~*~*~*~*~Heinäsirkoille tiistaita~*~*~*~*~
Huomenia :)
Kerkesin jopa aloittamaan..
Pitäisi kyllä tehdä pari koulujuttuakin, mutta just nyt ei oikein nappaa.
Väsyttää taas ihan vietävästi ja hiukka etoo, kun tässä koneen ääressä istuskelee.
Ulkona on aivan kamala keli. Lunta tulee taivaan täydeltä ja jalkakäytävät ja tiet on täynnä loskaa. Olipa kiva kävellä matkiksesta tänne koululle :( Yritin tulla mahd. nopeasti ja sen kyllä huomasi mahassa. En tiedä miten kevätpuoli menee tän koulun kannalta. Hirvittää taas harjoitussuppari. Esikoista odottaessa olin harva se viikko päivän kaks saikulla niiden takia. Toivottavasti nyt menisi paremmin, kun tuota linkkimatkaakin kertyy yhteen suuntaan 1 ½ tuntia :(
Jatkan tässä päivän mittaan :)
~suviande ja rv 8+2~
Kommentit (24)
Minustaa on ollut tosi mukava tapa laittaa aina pinoon linkki eiliseen pinoon. Niin voi helposti käydä vielä eilisen viimeiset kirjoitukset katsomassa, vaikka itse pino olisikin uppoutunut teille tietämättömille. Samoiten on mukavampi selailla pinoista esim. jotain juttua, mistä toissapäivänä juteltiin, linkkaillaan vaan päivän pinosta edellisiin. Mitäpä jos siis linkiteltäisiin tässä heinäsirkkojenkin pinossa...?! Linkin saa laittaa aina ken muistaa, jaksaa ja ehtii, sillä en minäkään joka päivä täällä varmaan pinoudu. Mutta voisinpa kuitenkin aloittaa, siispä eiliset löytyvät täältä:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=5742641&p=2&tmode=1&smode…
Täällä aamu valkenee lumisena, eilen illalla oli aivan ihana lumipyry! Tänään näyttää kuitenkin uhkaavasti siltä, ettei lämpömittarin lukemat pysy alle nollassa, höh :( Noh, toivotaan että pian taas pakastuu. Eipä muuta nyt tänä aamuna. Hyvää päivää kaikille :)
Niinaemo rv 8+0
Tiziana:Toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin, vointeja!!!
Täällä aamu lähtenyt käyntiin ilman pahoinvointeja (= Pitäis miettiä mitä tänään touhuais, kun tuo ukkelikin on kolmeen asti kotona. Ilma vaan on niin huono ettei taida viitsiä ulkoillakaan =(
Tänään vaihtuu odotus uudelle viikollee, jipii!
Saara ja pikkuruu rv7+0
Ja taas sorvin ääressä,olisipa ihanaa kun saisimme kotona remontin tehtyä ja kytkettyä koneen seinään. Nooh,menee tää tällein työaikanakin ;)
Vitsit mikä loska ulkona.Viisaana pistin slaidipohjaiset kengät jalkaan..hyvä minä! Ihme talvi kyllä,voidaan sitten sanoa omille muksuille " että silloin ennen vanhaan oli talvetkin talvia..." aargh,inhoan tuota ennen vanhaan-nykyaikaan vertailua.
Eilen illalla aloin yhtäkkiä itkeä kesken käenpesän.Mies tuli kysymään että flunssako iski :)
Aamulla avasin mitään tietämättömänä jääkaapin ja mies oli jättänyt puolikkaan sipulin sinne hyllylle. Nappasin sen nopeasti pois ja oikein heitin bioroskiin.Siinä meni kuulkaas jokunen tovi ennenkuin selvisin siitä hajusta..yök yök ja yök!
Kummallista kuinka vapautunut olo minulla on kun ei tarvitse enään tupakkaa sytytellä.
Apua,haistelin sormia ja nyt tulee yli...
Oumai rv 5+5
Huomenta minunkin puolestani.. Tänään olen selvinnyt töihin, ylpeänä siitä. siis pidin eilen vapaapäivää, koska olo oli niin huono.
