Miksi monikulttuurisuus tarkoittaa käytännössä sitä, että
suomalaisten tulee hävetä omia tapojaan ja kulttuuriaan ja ihannoida kaikkea muualta tullutta sekä sopeutua muiden tapoihin?
Kommentit (6)
Molempia kulttuureja iloisesti kunnioitetaan ja kaikki mahdolliset juhlat ja pyhät vietetään.Ollaan molemmat suomalaisia, mieheni edustaa valtaväestöä,minä erästä pitkään suomessa viihtynyttä vähemmistöä.
Minulle monikulttuurisuus on sitä, että käyn ostamassa leipäni naapurin ranskalaiselta kahvilanpitäjältä, lapseni leikkikavereihin kuuluu eri kulttuuritaustaisia kivoja lapsia, työpaikkaruokalassa tarjoillaan intialaisen kokin mausteista kasvisruokaa, työpaikalla kuulen monia eri kieliä, bussimatkoilla kuskina on usein tummaihoinen kuski, vapaa-ajan harrastuksessani olen tutustunut moneen eri maalaiseen ihmiseen ja käymme kylässä toistemme luona, opin eri kieliä, opin asioita eri kulttuureista.
Tämä on ihan oikeasti minun kosketukseni monikulttuurisuuteen. Asiat voi toki nähdä vain negatiivisessä valossa, mutta miksi ihmeessä, kun positiivisella asenteella voittaa niin paljon enemmän :)
Siis jos se bussi kulkee aikatualussaan eikä kusli pidä välillä jotain rukoustaukoja. Kuvaamasi tilanne on monietnisyyttä.
Minulle monikulttuurisuus on sitä, että käyn ostamassa leipäni naapurin ranskalaiselta kahvilanpitäjältä, lapseni leikkikavereihin kuuluu eri kulttuuritaustaisia kivoja lapsia, työpaikkaruokalassa tarjoillaan intialaisen kokin mausteista kasvisruokaa, työpaikalla kuulen monia eri kieliä, bussimatkoilla kuskina on usein tummaihoinen kuski, vapaa-ajan harrastuksessani olen tutustunut moneen eri maalaiseen ihmiseen ja käymme kylässä toistemme luona, opin eri kieliä, opin asioita eri kulttuureista.
Tämä on ihan oikeasti minun kosketukseni monikulttuurisuuteen. Asiat voi toki nähdä vain negatiivisessä valossa, mutta miksi ihmeessä, kun positiivisella asenteella voittaa niin paljon enemmän :)
kirjoita tuo edelline niilla kaikilla kielilla jotka olet oppinut
kirjoita tuo edelline niilla kaikilla kielilla jotka olet oppinut
Minulle se ei tarkoita tuota ollenkaan vaikka olen aviossa mamun kanssa, lapsen koulussa on ulkomaalaistaustaisia(mm.Myanmar, Kiina, Espanja) ja ennen oli muutama ulkomaalaissyntyinen naapuri(Japanista ja Unkarista). Kukaan ei ole käskenyt hävetä mitään tapaa. Mitäs ap:n tapoja on monikulttuurisessa ympäristössä kritisoitu?