Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 2-vuotias liian pieni päiväkotiin? Hirveä stressi

Vierailija
24.09.2012 |

Meillä isompi aloitti vasta kolmevuotiaana, jännitti kovasti ja tuntuu että sopeutuminen oli hidasta. Pienempi sai paikan nyt lähes 2v ikäisenä ja on tosi tomerana ollut tutustumassa päiväkotielämään. Minulla itselläni vaan hirveä tunne, hän tosi laiha pikkuinen, tuntuu että kaikki taudit tarttuvat niin herkästi, tuntuu että onko hän aivan liian pieni... toisaalta on itse niin ylpeä kavereistaan, menee isompien perässä, nauttii aamupiiristä. Ollut nyt pari päivää viikossa kun minä olen tehnyt sijaisuutta, nyt pitäisi päättää haenko täysipäiväistä työtä vai mitä teen? Pitäisikö olla kotona vielä talven yli? Rahatilanne on tosi heikko, siksi olisi tärkeää saada töistä, toisaalta työn saanti näyttää olevan HYVIN vaikeaa tällä hetkellä.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mikäänhän ei estä silti tekemästä jotain, kun siellä kotona on.

Minäkin tein töitä ja opiskelin silloin, kun lapset olivat pieniä.

Vasta 4 - 5 -vuotias alkaa kaipailla niitä kaverisuhteita. Eikä sen silloinkaan tarvitse kokopäiväistä olla.

Vierailija
22/22 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille kannustuksesta. Tässä on niin monta liikkuvaa osaa eikä mitään suoranaista selkeää "oikeaa vaihtoehtoa" että jahkailen ja juhnailen.. Mutta nyt tuntuu, että oikea vaihtoehto on pitää lasta päiväkodissa muutamana päivänä viikossa ja keskittyä silloin aktiivisesti työnhakuun, nimen omaan oman alan töiden hakuun. Jos niitä ei ala kuulumaan ja lapsella menee päiväkodissa hyvin, sitten vaikka keväällä laajentaa hakua entisestään tai miettiä vaikka lisäkoulutusta.

Mietin, tarkoittaisiko lapselle lyhyt päiväkotipäivä aamupäiviä päiväkodissa vai kannattaisikohan olla myös päiväuniaika siellä? Minkälaisia ajatuksia, näkemyksiä? Kolmena päivänä viikossa on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi viisi