Tiziana: Tiedän miltä sinusta tuntuu tuon olotilan kanssa, oksettaa ja etoo.. Mulla oli eilen sellainen päivä. Ajattelin etten koskaan selviä tästä raskaudesta, mutta tänään olo jo paljon parempi.
Minulle kauhunhetkiä tänä aamuna on tuottanut istuminen bussissa. Yleensä kuljen pyörällä, mutta tänä aamuna kun tulin tänne koulutukseeen, jouduin käyttämään julkisia. Pelkäsin jo eilen illalla että miten selviän, ajattelin että mulle iskee kunnon oksennuskohtaus siellä. Mutta ei, hyvin se meni.
Nyt kuulostan vähän liian positiiviselta, vaikka ei okseta, niin väsymys on suuri. En tiedä miten jaksan viiteen saakka töissä.
Kaikille voimia tähän päivään, olemme taas päivän lähempänä isompaa masua. :)
Keli ei ainakaan parane täällä :(
Etova olokin jatkuu..Kohta voisi syödä hiukka eväitä, josko se siitä helpottaisi..
Voi kun jaksaisi odotella perjantaihin, että pääsee sinne ultraan :)
En nyt äkkiä muista, onko ollut puhetta tyttö/poika-tuntemuksista? Miltä teistä tuntuu? Mitäs niitä kaikkia " testejä" onkaan? Oletteko niitä kokeilleet?
Musta vähän tuntuu, että voisi tulla poika. Kun ei tämä pahoinvointi ole niin hirveää, kuin tyttöä odottaessa. Silloin oksensin sen 3 kk yötä päivää ja olo oli todella HIRVEÄ! Nyt vain etoo..En soisi ikinä kenellekään sellaista oloa enkä ymmärrä miten siitä sitten selvisikään!!
Jaksamisia huonovointisille!
Täällä voidaan ihan kohtalaisesti. Pientä etomisen tunnetta havaittavissa viikonlopusta asti. Vähän jo olen odotellutkin milloin pääsee pöntön halailu -vaiheeseen... : ) Tuntuu vielä niin epätodelliselta kun pystyy syömään normaalista jne.
- Antracite rv 5+5
ja kyllä se pikkuinen siellä masussa köllötti. Eli ei ollut ulkopuolinen raskaus..vaan ihan oikeassa paikassa. Olihan se vielä niin pieni..mutta sykekin saatiin näkyviin:) Joten fiilis on aikasta mahtava.
Ainoa mikä mietityttää on se että sain sairaslomaa koko loppuviikon kun olen voinut niin pahoin..ja lääkäri kirjoitti todistukseen raskaudenajan määrittelemätön pahoivointi..enkä haluaisi missään nimessä kertoa vielä töissä. Mut ei kait tässä muu auta..meillä on niin pieni firma että palkasnlaskijalle on niinku pakko sanoo. Olin viime viikolla pois esikon ripulin takia 3 päivää ilman sairalomatodistusta, niin nyt en haluaisi. Toinen vaihtoehto on mennä töihin huomenna--mutta kun on niin jumalattoman paha olo.
Että sellaista..nyt nukkumaan ennen pikkuneidin kotiutumista.
-Tiziana rv.6+4 (tarkentuu sit myöhemmin)
Aika kuluu uskomattoman nopeaan, vasta lomaani aloittelin ja huomenna on jo keskiviikko. Väsymys on vain lisääntymään päin, nukahdin eilen klo 20.00 tytön kanssa ja heräilin n. 7.30 aamulla. Olisinkohan herännyt vieläkään, jos pikkuneiti ei olisi herättänyt! :D
Tsemppistä vaan kaikille pahoinvoiville, muistissani on vielä edellisen raskauden kauhea olotila, mutta siitä se helpottaa sitten! Kyllä siitä selviytyy...tässä raskaudessa pahoinvointia ei ole ollut, joku työpaikalla jo vihjasi, että " sitten odotat poikaa" . No, ainahan niitä kaikenlaisia arvailuja löytyy ja siksi toisekseen viikkoja ei ole vielä paljon kasassa, huonolla tuurilla pahoinvointi ehtii tulla vieläkin jos on tullakseen!
t.Saraida rv 5+5
Miten tänään onkin heittänyt häränpyllyä tämä olo..koko ajan paha olla,väsyttää ja mahassa kiertää ilma mutta mitään ei tuu ulos.
