Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sanotaan että hoitoalalla tarvitaan työntekijöitä

Vierailija
23.09.2012 |

mutta ei se tunnu kohdallani olevan totta. Omassa kunnassa töitä ei vain tunnu olevan ja lähikunnissakin on hyvin niukalti mitään. Täytyykö tässä tilanteessa suunnata katseensa pääkaupunkiseudulle? Pelkät työmatkat olisivat 200km päivässä.

Mistä töitä sairaanhoitajalle/terveydenhoitajalle

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen lähihoitaja mutta tosi heikosti on töitä, asun noin 90km päästä Helsingistä. Mielestäni sairaanhoitajille taas on tarvetta, ainakin kun työkkärin sivuja katsoo. Mutta ite en saa kuin 1-2kk pätkätöitä ja sitten taas pari kuukautta työttömänä.

Vierailija
2/6 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sitten pienillä paikkakunnilla ei ole töitä? Itse olen valmistunut sairaanhoitajaksi vuonna 2000 enkä ole ollut päivääkään työttömänä. Olen välillä irtisanoutunut vakituisesta työpaikasta ja vaihtanut toiseen työpaikkaan, jossa ensin vähän aikaa sijaisena ja sitten saanut vakituisen työpaikan. Tämä siis Helsingissä.

Nyt on kyllä hiukan huonommat ajat taas vaihteeksi koska kaikesta säästetään, mutta meillä ei saada edelleenkään kaikkia sijaisuuksia täytettyä eikä vakituisiin toimiinkaan ole kovin montaa hakijaa.

90km on kyllä aika pitkä työmatka mutta kyllä moni käy esim Lahdesta Helsingissä töissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei se tunnu kohdallani olevan totta. Omassa kunnassa töitä ei vain tunnu olevan ja lähikunnissakin on hyvin niukalti mitään. Täytyykö tässä tilanteessa suunnata katseensa pääkaupunkiseudulle? Pelkät työmatkat olisivat 200km päivässä.

ja olin kesällä 2 kk komennuksella Pohjois-Suomessa pienessä kunnassa. Palkkaa pyysin mieleni mukaan törkeästi yläkanttiin ja työnantaja maksoi, koska oli pakko kun kunnassa ei vaan ollut hoitajia eikä sijaisia saatu.

Tiedän, että työnantajallani on samanlainen tilanne useassa kunnassa tällä hetkellä. Sekä vuokrahoitajia että vuokralääkäreitä kysytään ihan tolkuttomasti nykyisin.

Vierailija
4/6 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

todellisuudessa tarkoittaa...

Oikeasti lausuman pitäisi kuulua kutakuinkin seuraavasti: hoitoalalla tarvitaan ilmaisia tai ainakin hyvin pienipalkkaisia työntekijöitä, joilla ei saa olla mitään muuta elämää kuin työ (lapsia nyt ei ainakaan) ja joiden tulee olla täysin tietämättömiä työlainsäädännöstä, jotta eivät osaa vaatia parempia oloja.

Vierailija
5/6 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti lausuman pitäisi kuulua kutakuinkin seuraavasti: hoitoalalla tarvitaan ilmaisia tai ainakin hyvin pienipalkkaisia työntekijöitä, joilla ei saa olla mitään muuta elämää kuin työ (lapsia nyt ei ainakaan) ja joiden tulee olla täysin tietämättömiä työlainsäädännöstä, jotta eivät osaa vaatia parempia oloja.

...että tarvetta on myös sellaisille työntekijöille, joille kelpaa 0-jotain tuntia kuussa minuutin varoitusajalla. Tai kaksi tuntia aamulla ja kaksi illalla.

Vierailija
6/6 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sanoin meille kuuluvan työehtosopimuksen mukaan, ilta-aikaan tehdystä työstä, isomman ylityölisän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kolme