Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miten voi näin hyvän miehen ikinä jättää? :( meidän suhteessa

Vierailija
22.09.2012 |

(kestänyt pian 10v) minä olen ollut se surkea ja luuseri, jota mies on kannatellut ja antanut anteeksi toinen toistaan pahempia asioita. Me on selvitty mun alkoholismista, mun pettämisistä, turhautumisestani siitä, etten ikinä saanut koulutustani vastaavaa työtä -> mies elätti meitä vuosia. Alkaessamme seurustella mulla oli pieni lapsi,jolle mies ollut aivan mahtava isähahmo (lapsen bioisää ei ikinä ole kiinnostanut). Mies on halunnut ja toivonut omia lapsia, siitäkin haaveesta luopui takiani kun en enempää lapsia halunnut.

Tämä ihana mies on mua tsempannut, lohduttanut, kannustanut, valvonut yöt vierelläni silitellen kun itken painajaisten ja unihalvausten kourissa, maksanut terapiani joissa lapsuuden hyväksikäytön takia olen joutunut vuosia käymään.

Hän on hakenut laastarit, pitänyt sylissä ja sanonut, että kaikki järjestyy, kun viilsin tuskissani ja itsetuhossa kylkeni ja nilkkani verille, purin ranteeni ja revin hiukset päästäni.

Hän hoiti pientä lastani silloin, kun ryyppäsin itteni teholle pillerit kyytipoikana ja makasin vatsahuuhtelussa.

Hän on valinnut sen, että elää epätasapainoisen naisen kanssa, koska jostain itselleni täysin käsittämättömästä syystä rakastaa minua. Ja nyt mä olen rakastunut toiseen.

Enkä enää tiedä, olenko koskaan rakastanut miestäni, vai rakastanko vain sitä, miten pyyteettömästi hän rakastaa minua. Kukaan ei ikinä oo ollut mulle niin hyvä, eikä tule olemaan, se on varmaa.

Mitä ajatuksia teissä herättää tämä? Omat tunteet niin solmussa,mytyssä,turtana, etten enää tiedä mistään mitään :'(

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on täysin normaali ja tavallinen tilanne. Ei hätää!

Tiedejulkaisun mukaan nainen etsii kahdenlaisia miehiä: sellaisia joiden kanssa pitää hauskaa, ja sellaisia joiden kanssa perustaa lauma. Vietti on täysin biologinen, kuten lisääntymisvietti ylipäänsä. Ihmisen viettien merkitystä ei pidä vähätellä. Olemme pohjimmiltamme kuten muutkin elukat, jotka pyrkivät syömään, selviytymään ja lisääntymään. Koska miehesi ei ilmeisesti ole dominoiva, sinä olet alkanut haikailla toisen perään. Tämä juuri on suhteessanne vikana. Toimiva parisuhde vaatii sen, että mies on tietyissä asioissa niskan päällä. Biologista sekin.

Eli: nainen etsii elättäjää koska synnyttää seksin seurauksena, ja mies etsii kumppania jonka kanssa harrastaa seksiä. Molemmat ovat pohjimmiltaan samanlaisia, eli seksin perässä. Naisen vain lisäksi pitää olla myös järkevä: ihanteellinen hupikumppani ei välttämättä ole hyvä perheen perustamisen kanssa. Sama toteutuu apinalaumoissa: alfa-uros huolehtii naaraista, mutta naaraat pettävät tätä selän takana.

Rakastuminen, himo yms. ovat keholle täysin tavallisia toimintoja, oli ollut suhteessa sitten 10 vuotta tai 10 päivää. Tämän vuoksi kysymyksesi on täysin turha. Ennemminkin sinun pitää kysyä itseltäsi: oletko onnellinen ja tyytyväinen elämääsi? Voiko muutos tarjota parempaa? Ovatko riskit sen arvoisia? Mitä tahdot ihastumisesi kohteelta, seksiä vai perheen? Ja kyllä, kyse on ihastumisesta. On mahdotonta rakastaa ketään ilman että tämä vastaa tunteeseen. Yksipuolinen rakkaus ei ole aitoa. Sen oppii jokainen jo yläasteella.

