Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

100 kg ja 170 cm!! Järkytys oli valtava!

Vierailija
23.09.2012 |

Oikeesti oli ihan kamalaa kun kävin puntarilla vuosien jälkeen. Itsensä huijaaminen on ollut totaalista! Näin valokuvan itsestäni, jossa olin ihan järkyttävä tursas! Ajattelin ennen, että olen jopa laihtunut takavuosista, mutta painoa siis tullut vain lisää. Niin sitä huijaa itseään ja tuo valokuva oli melkoinen herätys. Nyt alkaa painonpudotus. Ei voi jatkua enää ja itseinho ollut vuosia jo. Jos en nyt tee mitään, sitä ei tule tapahtumaan milloinkaan.

Aloitan nyt painonseurantataulukon pitämisen. Leikkaan valokuvan jääkaapin seinään ja viikottain aina sunnuntaisin laitan lukemat ylös. Tulen tänne sunnuntaisin, kunhan muistan, kirjoittamaan lukemat, saatte olla mukana seuraamassa miten etenee, miten on pakko edetä!! Mun nimimerkki tulee olemaan tonnikeiju. Muutkin saavat liittyä ilmoittamisketjuun mukaan jos halua on. Voin laittaa vaikka otsikoksi Viikkoseuranta tonniklubilaisille! Tänään lähdemme kuntopyörän ostoon, kun monesti liikkuminen on siitä lähtemisestä kiinni.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut kun on tasaisesti lihoava, niin on jäkyttävän ison näköinen! Ap

Vierailija
2/31 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päärynävartalo on niin naisellinen. Itselläni omenavartalo, joka on niiiin tylsän näköinen. Vyötärö olis ihana!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
4/31 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
5/31 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites tonikeiju, onko paino tippunut?

Vierailija
6/31 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tonni...

Vierailija
7/31 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa kun otat nyt itseäsi niskasta kiinni. Muistathan, että a ja o painonpudotuksessa on ruokavalio. Terveellisen ruokavalion avulla voit pudottaa päivän aikana kertyviä kalorimääriä jopa puolella. Kun taas liikkumalla kalorit valitettavasti palavat tuskallisen hitaasti.

Tietysti liikunta kiihdyttää aineenvaihduntaa ja tukee laihtumista, mutta tärkeintä on miettiä tarkasti sitä mitä suuhunsa laittaa.

Vierailija
8/31 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukana. Omasta peilistäni katsoo tuttu muka ei niin lihava nainen, mutta näin itseni "vahingossa" eräässsä toisessa peilissä, olin istumassa. Aivan järkyttävän näköinen paksukainen :( Itseinho on niin valtava, että lähes oksennan. Silti eilen kävin pizzalla leffan jälkeen, jälkkäriksi vielä jäätelöä ja illalla pari voileipää. No, päätin siis jo eilen, että tänään alkaa uusi elämä.

Aamupalaksi söin 2 palaa reissumiestä kevytmaksamakkaralla ja runsaalla tuorekurkkumäärällä...

Tarkoitukseni on siis tehdä sellainen ruokaremontti, että syön pieniä annoksia (ja aamiaisen joka aamu, ennen en ole syönyt)monta kertaa päivässä. Se on vaan pelottavaa, kun on tottunut syömään itsensä ähkyksi. Että mitä, jos ei osaakaan lopettaa ajoissa :(

Vierailija
9/31 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa kun otat nyt itseäsi niskasta kiinni. Muistathan, että a ja o painonpudotuksessa on ruokavalio. Terveellisen ruokavalion avulla voit pudottaa päivän aikana kertyviä kalorimääriä jopa puolella. Kun taas liikkumalla kalorit valitettavasti palavat tuskallisen hitaasti.

Tietysti liikunta kiihdyttää aineenvaihduntaa ja tukee laihtumista, mutta tärkeintä on miettiä tarkasti sitä mitä suuhunsa laittaa.

