kertaa noin viikkoon kävelemällä postissa, testasin, että kuinka paljon niitä supistuksia tulee. Ja tulihan niitä, ihan kiitettävästi, vaikka mielestäni kävelin ihan hissukseen. No tuossa lumisateessa ei kovin vauhdikas voi ollakaan. Loppuvaiheessa supistukset alkoivat tuntua jo melkoista ilkeiltäkin, ei kuitenkaan kipeiltä. Ja nyt kun tässä sitten olen kotona taas rentoutunut, niin ihan hyvä olo on. Mutta töihin en tällaisilla supistuksilla kyllä voi mennä. Katsotaan mitä neuvolalääkäri viikon päästä sanoo, vieläkö sairasloma jatkuu.

Vauva potkii tosi reippaasti jo. Välillä on rauhallisiakin päiviä ja hetkiä, mutta joka päivä kyllä potkut tunnen. Mieskin on tuntenut ne tuosta mahan päältä. Ja kerran vauva potkasi isää jopa korvaan kun korvakuulolla yritti olla :-). Postista hain tänään netistä tilaamani äitiysfarkkulappuhaalarit ja ovatpa ne ihanat. Niin istuvat ja silti vielä paljon kasvuvaraa mahalle kiristysnyörien ja vetoketjujen avulla myöhemmässä vaiheessa.

Mukavaa viikonalkua kaikille!

Vattumato kera pienen rv 21+5

Vierailija
6/10 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä edelleen kärvistellään liitos ja selkäkipujen kanssa.

Tänään rupesin tarkastelemaan vatsaani peilin kautta ja huomasin,että se ei mikään kovin suuren suuri vauvamahaksi ole.

Pienempi,kun esikoista odottaessani.Minä sitten kaivoin vanhan korttini esiin ja kyllä se mittojenkin mukaan on niin,että edellisellä kerralla oltiin näillä viikoilla mahakkaampia.

Miehenikin jo sanoi,että hänestä näyttää,että ihan,kun tuo kumpare tuossa edessäni ei kasvaisi mihinkään.

Ja kahdella ystävälläni,toinen juuri synnyttänyt ja toinen vielä raskaana,oli kookkaamat masukat näillä viikoilla mitä minulla nyt on.

Eipä kai tuo mikään haudanvakava asia ole,yksilöllistähän tuo ilman muuta on ja tämä on toinen raskaus,niin mitatkin ovat varmaankin erilaiset,mutta pakkohan se on myöntää,että kummastuttaa ja tähän pieni mahaisuuteen vielä,kun lisää sen,että edelleenkään en tunne vauvan liikkeitä,kun yhden silloin ja toisen tuolloin,niin valehtelisin,jos sanoisin,että ei yhtään huolestuta.

Huomenna pääsee täyttelemään kelan papereita,en millään malttaisi odottaa,että saisin sen pakkauksen kotiin hypisteltäväksi.On ne pienet vaatteet niin ihania=)

Niksu 22+3

Vierailija
7/10 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän on tänään pinokin. Eilen ei tainnut edes olla?!

Olen ollut listoilla tuolla yahoossakin, mutta minusta tuntuu, ettei sielläkään oikein tapahdu mitään... paitsi että sovitaan tapaamisia. Ehkä ihmiset siellä viestittelevät keskenään enemmän?

Minullakin alkoi tänään ensimmäistä kertaa tuntumaan masussa nopeampi kävely. Ajattelin että tallustan samaa vauhtia kuin ennenkin, mutta ei taida pitää paikkaansa kun kaikki melkein kävelee aina vauhdilla ohitseni ;)

Iskias vaivaa edelleenkin, mutta erilaisena kuin ennen. Kivun luonne tuntuu vaihtuvan koko ajan. Toivottavasti se on merkki paranemisesta. Paremmin nyt kuitenkin voin kuin ennen!

Vauva potkiskelee jo pitkin päivää ja kiva töissäkin huomata, miten toinen potkiskelee masussa.

Muuten ei kai mitään muutosta tilassa!

Kiva kun tuli lunta maahan, toivottavasti sitä tulisi lisää ja semmoista laatua mikä pysyykin maassa! Kyllä tämä pimeä marraskuu saa vaihtua jo lumiseksi joulukuuksi!