Toimivaa lapsiperhettä ei kannata rikkoa vaikka pettäisikin. Lapsi ansaitsee kaksi vanhempaa, koska se on biologisesti oikein. Toisaalta miehesi ei ansaitse epärehellistä naista, eikä se kolmas osapuoli naista joka pettää ja on perheellinen. Pettävä osapuoli pettää aina vähintään kahta.

Vierailija
2/46 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymykseesi vastaus:

Mielestäni olet yksinkertainen, kiittämätön, epätasapainoinen, draamakuningatar, erittäin itsekäs ja ilkeä. Miehesi rakastaa sinua, vaikka suhteenne on yksipuolista hyväksikäyttöä ja vinksahtanut. Suhteessanne ei ole kaksi tasa-arvoista aikuista vaan huolehtiva isä ja teinityttö. Tälläisia ajatuksia minulle kirjoituksestasi herää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

rakkaussuhde. Miehesi on ns. auttajapersoona ja olet ollut hänelle oiva kohde osoittaa huolenpitoa.

Vierailija
4/46 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun mies sitä jaksaa vuodesta toiseen katella:)

Vierailija
5/46 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on samanlaisia kokemuksia taustalla joten ymmärrän sinua...Jos ei ole muuta syytä kuin rakastuminen toiseen, niin älä jätä miestäsi. Rakastuminen vastaa melkein mielenhäiriötä ja katuisit asiaa myöhemmin.

Vierailija
6/46 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

... hullun rakkauden vuoksi. Huomasin tehneeni virheen ja onneksi sain tämän ihanan rakkaan mieheni takaisin. Olen niin kiitollinen.

Harkitse.

Vierailija
7/46 |
22.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle tuli ekana mieleen, että millainen elämä miehellä oikein on? onko hän tukahduttanut itsensä täysin sinun vuoksesi? Tietääkö hän enää mitä hän itse haluaa, vai onko kaikki vain sinun ympärillä pyörimistä ja sinun tunteidesi tulkintaa?

Kuulostaa siltä, että hän yrittää rakastaa sinut ehjäksi, ja hän ajattelee että sinun elämäsi riippuu siitä että hän tekee kaiken oikein. Miehen omilla tunteilla/ajatuksilla/haluilla/ unelmilla ei ole merkitystä. Jos jätät miehen, hän luultavasti romahtaa täysin, koska hän ei tunne itseään, vaan sinä olet ollut hänelle kaiken keskipiste. hänellä on varmasti paljon käsiteltävää itsensä kanssa, ja oikeasti mies tarvitsisi varmaan terapiaa yhtä paljon kuin sinäkin.

Itselläni on taipumusta tällaiseen liikaan kiltteyteen/uhrautumiseen ja itseni kadottamiseen, ja sen myöntäminen on ollut hyvin vaikeaa.

Vierailija
8/46 |
22.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..sanon sinulle hyvä ap, että älä eroa. Mitä rakkaus lopulta on? Pitkän yhteisen taipaleen jälkeen se harvoin on räiskyvää intohimoa, mutta miehesi kaltaista pyyteettömästi sinua rakastavaa ja tukevaa puolisoa tuskin tulet enää löytämään. Ilman miestäsi et edes olisi se nainen, joka nyt olet...olette kasvaneet yhdessä, kokeneet paljon, kaksi vanhaa puuta? Niin monet mietteistäsi kuulostivat omiltani (aikoinaan)...Olet tempoillut paljon elämässäsi ja tämä on jatkoa sille. Jo elämänhistoriasikin (insesti, pahoinpitelyt) takia olisi niin tuttua ja turvallista valita vetää jälleen matto jalkojen alta ja...tällä kerralla ihastua. Unelmaan. Et todella tunne tuota miestä, et ole hänen kanssaan arkea elänyt...mieti vielä, hyvä nainen. Sinulla on kaikki, ja voit menettää sen kaiken. Hakeutukaa pariterapiaan tai käsittele tätä asiaa yksin terapiassa, älä ryntää minnekään tai tee äkkinäisiä päätöksiä. Minulla oli jo lainapäätös pankista taskussa, uuden asunnon kauppakirja allekirjoitettuna ja uusi täydellinen mies kiikarissa (ajattelin, etten ikinä voisi elää ilman tuota NIIN ihanaa miestä -mikä ei ole totta, kun järki palasi =) ,kunnes tulin järkiini. Ja yhä edelleen olen siitä niin kiitollinen...miehestäni, lapsistamme, siitä että mies jaksoi kulkea ennen niin rikkinäisen naisen(tämän melkein ero/pettämiskuvion lisäksi mm.syömishäiriö) vierellä, kunnes eheydyin.

