Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita herpeksen saaneita?

29.11.2005 |

Apua, minulla todettiin eilen herpes sukuelimillä. Terveyskeskuslääkäri diagnosoi sen ensin hiivatulehdukseksi, mutta kun lääkitys ei tehonnut ja oireet pahenivat, menin eilen gynekologin vastaanotolle ja diagnoosina herpes! Luultavasti olen kantanut virusta jo kauan ja luultavasti miehellänikin on se oireettomana. Parisuhteemme on kestänyt 10 vuotta ja lieviä oireita on kai molemmilla ollut silloin tällöin, mutta ne on aina tulkittu hiivatulehdukseksi. Siispä eilinen tieto oli järkytys ja järkytys on myös tämä tauti. Tulehdus alapäässä on aivan järkyttävä. Vessassa käydessä kirvelee niin että itku pääsee joka kerta. Eilen vasta ilmestyi rakkuloita ja ihmettelenkin, että pahneeko tämä vielä tästä. Olo on ihan hirveä, ei oikein voi istua ja kaikki vaatteet painaa. Lämpöä on, oksettaa ja on huono olo koko ajan.Sain lääkkeet suun kautta ja toivon, että tämä helpottaisi pian! Sain koko viikon sairaslomaa, meneeköhän tämä ohi siihen mennessä?

Kysyisinkin, että onko muita kohtalotovereita? Kuinka pian oireet helpottivat lääkityksen aloituksesta? Onko tulehdus uusiutunut? Miten käy seksielämän? Voiko vakituisesa suhteessa olla yhdynnässä ilman kondoomia? Miten elämä muuttuu, mitä pitää jatkossa huomioida? Tarttuuko herpes lapseen? Nyt kaikki tuntuu mahdottomalta ja epätoivoiselta. Auttakaa ja kertokaa omista kokemuksista! JOtenkin on niin noloa koko tämä homma...

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herpes kuulostaa vaan kauhealta sukupuoli taudilta. Jos sait (muistaakseni Zoviraksia, tabletteina)pieniä ja sinisiä, ne autto mulla jo seuraavana päivänä. Mulla pukkas herpeksen kun ootin kolmatta lasta, poika on terve ei vaikuta siihen, Loppu raskaudesta tarkistetaan ettei oo rakkuloita jos on niin saa esto lääkityksen ja silä selvä.Mulla se ei oo sittemmin uusinu poika nyt 5v Me on mieheni kans hommailtu ihan normaalisti ilman kortsua (mekin oltu yhessä n.10v )miehellä ei oo ollukkaan mitään oireita. Eka kerta kun herpeksen saa on " kuulemma" kovin. Kyl se siitä. Muista että herpekseen ei kuole, oisit voinu saada jonkun muun pahemmankin taudin. =) Toivottavasti tästä on ees jotain apua

Vierailija
2/8 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

..menee erinomaisesti, kun en ole tuotakaan saanut..

täytyypä muistaa kysyä onko naapurin rouvalla

härpes..

[color=red]

-Sαmβucα[color=orange] in flames

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

itserakas ääliö

Vierailija
4/8 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kuinka synnytyksen jälkeen itketti vessassa käynnit! Todella kurjaa, mut kyllä se siitä ohi menee!

Vierailija
5/8 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimittäin kun herpes puhkeaa ensimmäisen kerran, oireet ovat juuri nuo ja myöhemmät puhkeamiset on ainakin mulla vain pientä kihelmöintiä, ei kirvelyä tai kuumeilua enää.

Stressin ja menkkojen yhteydessä se joskus puhkeaa ja tarttuu helpoiten aktiivi- eli rakkulavaiheessa. Mieheni kanssa jo 12 v yhdessä, eikä ole tarttunut... Kyllä sen kanssa voi hyvin elää, tsemppiä!

Vierailija
6/8 |
01.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. ja oli muuten ihan järkyttävän kipeät paikat silloin! Lääkkeet auttoi kuitenkin aika pian. Sukupuolielimissä ei ole sen jälkeen herpestä ollut, mutta muutaman kerran mulla on ollut 1 rakkula toisessa pakarassa. Miehenikin on saanut sen sitten minulta, vaikka rakkulavaiheessa emme ole seksiä harrastaneet. En sitten tiedä, voiko herpes olla aktiivinen ihan ilman oireita, ja mies on saanut sen silloin. Synnytin kesällä ja pelkäsin, että raskaus aktivioisi herpeksen, mutta onneksi ei niin käynyt. 4 vuoteen ei ole ollut edes niitä " pakararakkuloita" , joten olen ollut aika onnekas loppujen lopuksi.

Mietityttää kyllä, että koska ensireaktio on aina rajuin, niin miksi sulla se on tullut vasta noin pitkän ajan kuluttua... haiskahtaa siltä, että jompikumpi (miehesi tai sinä) olisi saanut sen jostain muualta lähiaikoina. Tai sitten miehelläsi on ollut se jo koko ajan, koska herpes voi kuulemma tarttua myös ilman rakkulavaihetta. Pikaista paranemista kuitenkin ja toivotaan ettei uusiudu!

Vierailija
7/8 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herpes ei ole vakava tauti, henkisesti kyllä rankka. Kuitenkin muistakaa se, herpes tarttuu myös passiivisena, n. 70% tarttunnoista tapahtuu näin. Eli jos olette parisuhteessa ja ilman kortsua ollaan, niin asennoituu siihen että ennen pitkää se tulee.  

Vierailija
8/8 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2013 klo 20:34"]

Herpes ei ole vakava tauti, henkisesti kyllä rankka. Kuitenkin muistakaa se, herpes tarttuu myös passiivisena, n. 70% tarttunnoista tapahtuu näin. Eli jos olette parisuhteessa ja ilman kortsua ollaan, niin asennoituu siihen että ennen pitkää se tulee.  

[/quote]

no ei todellakaan tule. jos miehellä ei ole herpeksen vasta-aineita eikä itsellä ole niin mistö ihmeestä se muka hyppäisi? kaikki eivät nai ympäriinsä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kahdeksan