Mutta ihanaa silti :)
Tuosta sairaslomasta täytyy sanoa sillälailla että jos saikulla mene töihin ja jotain sattuu niin kukaan ei korvaa. Että sinuna pysyisin kotona kun lääkäri kerran niin määräsi.
Oumai rv5+5
ps.Nyt kahville,vielä kun se menee kurkusta alas.Ensi viikolla voi olla jo toisin :(
[color=purple][b]Kuonokas[/b] Pahoittelut keskenmenosta! Itse vasta sen koin ja pelkään jo toista... Tosin tässä raskaudessa sain tosi vahvat viivat testiin heti ekalla kerralla, km:ssa testiin vaan haamuja,jotka haaleni päivä päivältä... Tsemppiä ja onnea uuteen yritykseen!
[b]Tiziana[/b] Mahtavaa kun syke löytyi ja kaikki hyvin!! Onnea! Itsellä sama edessä ylihuomenna....ja Möhkö-Fantilla kanssa. Pelottaa vietävästi kun on ollut noita vuotoja ja ei mitään oireita!! Saa nähä löytyykö syke vaiko kaksi (aiemmin 2 sikiöpussia) vai löytyykö mitään elonmerkkejä...?
Mulla on kai jotain sunnuntaivuotoa, kun vuotaa vaan sunnuntaisin. Nyt ollut jo 2 päivää ettei taas vuoda... Kummallista??? En pelkää (vielä) keskenmenoa, kun ei oo kipuja eikä tullut mitään runsasta vuotoa, mutta keskeytynyt km pelottaa.... Jos siellä on kuollut sikiö... Ja lisäksi keltarauhasen vajaatoiminta, kun tuota tuhruttelua oli jo kuukautisten aikaankin ja epäiltiin keltarauhasen vajaatoimintaa. Labroissa kyllä arvot oli ok, mutta pelottaa että jos tää keho ei jaksakaan tuottaa tarpeeksi sitä keltarauhashormonia ja siksi tuhruttelee ja lopulta menee kesken... No, ylihuomenna olen viisaampi. Pakko jaksaa sinne asti.
terkuin Sinda rv 7+2
Ihana kuulla lisää hyviä ultra uutisia!!
Oma napa: Huono olo on jonkun verran taas voimistunut.. byääh.. salmiakin imeskely auttaa jonkun verran ja ulkoilun aikana keskittyy muuhun..
Joku kyseli tyttö/poika tuntemuksia.., mulla on kyllä alkanut raskaus samalla tavalla kun meidän likkaa odotellessa, pojan aikana en voinut lainkaan huonosti..Mulla on siis ollut alusta lähtien ihan tyttö-fiilis... En usko että taaskaan maltan odottaa loppuun asti kumpi sieltä tulee, joten taidan käydä 4d- ultrassa sitten joskus viikoilla 20-30, jos sinne asti päästään..
Nyt lepäilemään ja sit ulos!!
maryanne rv 8+0
Mukavaa kun taas yksi etappi takana tässäkin raskaudessa. Ääniä ei vielä kuunneltu, mutta muuten oli mukava keskustella terveydenhoitajan kanssa tästä raskaudesta ja niistä kahdesta keskenmenneestä. Painoa oli tullut melkein 3 kg lisää... joten ei ihme että farkut ei mene enää kiinni. Tosin luulen että osa painosta on sitä kauheaa ummetusta.
Huomenna meneekin koko päivä koulutuksessa, syödessä, saunoessa ja keppikävellessä työporukoiden kanssa. Saas nähdä tuleeko tämä raskaus ilmi.
Väsymys pukkaa päälle kuin yleinen syyttäjä, joten taidan mennä taas päikkäreille kun saan ensin pyykkikoneen pyörimään.