Vierailija
9/46 |
22.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olet noin rikki kuin kerroit eikä tämä uusi ihastuksesi tunne synkempää puoltasi niin älä missään nimessä jätä pitkään rinnallasi kulkenutta miestäsi. Et tule lapsinesi toista yhtä hyvää löytämään sillä harva jaksaa kantaa taakkaasi kuten tuo nykyinen. Jos saat itsesi kuntoon että pärjäät omillasi olisi uudella suhteella edes jotain toivoa..

Vierailija
10/46 |
22.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

uhrannut oman elämänsä toisen hoitamiseen ja hyysäämiseen. Katsellut pettämisetkin.

Miehesi taitaa olla läheisriippuvainen, ja sinä tosiaan olet moniongelmainen. Minusta sinun pitäisi antaa lapsesi miehellesi, ja jättää mies. Ehkä hän on vielä joskus onnellinen, kun voi keskittyä vähän omaan elämäänsä eikä jonkun toisen tukemiseen.

Minusta on sietämätöntä, että jotakuta kohdellaan noin, anteeksi vain. Jos nainen katseli tuollaista miestä häntä sanottaisiin kynnysmatoksi, jonka pitäisi kasata itsensä ja jättää mies. Toivottavasti tämä uusi rakkaus on miehellesi avain vapauteen ja onneen.

Vierailija
11/46 |
22.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan itse osaat tehdä päätöksen. Yksi vaihtoehto voisi olla ottaa vastuu elämästäsi tässä ja nyt kaikista kamalista ja raskaista asioista huolimatta. Koettelemukset ovat tehneet sinusta vahvemman pohjimmiltaan. Yksi vaihtoehto on päättää sitoutua ja elää sen mukaan kaikista mahdollisista mieliteosita huolimatta ja elää päätlksesi kanssa ja alkaa iloita pienistä arkisista asioista. Mutta kuten sanottu, en osaa sanoa kuinka sinun olisi toimittava. Mutta jos olet löytänyt huolehtivan, ihanan miehen, on se kultaakin arvokkaampaa. Jos jatkatte yhdessä, muista antaa myös takaisin. Huolehdi, ettei hänestä tule roskasankoa, johon kaadat kaiken pahan olon. Varmasti siihen on syynsä, että olette pysyneet yhdessä.Tsemppiä pähkäilyyn!

Vierailija
12/46 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyväksyisi sinut tuollaisena kuin olet?

Vierailija
13/46 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap voisi olla melkein sanakirjamääritelmä sille, mikä tässä maailmassa nykypäivänä mättää.

Sääliksi käy miestäsi.

Vierailija
14/46 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähe nyt seko vetään ja anna miehes löytää uusi, parempi, terve kumppani. Sä tuhoat kaiken ympäriltäsi.

Vierailija
15/46 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja anna hänelle mahdollisuus löytää terve nainen vierelleen.

Miehelläsi on oikeus saada jälkeläisiä ja perhe.

Mies on joutunut luopumaan paljosta vuoksesi.

Jossain vaiheessa hän voi herätä ja huomata että elämä valui hiekkaan.

Nyt miehesi elää elämäänsä ehdoillasi ja se ei ole reilua.

Mieti kohdallesi olsitko sinä valmis tekemään kenenkään vuoksi tuollaisia uhrauksia. Vaikka lapsuutesi on ollut kurjaa esim. hyäväksikäytön vuoksi ei se anna oikeutta tuollaiseen käyttäytymiseen mitä sinä harjoitat.

Miehesi on liian kiltti ja hyvä sinulle.

Vierailija
16/46 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vois huojentua jopa. Miehesi ansaitsee jonkun, joka rakastaa häntä. Ja sulle vois tehdä ihan hyvää aloittaa jonkun uuden kans puhtaalta pöydältä. ...olisi kuitenkin hyvä, jos nykyinen miehesi säilyisi lapsesi elämässä. Mies on tärkeä lapsellesi ja lapsikin varmaan miehelle.