T: Siriin ja mussukka rv 21+5

Vierailija
8/10 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on sitten tältä äidiltä työt ohi ja loma alkanut. Loman jälkeen onkin edessä 2kk:n työttömyys ennen äitiyslomaa. Näitä määräaikaisen työsuhteen ihanuuksia =/

Maha kasvaa kauheeta vauhtia ja olo tulee koko ajan kankeammaksi. Eilen oltiin rakenne ultrassa ja kaikki oli ok. Oli aika ihana taas nähdä pikku-kaveri =)

Huomena lapsilla on vika päiväkotipäivä ja sitten he siirtyvät kotihoitoon ja musta tulee taas ihan virallisesti kotiäiti. Huh huh. Mitenköhän siitä taas selviää...

Rauhallista yötä kaikille! (meillä kun yöt harvoin ovat rauhallisia: ensin hilluu masuvauva ja sitten isommat tytöt tulevat yksi kerrallaan meidän petiin.)

nuuppari rv 21 ja jotain

Vierailija
9/10 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hiljaista vai tyyntä myrskyn edellä?? Ajattelin silloin aluksi, että tämä alkaisi kaikkia kiinnostamaan erilailla kun on rakenneultratkin käyty ja asia kongretisoituu, mut taisi toisin käydä.

No, mutta keskustelua kävelystä ja supistelusta. Minulla ainakin tästä kolmannesta supistelee yhtälailla kuin edellisistä. Eli lenkillä ei päästä lujaa, pelkästään seisomatyössäni supistelee välillä rankasti. Poikkesin sunnuntaina lenkin päätteeksi lähikaupassa ja ostin muutaman mehupurkin ja maidon, eli painoa tuli jonkun verran. Ja matkaa oli kotiin n.½km, loppumatkasta pisti ja supisti niin julmetusti että tulin todella hiljaa. Mutta ei mielestäni supistelussa ole mitään vaarallista jos menee lepäämisellä ohi. Pikemminkin se vaan kuuluu osana näihin mun raskauksiin ainakin. Tosin tästä työstä ei saikkua oteta, joten sen kanssa on vaan pärjättävä.

Mun poikaolo pikkasen horjuu, en tiedä mistä johtuu.. Kun ei siellä ultrassakaan mitään näkynyt niin tässä sitä järkeilee. Kavereille onkin syntynyt paljon vauvoja nytten. Ostin eilen pikku paketteja, ihania juttuja. Omalle vauvalle en ole ostanut vielä yhtikäs mitään, enkä kyllä ota pakkaustakaan. Ostelen sitten lähempänä h-hetkeä.

Hyvää tiistai-iltaa, terveisin Lumo 22+1 tai 22+5

Vierailija
10/10 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin että jospa vielä pinoutus, vaikka kello on jo melkein yö... Ollaan lähös huomen aamul (kun mies tulee yövuorosta n.8aikaan) sinne Ouluun sukuloimaan niin taitaapa olla ainut mahollisuus pinoutua tälle viikkoo...

Sain tänään tehtyy tyttöjen joulukalenterin valmiiks, joskin vielä muutamalta päivältä puuttu yllätys, mutta ehtiihän sen sitten lisätä pussukkaan kun keksin kivat! Laiteltiin tänään loput jouluvalot, kun saatiin hommattua kynttelikköihin varalamppuja. Nyt onkin sitten joka huoneessa valot...

Kiva mennä sinne pohjoseen ja nähä sukua pitkästä aikaa... Miehen pari siskoakin oottaa vauvelia, eikä olla nähty plussien jälkeen. En tosin tiedä onko meidän vauveli sieläpäin vielä kovinkaan hyvin tiedossa, kun mieskään ei muista onko ollu puhetta, mies kun hoitaa puhelut sinnepäin. Viikonloppuna kävi mun veli vaimoineen ja heille on tulos helmikuun alus perheenlisäystä, oli kiva turinoida kun oli eka kerta kun nähtiin niin että tiesivät meidän tulokkaasta (kerroin siis kun nähtiin) Jännä ku tuntuu itestä että masu on jo iso, eikä silti noinkaan tutut olis hoksannu sanomatta.

Ajattelin käydä vähä kattelemassa Oulun mammavaatevalikoimaa, jos jotakin tarttus mukaan :) Toivottavasti on hyvät kelit, mun ku pitäis ajaa ainaki sinnepäin 400km, ku mies luultavasti nukkuu yön valvomisen jälkeen. Onneks tytöt on yleensä jaksaneet matkan hyvin.

Mut nyt mun pitää lähtä itekki nukkuun että jaksan aamul hypätä autonrattiin! Tuun lukee kuulumisianne ja kertoilee omia ens kerran vasta sitte joulukuun puolella. Toivottavasti on paljon luettavaa!

Onnellista odotusta!

daisy82 rv 18+6