Mutta pieni liikkuminen aina edesauttaa. Töiden jälkeen ei aina jaksa lähteä ulos, niin sen takia se kuntorpyörä. ap tonnikeija

Vierailija
10/31 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukana. Omasta peilistäni katsoo tuttu muka ei niin lihava nainen, mutta näin itseni "vahingossa" eräässsä toisessa peilissä, olin istumassa. Aivan järkyttävän näköinen paksukainen :( Itseinho on niin valtava, että lähes oksennan. Silti eilen kävin pizzalla leffan jälkeen, jälkkäriksi vielä jäätelöä ja illalla pari voileipää. No, päätin siis jo eilen, että tänään alkaa uusi elämä.

Aamupalaksi söin 2 palaa reissumiestä kevytmaksamakkaralla ja runsaalla tuorekurkkumäärällä...

Tarkoitukseni on siis tehdä sellainen ruokaremontti, että syön pieniä annoksia (ja aamiaisen joka aamu, ennen en ole syönyt)monta kertaa päivässä. Se on vaan pelottavaa, kun on tottunut syömään itsensä ähkyksi. Että mitä, jos ei osaakaan lopettaa ajoissa :(

lihavana niin tulen olemaan sitä tavoitteen jälkeen. No, paljon vähemmän (jos ja kun siihen pääsen) kutienkin. Ja siitä voi vielä pudottaa sen 10 kiloa jos haluaa jos onnistunut siihen asti, niin eiköhän se sitten suju. Ikää myöten vai ei kovin kaunsita jos liian laiha, ap

Vierailija
11/31 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion tänä vuonna pudottaa ainakin 6kg ja sitten jatkoa

Tänään ohjelmassa vesijuoksua

Vierailija
12/31 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lisäksi raskaana joten en voi edes kunnolla laihduttaa..Nyt on rv 17+0 eikä paino ole onneksi vielä noussut..

Vierailija
13/31 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas olen nyt ennätyksessäni (tai no, olin viime vuodenvaihteessa 85-kiloinen), ja siksi tunnen itseni lihavaksi. Kun ensimmäisen kerran painoin 70 kg, olin läski. Nyt tuntuu, että 70 kg olis ihan passeli paino :)

2 (vai mikä se oli, joka tapauksessa se 168-senttinen)

Vierailija
14/31 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä ylipainoisten ongelmaa että ei osaa lopettaa syömistä ajoissa, ja syö itsensä ähkyyn - vaikka on omasta mielestään hirveän näköinen läski.

Kukaan muu kuin te itse ei voi siihen vaikuttaa kuinka paljon ja minkälaista ruokaa sinne suuhun laitatte.

Tietysti alussa kun olette tottuneet syömään ähkyyn vatsanne tuntuu tyhjältä normaaliaterian jälkeen. Vinkkini on, että juokaa vettä puoli litraa ennen ruokailua, puoli litraa ruokailun aikana ja puoli litraa ruokailun jälkeen. Ei varmasti tunnu vatsa tyhjältä tämän jälkeen. Ja jos ennen seuraavaa sallittua ruokailua tulee nälkä, vettä jälleen kehiin! Nopeuttaa myös aineenvaihduntaa ja laittaa nesteet ja kuona-aineet kiertämään.

Vierailija
15/31 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä ylipainoisten ongelmaa että ei osaa lopettaa syömistä ajoissa, ja syö itsensä ähkyyn - vaikka on omasta mielestään hirveän näköinen läski.

Kukaan muu kuin te itse ei voi siihen vaikuttaa kuinka paljon ja minkälaista ruokaa sinne suuhun laitatte.

Tietysti alussa kun olette tottuneet syömään ähkyyn vatsanne tuntuu tyhjältä normaaliaterian jälkeen. Vinkkini on, että juokaa vettä puoli litraa ennen ruokailua, puoli litraa ruokailun aikana ja puoli litraa ruokailun jälkeen. Ei varmasti tunnu vatsa tyhjältä tämän jälkeen. Ja jos ennen seuraavaa sallittua ruokailua tulee nälkä, vettä jälleen kehiin! Nopeuttaa myös aineenvaihduntaa ja laittaa nesteet ja kuona-aineet kiertämään.

Vierailija
16/31 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että nykymaailmassa yksikään ylipainoinen ei ole ylipainoinen tiedon puutteesta, vaan se ruoka merkitsee ihmisille eri asiaa.