Vierailija
17/46 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vois huojentua jopa. Miehesi ansaitsee jonkun, joka rakastaa häntä. Ja sulle vois tehdä ihan hyvää aloittaa jonkun uuden kans puhtaalta pöydältä. ...olisi kuitenkin hyvä, jos nykyinen miehesi säilyisi lapsesi elämässä. Mies on tärkeä lapsellesi ja lapsikin varmaan miehelle.

en ollenkaan usko kertomasi perusteella että mies "hajoaisi" jos jättäisit hänet, vaan ehkä tosiaan se olisi huojentavaa.

Ellei lasta olisi, ilman muuta kannattaisi häipyä, vajotakseen pohjalle pikaisesti. Mutta koska se lapsi on, et voi ajatella vain itseäsi.

Rakastaako mies lastasi? Olisiko jopa mahdollista että huolehtisi lapsesta ilman sinua? vai käykö niin että lapsi jää sinun armoillesi, ei tapaa ainutta tervehenkistä läheistään, vaan joutuu katselemaan äidin hetkellistä onnea ja sitten pohjalle tippumista. Älä pidä itsestäänselvyytenä sitä että mies ottaa sinut takaisin vielä uuden pettämisen jälkeen.

Vierailija
18/46 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarjoaa miehellesi rakkautta ja tukea, tasapainoista ja onnellista elämää.

Tee rakkauden teko, ja anna miehesi löytää se nainen. Sinun on selvitettävä ongelmasi itse.

Vierailija
19/46 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään nimessä kannata erota, ihme että olet miehen löytänyt ja saanut pysymään. Varmasti miehellä jotain omia ongelmia, joiden vuoski jäänyt paisuhteeseen pelastaja-rooliin. Ap on mielisairas, huono ihminen (=petollinen, itsekäs, epätasapainoinen), ei osaa rakastaa eikä edes kanna vastuuta jälkikasvustaan. Kukaan vähänkään itseään kunnioittava mies ei tuollaiseen moniongelmaiseen luuskaan koskisi vapaaehtoisesti! Olet suorastaan katuojatasoa ja jos tuollaisesta rehellisesti sille uudelle miehellesi kertoisit, niin ei se kyllä sinua voisi aidosti rakastaa. Olet itsellesi ja lapsellesi vahingoksi, jos eroat miehestäsi. Miehellesi ero olisi varmasti helpotus ja mahdollistaisi paremman elämän.

Ap on tyhjä ja sairas ihminen, joka ei tunne itseään eikä näin ole edes olemassa yksilönä. On vain ympäristön reaktiot häneen. Säälittävää.

Vierailija
20/46 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään nimessä kannata erota, ihme että olet miehen löytänyt ja saanut pysymään. Varmasti miehellä jotain omia ongelmia, joiden vuoski jäänyt paisuhteeseen pelastaja-rooliin. Ap on mielisairas, huono ihminen (=petollinen, itsekäs, epätasapainoinen), ei osaa rakastaa eikä edes kanna vastuuta jälkikasvustaan. Kukaan vähänkään itseään kunnioittava mies ei tuollaiseen moniongelmaiseen luuskaan koskisi vapaaehtoisesti! Olet suorastaan katuojatasoa ja jos tuollaisesta rehellisesti sille uudelle miehellesi kertoisit, niin ei se kyllä sinua voisi aidosti rakastaa. Olet itsellesi ja lapsellesi vahingoksi, jos eroat miehestäsi. Miehellesi ero olisi varmasti helpotus ja mahdollistaisi paremman elämän.

Ap on tyhjä ja sairas ihminen, joka ei tunne itseään eikä näin ole edes olemassa yksilönä. On vain ympäristön reaktiot häneen. Säälittävää.

Ap:n mies on myös ihminen, ilmeisesti huomattavasti enemmän kuin ap itse, ja tässä pitää punnita hänen tilannettaan ja oikeuksiaan. Jos ap ei siihen itse pysty, autetaan häntä ymmärtämään, että maailmassa on muutakin kuin ap ja hänen tarpeensa ja etunsa.

Koitetaan vaikka sitten huijata jollain keinolla ap ymmärtämään, että uusi mies kannattaa valita, pelastetaan ap:n oma mies sillä tavoin takaisin normaaliin elämään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän