Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on mielestänne vähiten arvostettu koulutus?

Vierailija
23.09.2012 |

Minun mielestäni: se kun koulutusta ei ole. Kuitenkin juuri me teemme ne hyvinvointivaltion peruspalvelut josta kaikki (myös te lääkärit ja tekniikan tohtorit) saavat nauttia.

Me kannamme kotiovellenne ulkomailta tilaamanne iPhonet postin mukana. Tervehdimme teitä kassalla kun ostatte hummereita isommalla rahalla kuin me saamme kuukaudessa palkkaa. Syötämme sairaalassa vuodepotilaat monta kertaa päivässä.

Tämä on tietenkin vastaveto tähän keskiluokkaisen downsiftaajan, "haluan 3000 euroa palkkaa kuussa 20:stä työtunnista" aloittamaan unelmointiketjuun:

http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1696806/mika_on_miel…

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivojakin vois vähän opetella sanojen merkityksiä, niin vois ehkä elämässään päästä muuhunkin hommaan kuin siivoomaan....

Etkö tosiaan arvosta siivoojien työtä lainkaan? Vastenmielisiä ovat tuollaiset kommentit. Voisit tosiaan miettiä, miltä maailma näyttäisi, jos kukaan ei siivoaisi.

Mikset itse ole opiskellut enemmän kuin mitä olet tähän asti tehnyt? Eikö rahkeet riittäneet kymmeneen tutkintoon? Jaa, no oletpas vetelä tapaus. Näin kai sinullekin voi sanoa, sillä aina on joku muu, jolla on paremmin asiat kuin sinulla.

Ihmiset saisivat enemmänkin arvostaa sitä, että toiset tekevät sellaisia töitä, joihin itsellä ei ole kiinnostusta.

En ole muuten itse siivooja, joten turha heitellä vastaavanlaista kommenttia tähän suuntaan.

Vierailija
2/22 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

julkisen sektorin virkoja varten. Niitä ei liike-e

elämässä juuri arvosteta.Oikeissa yksityisen henkikilön omistamissa firmoissa joita ei pyäritetä Finpron ja ELY-keskusten rahoilla ei kukaan arvosta koulutusta vaan työkokemsta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun meillä on töissä jengiä koulutuksella FM, DI, VTM, KTM... Ja tuossa on vain osa. Moni tullut yksityiseltä.

julkisen sektorin virkoja varten. Niitä ei liike-e

elämässä juuri arvosteta.Oikeissa yksityisen henkikilön omistamissa firmoissa joita ei pyäritetä Finpron ja ELY-keskusten rahoilla ei kukaan arvosta koulutusta vaan työkokemsta.

Vierailija
4/22 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

maailman mittakaavassa huippu

Vierailija
5/22 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti huonoin suhde palkan ja arvostuksen sekä koulutuksen ja työn vaativuuden välillä.

En suosittele kenellekään.

Vierailija
6/22 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...hanki se koulutus sitten!!

Vierailija
7/22 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

suuri osa sosiaali- ja palvelutyön ammateista.

Pienen pieni palkka.

Vierailija
8/22 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos sinä olet sen arvostuksen perään... ...hanki se koulutus sitten!!

Ööh, miksi? Mieluummin haluan rakentaa yhteistä arvostusta kouluttamattomille kuin edetä itse oravanpyörässä.

Elämme kylmässä yhteiskunnassa jossa yhä kapeneva eliitti voi laukoa juuri tuollaisia mielipiteitä piikkilanka-aitojensa takaa. "Hanki koulutus, se on varma tie kultapossu kerhoon!". Ei ole.

Vierailija
9/22 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se tuntuu olevan lähihoitaja,

muuten ainakin siivooja tulee mieleen.

Vierailija
10/22 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä erityistä arvostusta saa, koska et ole kouluttautunut. Arvostan sinua ihan ihmisenä, mutta tuskin sinä esim. työmarkkinoilla yhtä korvaamaton olet kuin hyvä opettaja, kirurgi tai kaiken kokenut johtaja.

Ööh, miksi? Mieluummin haluan rakentaa yhteistä arvostusta kouluttamattomille kuin edetä itse oravanpyörässä.

.

Vierailija
11/22 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin vähiten arvostettu on mielestäni tradenomi tai vanhan ajan merkonomi.

Tosi moni merkonomi ja tradenomi on päässyt tai voi päästä huipulle, mutta se tapahtuu useimmiten työssä oppimisen kautta ja henkisten ominaisuuksien takia.