Ninni Rv 9+3
TIZIANA: ihana kuulla et kaikki oli hyvin... vai saadaan jo näin aikaisin näkyviin sydämen syke? mulla sama la aika kuin sulla! itse varasin ajan vasta ensi viikon torstaiksi jolloin viikkoja melkein se 8!!!
en malttais odottaa... mullakin on välillä sellanen olo et onko tuolla masussa ketään?!
mulle ei oo siis yhtään raskaana oleva olo edelleenkään! se hiukka pistää pelottaa.mut toivon parasta!
kävin ottaa joulu tortut pois uunista,nam!!!
ihanaa kun tulee joulu.ja on harras fiilis! lahjojen osto vaan stressaa,yhtään en oo viel ostanut.
semmosta mun piti kyssyy kun en ite enää muista... et mistä kohti masu alkaa ekana kasvaa? alavatsasta vai ylempää?! luin mun päiväkirjaa ja esikkoa odottaessa multa oli kyselty töissä viikolla 9 et odotanko vauvaa?! saas nähä millon masu alkaa näkyä. niin ja olen kuullut monelta et toisen kaa masu näkyis aikasemmin...
sit voisko joku kertoo mistä voisin lukee et mitä kaikkee ei saa raskaana syödä kun on nekin päässyt unohtuu.kiitos jos joku viitsii auttaa :)
katjuska rv 6+4
Hei, Kävin tänään ultrassa ja vasta nyt uskaltaudun ilmottautumaan tänne. Odotan toista lasta, eka on jo melkein kuusi vuotias. Olen ollut tosi epävarma tästä raskaudesta ja eilen sitten tilasin ultra ajan. Ihanaa kun tilasin. Kaikki hyvin, masussa on pienen pieni vauva, jolla sydän tikitää! Nyt voin vihdoin alkaa haaveilla vaavista paremmalla mielellä.
Evergreen 8+4
Heippa eli tänään kävin neuvolassa viikkoja nyt kasassa 8+1 neuvolan laskujen mukaan 9+4 mut oma pitää paikkaansa..Sielä näkyi ruskuaispussi + sikiökaikua muttei sydän ääniä onko muilla ollu näin tosin mulla oli pissarakko täysi ja en saanu pissattua niin jos se ei senkään takia kunnolla näkyny.. hirveän pieni vielä oli voiko olla ettei se olekaan hengissä höh no nyt rupesin hermoileen vaikka vannotin että kaikki on kunnossa eikä sydämen toiminta vielä näin aikasin näy..no nyt ei enää tuulimunaa kannata kuitenkaan pelätä kertokaahan kokemuksia ultrasta???
Olen seuraillut tätä palstaa siitä asti kun plussasin. Tein testin 4pv ennen kuin " olisi pitänyt" alkaa ja haalea plussa tuli. Siitä 4pv eteenpäin ja tuli selkeä plussa.
Odotamme viidettä lastamme ja koskaan ennen ei ole ollut mitään oireita, nyt oireet tosi vahvat, hirvittävä väsymys, kuvottava olo ja turvotus.
Eilen tuli ihan tosi vähän tuhruvuotoa (ei edes pikkuhousuihin vaan paperiin).
Sen takia tässä nyt kirjoitankin, kun alkoi vähän pelottaa, joten yritin varata viikon/2 viikon päähän ultraa, eikä ollut vapaita aikoja kuin tänään, joten kävin 2 tuntia sitten ultrassa.
Siellä ei näkynyt kuin sikiöpussi, rv nyt 5+4.
Lääkäri sanoi, että saattaa olla tuulimunaraskaus, tai sitten ei.
seuraava ultra on vasta vähän ennen joulua.
Onko muita jotka näillä viikoilla käyneet ultrassa eikä olisi vielä näkynyt sikiötä?
Miten jaksan odottaa monta viikkoa...!
Eli eka neuvola oli sitten tänään, siellä laskettiin la:ksi 8.7. mutta menen nyt vielä laskuissani tuon 7.7. mukaan ja katsotaan sitten muuttuuko se la ultrassa.