Ainakin itse (2) olen selvästi syömishäiriöinen, kun syön jotain, mietin jo sitä, mitä söisin seuraavaksi ja mihin aikaan. Koko ajan kuitenkin itseinho on kammottava. Pilaa lomat, kurssit, ihan kaiken. Ja sit kun alkaa syödä, syö vaan.... Olen myös sairastanut bulimiaa. Parikymppisenä olin 168 cm (edelleen, heh) ja painoin 48 kg. Siitä se paino sitten lähti pikkuhiljaa salakavalasti nousemaan.

Se, että joku normaalipainoinen ei ymmärrä, on myös aika ahdistavaa. No, en mäkään aina ymmärrä kaikkia ihmisiä.... :)

Vierailija
17/31 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että nykymaailmassa yksikään ylipainoinen ei ole ylipainoinen tiedon puutteesta, vaan se ruoka merkitsee ihmisille eri asiaa.

Ainakin itse (2) olen selvästi syömishäiriöinen, kun syön jotain, mietin jo sitä, mitä söisin seuraavaksi ja mihin aikaan. Koko ajan kuitenkin itseinho on kammottava. Pilaa lomat, kurssit, ihan kaiken. Ja sit kun alkaa syödä, syö vaan.... Olen myös sairastanut bulimiaa. Parikymppisenä olin 168 cm (edelleen, heh) ja painoin 48 kg. Siitä se paino sitten lähti pikkuhiljaa salakavalasti nousemaan.

Se, että joku normaalipainoinen ei ymmärrä, on myös aika ahdistavaa. No, en mäkään aina ymmärrä kaikkia ihmisiä.... :)

Vierailija
18/31 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaksi: joku käski juomaan vettä, jotta maha täyttyisi. Ei. Nälkä hoidetaan syömällä. Ei ole isokaan konsti tehdä kevyehköä ruokaa, jossa kuitenkin vähän kaloreita. Pavut, linssit, herneet, tonnikala, kana, raejuusto, kaali, porkkana, kananmunat. Yhdistelemään vaan, ja saa syödä reilut annokset.

Tokaksi: no helvettissä liikunta on tärkeää! Kroppa kiinteytyy, mieli piristyy, aineenvaihdunta kohentuu, rasva palaa, kunto kasvaa, tuki- ja liikuntaelimet pysyvät terveinä ja sitä rataa. Turha tuijottaa sitä vaa'an lukemaa. Tuntuu, että useimmat oikein välttelevät liikuntaa, koska "se ei laihduta" ja se "lisää ruokahalua". Paskat! Jos ei muuta, niin ootpahan ainakin poissa jääkaapilta sen tunnin, kun juokset tai kävelet!

Vierailija
19/31 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin uskon/tiedän että ruokahalu on yksilöllistä, samoin kuin vaikka ihmisen energisyys. Mä oikeasti taistelen painoni kanssa. En voi yhtään antaa periksi. Olimme mm. joitain vuosia sitten 2kk lomalla jenkeissä, ja päätin että syön just mitä huvittaa. Tulos oli +11kg. KAHDESSA KUUKAUDESSA! Kukaan ei voi väittää että olisi normaalia. Luonnostaan normaalipainoinen ei edes pystyisi tällaiseen.

Ap:lle vinkiksi www.kalorilaskuri.fi . Kokeile edes kaksi viikkoa (maksaa n.2e kännykällä) pidä siellä blogia, saat vertaistukea. Ja kalorilaskuri on vertaansa vailla tarkkuudestaan ja yhteishengeltään. Ite en pärjäisi mitenkään ilman sitä, olen ollut siellä jo 2006 lähtien.

Vierailija
20/31 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että syö ateriat pieniltä lautasilta :) Mä syön nykyään ruuat aina sellaisista aamiaiskulhoista, tavallaan siitä tulee sellainen "oho söin lautasellisen jo ruokaa olen täynnä" sama olo tulisi ku söis normilautaselta. Viime kesänä painoin 95kg ja nyt 77kg. Lisäksi urheilin mutta melkeimpä viime toukokuun jälkeen en ole päässyt urheilemaan kun tuli urheiluvamma joka ei meinaa lähteä kirveelläkään pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi