Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Antakaa vinkkejä? Miten toimia kiusaajan äidin kanssa?

Vierailija
23.09.2012 |

Poikani on kolmannella ja osana kolmen pojan kaveriporukkaa. Pojat ovat olleet kavereita jo eskarista lähtien. Kaveriporukassa on yksi poika joka haluaa aina vain olla kaksin. Tämä tarkoittaa että kolmen kaveriporukasta aina yksi jätetään.. Ja usein tämä on meidän poika.

Minä yritän vahvistaa kolmen koplaa ja tämän toisen pojan äiti yrittää vahvistaa kaksin oloa. KOlmen koplan lisäksi porukassa on välillä muutama muukin välillä.

Koulussa poikaani härnätään tämän kiusaripojan puolelta. Tilanne on välillä parempi ja välillä huonompi.

Kun kuukausia jatkui poikani syrjintä (jota itse usein todistin) ja poikani otti välimatkaa tähän "kiusariin", hyökkäsi kiusaajan äiti tekstiviestillä kimppuuni ja esitti kuinka se on minun poika joka aina kiusaa ja siksi hänen poikansa ei halua olla minun poikani kanssa missään tekemissä. Oma poikani sanoi kuinka haluaa nyt antaa potut pottuina kun kuukausia oli syrjitty tämän toisen puolesta ja siksi ei ole nyt huolinut tätä kiusaajaa mukaan.

Yritin ajatella että ehkä molemmat pojat härnäävät toisiaan jne... Ja rohkaisin kotona edellleen ottamaan tämä kiusaaja paremmin huomioon jne... ja poikani yritti. Mutta kun vastapuoli jatkuvasti jättää kutsumatta kivoihin juttuihin ja vie kavereita nokan edestä eikä suostu ottamaan kolmanneksi mihinkään, on tämä vastaan tuleminen aika turhan tuntuista.

Tuntuu että tämä kiusari-poika kotona valehtelee äidilleen kuinka häntä aina kiusataan vaikka asia ei ole näin. POikani ja muutama muu kaveri on ahdistunut siitä kuinka tämä kiusaripoika uhkaa mennä heti kertomaan äidilleen että häntä kiusataan jos ei tehdä niinkuin hän haluaa.. Ja kiusari on nauranut pojalleni että häh hää hänen äitinsäpä uskoo kaikki mitä hän sanoo ja nauraa kuulema minunkin viesteilleni, joita olen kiusaamisesta joskus heille laittanut.

Puolisen vuotta on tämän pojan isoveli käynyt henkisesti poikani kimppuun koko ajan, näkiessä huutaa kiusari kiusari ja uhkaa antaa köniiin. Poikani tulee itkien kotiin ja ihmettelee miksi hänelle huudetaan kiusari, kun hän on se jota kiusataan.

Viime viikolla tämän pojan isoveli huusi pojalleni että heidän äitinsä ei tykkää yhtään pojastamme.

Niin että vinkkejä mitä tehdä vaiko olla tekemättä mitään? Olen ottanut yhteyttä tähän äitiin, mutta ei auta. Hänen mielestään hänen poikansa ei tee mitään, vaan minun poikani.

JOtain kyllä tekisi mieli sanoa... mutta onko parempi olla hiljaa ja rohkaista poikaa leikkimään muiden kanssa.

Itse en haluaisi syrjiä tätä poikaa, koska olen ihan täysin sitä mieltä että pojan käytös juontaa juurensa kotoa ja äidin puheista.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ihan varmasti menisi heille periksi että tuo peli loppuu nyt. Vaikka sitten niska-perse otteella.

Annatte kiusata koko teidän perhettä!

Vierailija
2/5 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pistät pojan nauhoittamaan muutaman tällaisen kiusari-kommenti ja esität sitten kiusaajan äidille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä opettajaa järjestämään teille koululle palaveri, jotta nämä toiset vanhemmat saavat kuulla kolmannen tahon näkökannan.

Meillä kävi niin sanon suoraan(paskasti), kun poikaa alettiin kiusata fyysisestiki koulussa. Ajautuivat ihan painiin asti käytävällä..koululta ei kerrottu mitään ja pikkuhiljaa ongin asioita tietooni. Asia selvitettiin.

Valitettavasti kokonaisuus meni päin pyllyä. Ilmeisesti poika ajatteli, että jollet voi voittaa, liity niihin.

Eli tänä keväänä poikani onkin ollut mukana kiusaamassa ja härnäämässä:(

Tätäkin oli jatkunut aika pitkälle kunnes koululta soitettiin, olisi ollut mukava tietää aikaisemmin..

Kotona on käyty paljon keskusteluja aiheesta. Osin poika ei taida älytä, että osa heidän puuhiistaan on ärsyttämistä ja kiusaamista.

Olen saanut rautalangasta vääntää, että kaikki mikä toisesta on tuntuu pahalle on kiusaamista. Leikki ei ole enää leikkiä kun jollekin tulee paha mieli.

Tästä tulee helposti oravanpyörä, kiusatusta tulee kiusaaja ja toisinpäin. Lopulta ei enää tiedä kuka teki ja mitä, kun kaikki lapset ovat vuoroin eri roolissa.

Pitäisi ottaa kaikki muksut ja vanhemmat pöytään ja keskustella pelisäännöistä-missä menee leikin raja. Ehdoton edellytys on, että vanhemmat ottavat päänsä pussista ja myöntävät ettei heidän lapsensa ole aina enkeli.

Vierailija
4/5 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

antaisin koulun ja poikien selvittää jos ongelmaa koulussa on. Kannustaisin lasta olemaan muiden lasten kanssa ilman sen suurempaa numeroa ja perus kohtelias ko. pojalle. Jos viestiä äidiltä tulee että tuo on kiusaamista sanot vaan että koulu selvittäköön koulun tapahtumat ja vapaaajan tekemisistä emme ole teille tilivelvollisia. Tosiaan taitaavat kiusata koko teidän perhettä.

Vierailija
5/5 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisi saada paremmin apua tuohon. Muuten saattaa homma mennä vain pahemmaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kolme