Eli neuvolassa kaikki oli ihan ok, verenpaine tosin oli vain tyydyttävissä lukemissa, eli ei paranisi kamalasti siitä nousta :0 Viime raskaudessa kärsin turhan matalasta verenpaineesta, eli ehkä tämä tästä lähtee laskemaan, toivottavasti.
Hemoglobiini oli vain 121, kun se on pari kk sitten ollut 140. Terkka sanoi, että näin aikaisin ei vielä hemoglobiinin kuuluisi laskea :0 Mut ei siitä sen enempää ollut puhetta. Viime raskaudessakin hb laski alle sadan.
Seuraavaksi on sitten lääkäri joskus rv 14 pintaan ja np-ultra joulun jälkeen.
Juuri tässä kyllä mietin että pitäisikö sittenkin käydä yksityisellä kurkkimassa tilannetta jo aikaisemmin, muuten täytyy yrittää salailla raskaus joulunakin ja se voi olla hankalaa. Täytyy miettiä.
Mutta eipä tässä kai muuta tällä erää.
t. myy rv 8+4
jei.hyviä uutisia oli Tizianalla:) hienoa.
ja Niinaemo: hyvä idea laittaa toi linkki edellisen päivän pinoon.
Ja ONNEA UUSILLE SIRKOILLE:)
Jajajaja...onnea kaikille,jotka on menossa pian ultraan.mulla vielä pitkä aika odotettavana.
ja sitten vielä mahtavaa odotusaikaa teille kaikille mukaville tytöille! :)
oma napa -asiaa..
tänään ollu aivan järkyttävä olo.vieläkään ei o laatta lentäny, mut on kyl tosi lähel.koulus oli ihan tuskaa, ku oli sellanen pala kurkus koko ajan,tuntu et jos avaa suun ni lentää saman tien.yöh.
sit viel maha ihan turvoksis, ku ummettaa:( väsymys on valtava ja päätäkin särkee.
mut lähen untenmaille hetkeks.tai laitan ainaki simmut kiinni.
nauttikaa raskaudesta!!ja voikaa hyvin:)
kyllä tää paha olo varmaan joskus helpottaa.
Laura rv 7+2
onneks koht mies tuo mulle vitamiinei, jos ne auttais ees johonkin.
ei siin mitää, mut ku tuntuu ettei jaksa tehä yhtään mitään.siis ei mitään.haluis vaa maata sängys koko päivän.tai seuraavat 9kk.
just alotin työt koulun ohel kaks viikkoo sit,mut oisin jo ihan valmis lopettaa,vaik on ollu koulutuksen jälkeen vast yks työpäivä.
haluisin nyt vaan keskittyy tähän raskauteen enkä muuhun.ei riitä innostus mihinkään.
kahtee viikkoo en o käyny ees salil,ku on ollu niin väsy.mut huomen aion raahautua. :) alkaa muuten rappeutuu,ja kun maksaa ni onhan se käytävä.ja siit tulee niin hyvä olo.
tos mun edellises tekstis oli hypänny loppulauseet tonne väliin :D
Huomenta vaan...
Olo on aivan järkyttävä ja jäin täksi päiväksi kotiin. Mulla on ollut niin sairaan huono olo..eilenkin illalla vaan makasin sohvalla ja menin jo kahdeksalta nukkumaan. Ja koko ajan oksettaa. Aamulla heräsin kauheesen hartia ja selkäsärkyyn, siksi fiilikset on huonot. ja huimaa koko ajan..siispä menenkin jo tänään muutaman tunnin päästä ultraan. Viikkoja on vähän, mutta uskoisin että näkevät jos on kohdunulkopuolinen, mitä suuresti epäilen. Tosin vuotoa tai alavatsakipuja ei mulla oo ollut, mutta kaikkea muuta löytyy.
Meinaan joka tapauksessa pyytää sairaslomaa, koska olo niin karmee. No, muutaman tunnin päästä ollaan viisaampia..pääasia että pääsee hoitoon jos tarve vaatii.
Positivisempia fiiliksiä muille sirkoille!
-Tiziana rv 6+4