Vierailija
12/22 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kai voisi sanoa, että palkka ja arvostus kulkee käsi kädessä. Joskus kouluttauduin alalle, joka sinänsä on aika vaativa, mutta koulutus oli huono. Tietysti koulutuspaikoissa ja opettajissa on eroa. Tässä koulutuksessa esim. lopputyön pystyi tekemään hyväksytysti vaikka kahdessa päivässä ja juuri mitään ei opiskelijoilta vaadittu. Jotenkin arvostus tätä nimenomaista koulutusta kohtaan lopahti, vaikka alalla toimii paljon fiksuja ihmisiä, niin kuin toki kaikilla aloilla.

Vierailija
13/22 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä erityistä arvostusta saa, koska et ole kouluttautunut. Arvostan sinua ihan ihmisenä, mutta tuskin sinä esim. työmarkkinoilla yhtä korvaamaton olet kuin hyvä opettaja, kirurgi tai kaiken kokenut johtaja.

Kiitos tästä harvinaisesta kunnianosoituksesta! Kylmä tosiasia kuitenkin on se, että ei Suomessa arvosteta ihmistä vaan koulutusta (esim. "Mitä ne maahanmuuttajat tänne tunkee").

Enkä haluakaan olla "korvaamaton". Sitä paitsi, "työ markkinat" on sananakin jo ällöttävä. "Osta minut, olen photoshopattu yritysjohtaja!" Pitääkö kaikki aina ostaa? Kokoomuslainen politiikka on tämän hyvinvointivaltion alas ajava.

Vierailija
14/22 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sinä ajattelet että hyvinvointivaltio rahoitetaan, ap?

Haistan että kirjoittaja itse on porvari joka sysää vastuun minulle kun ei itse viitsi vastata. Vastaan silti.

Lyhyesti: en tiedä. Ajattelukapasitettiini ei riitä tällaisen asian käsittelyyn päivittäisen raatamisen keskellä.

Tiedän ainoastaan sen, että yksityistäminen ei ole oikea ratkaisu. Koska se kasaa jälleen kerran pääomaa yhä pienemmille yksiköille. Osakkeidenomistajille, eliitille, pienen piirin hyvä veli kerhoille.

Suurimmat ja tärkeimmät asiat elämässä eivät ole rahasta kiinni. Valitettavasti pääoma ohjaa monia päätöksiä, kuten esimerkiksi päivähoitomaksujen suuruutta ym. Niin kauan kun olemme rahassa kiinni, se vain erottaa meitä, ei koskaan yhdistä. Paitsi jos keskustellaan eri viskimerkeistä ja sikareista, tietysti..

Vierailija
15/22 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä porvari, mutta omalla työllä vaurauteeni päässyt. En tiedä, miksi suhtaudut minuun niin negatiivisesti. Kysyin tuota hyvinvointiyhteiskuntajuttua, koska halusin tietää sinun mielipiteesi asiaan. Voin toki kertoa omanikin, mutta nyt täytyy lähteä lenkille ennen kuin koira räjähtää...

Vierailija
16/22 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän ainoastaan sen, että yksityistäminen ei ole oikea ratkaisu. Koska se kasaa jälleen kerran pääomaa yhä pienemmille yksiköille. Osakkeidenomistajille, eliitille, pienen piirin hyvä veli kerhoille.[i/]

Tiedoksi: suurimpia osakkeenomistajia Suomessa ovat perinteisesti olleet valtio ja eläkevakuutusyhtiöt, joiden pussista sinunkin eläkkeet maksetaan.

Vierailija
17/22 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivooja

Lähihoitaja

Datanomi

Merkonomi

Tradenomi

Vierailija
18/22 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtä ei arvosteta paskan vertaa, koskaan ei tule kiitosta mistään. Sitä ei huomioida kun siivooja tekee työnsä, mutta siitä muistetaan aina nalkuttaa kun jotain sattuu kiireessä unohtumaan. Olispa kiva nähdä akateemikkojen naamat kun kaikki Suomen siivoojat menis kerralla totaalilakkoon.

Vierailija
19/22 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat pohjasakkaa... Itse olen eri mieltä.

Vierailija
20/22 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtä ei arvosteta paskan vertaa, koskaan ei tule kiitosta mistään. Sitä ei huomioida kun siivooja tekee työnsä, mutta siitä muistetaan aina nalkuttaa kun jotain sattuu kiireessä unohtumaan. Olispa kiva nähdä akateemikkojen naamat kun kaikki Suomen siivoojat menis kerralla totaalilakkoon.

Siivojakin vois vähän opetella sanojen merkityksiä, niin vois ehkä elämässään päästä muuhunkin hommaan kuin siivoomaan....