Mies herättelee vauvaa!!
Meillä on kohta 3kk ikäinen vauva, jolla on aina ollut ihan mahtavat unenlahjat. Annan illalla aina isot määrät maitoa, ja vauva osaisi nukkua jo ilman heräilyjä koko yön putkeen. Mies kuitenkin valvottaa minua ja vauvaa. Eli menee siis aamuyöstä lämmittämään maitoa ja herättämään vauvan, vaikka vauva on ihan sikeässä unessa. Sen jälkeen minä ja vauva ei saada enää unta. Vauva jää siis kitisemään yksin sänkyynsä. Minäkin vaan pyöriskelen sängyssäni, enkä saa enää unta kun on niin valoisaa. Vaikka todellakin väsyttäiskin vielä. Mies kyllä itse jatkaisi uniansa vielä sen jälkeen, kun on saanut muut hereille.
Kun illalla pääsee nukkumaan vasta klo 23-24, ja tuo urpo herättää meidät aamuyöstä, niin olo ei ole päivällä kamalan virkeä.
Silloin kun vauva syntyi niin se ei herännyt itse syömään öisin, vaan meidän piti kolmen tunnin välein herätellä se syömään. Mutta se olikin silloin vastasyntynyt!! Nyt kun vauva jo n.3kk, niin eihän sitä enää tarvitse herättää syömään! Miten saisin miehenikn tajuamaan sen, että vauva osaa jo itse kertoa jos sillä on nälkä??
Ota mies seuraavalla kerralla mukaan neuvolaan ja pyydä neuvolatätiä kertomaan, että vauvaa ei tartte öisin herättää syömään, jos on ihan terve muuten.
Miehet eivät aina usko äitejä, mutta neuvolan auktoriteetti saattaa paremmin mennä perille :D