Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen vauvanukke 2-vuotiaalle?

29.11.2005 |

Olin ajatellut ostaa BabyBornin, mutta sillähän onkin aivan kivikova vatsa. Ei ole pikkuisen varmaan mukava pitää sellaista sylissä itseään vasten. Toisaalta pehmeitä nukkeja ei voi ottaa mukaan kylpyyn.

Millaisista vauvanukeista lapsenne ovat tykänneet 2-3-vuotiaina, ja voitteko suositella jotain tiettyä nukkea? Löytyykö kaupoista enää nykyisin perusnukkeja ilman mitä kummallisempia toimintoja? Ja sellaisia, joilla on luonnollisen näköiset silmät ilman että ne ovat pyöreät mulkosilmät kammottavine mustine ripsineen.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tullut siihen tulokseen, että Baby Born on liian kallis ja toisekseen myös minun mielestäni ruma. Minulla on myös 2-v tyttö ja kriteereinä myös, että pitää olla kylvetetävissä ( eli muuten niin mukavat pehmeä vartaloiset ei tule kyseeseen), mielestäni nukke ei saa myöskään olla liian iso, sillä noin pienen on muutoin hankala nukkea käsitellä, monet nuket ovat n. 48cm. En myöskään halua, että nukessa on liikaa " toimintoja" . Monissa kaupoissa olen käynyt ja eilen mielestäni löysin juuri sopivan, nuo kriteerit täyttävän ja vieläpä edullisen! Nimittäin Helsingin Foorumin uudessa lelukaupassa (Kukontorilla), joku BG (tai GG tai GB, sori en muista nimeä varmasti). Siellä oli niiden omaa mallia oleva nukke; koko muovinen, ihan ok näköinen, sopivan kokoinen (40cm) ja vain 20e! Samaisesta nukesta oli sekä tyttö, että poika versiot, sekä myös tummaihoinen nukke. Näissä nukeissa oli vain ihan jokunen perus " toiminto" . Sitten oli vielä saman sarjan nukkeja joissa enemmän elektronisia toimintoja (oli myös vähän kalliimpi), sekä pehmeävartaloinen versio. Pakettiin kuului joitakin perus- hoitovälineitä (tutti, tuttipullo jne.). Myyjä ainakin sanoi, että on laadultaan ihan Baby B:ä vastaava, samassa kaupassa oli myös B.B myynnissä. Eli suosittelen! Milestäni tuo koko asia on tosiaankin hyvä ottaa huomioon noin pienelle nukkea ostaessa, isoa on tosi hankala käsitellä.

Mukavaa joulun odotusta kaikille!

Vierailija
2/6 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen mitä mun likkani leikkivät nukeillaan (toinen alle ja toinen päälle 2-v), niin parhaiten kelpaa ihan tavalliset nuket. Sellaiset, joilla on muoviset kädet, jalat ja pää ja pehmeä vartalo. Ei mitään " nauru-toimintoja" tms hömppää, joka kuitenkin menee heti rikki ja on muutenkin rasittava. Sellainen noin 20 cm korkea pikkunukke sopii hyvin pikkuisen tytön syliin ja suurin osa nukenvaatteista mahtuu sellaisen nuken päälle. Niitä saa ihan joka kaupasta, usein hinta näillä noin 10 euron luokkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Babyborn saatiin lahjaksi aiemmin ja sitä on kyllä aika hankala pukea. Tuollainen pehmeävartaloinen kovine raajoineen on paljon helpompi käsiteltävä. Anttilasta löydettiin, hinta 42 cm:n nukelle muistaakseni n. 15 euroa. Nukenvaatteita ostin parit myös henkasta ja maukasta, kokoa 44! Jessus miten suloiset!!! Paljon edullisempia ja laadukkaampia muuten kuin baby Born asut!

Vierailija
4/6 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenelläkään kokemusta näistä uusista kaalimaan kakaroista, mollamaija-tyyppisistä nukeista? Onko sopivia 3-vuotiaalle tytölle?

Vierailija
5/6 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baby Bornia emme osta missään tapauksessa, se on päätetty. Se on aivan liian kallis ensinnäkin, toisekseen en halua " valmiiksi leikittyjä" , sillä silloin lapsen mielikuvitukselle ei jää sijaa (nämä pattereilla toimivat ovat siis poissuljettuja). Haluan myös kokomuovisen, jotta sitä voi sitten pukea ja pestä jne.

Olen toistaiseksi antanut mummille tehtäväksi joululahjaksi etsiä kohtuuhintaisen nuken, jolla on:

a) kauniit kasvot ja hiukset (ns. hyvä ilme)

b) kokomuovinen

c) ei patteritoimintoinen

saapa nähdä, onnistuuko löytäminen näillä vihjeillä....

Minusta ns. perusnukkeja ei ole enää lainkaan myynnissä. Kammottavan näköinen (on kuin kummitus) Baby Born on vallannut markkinat, ne järkyttävän kalliit lisäosat tekevät siitä vielä karmaisevamman. Voisin harkita sitä sillä tavalla, ettei pattereita koskaan laitettaisi sisään, mutta kun itse nukke on kuin kummituksen näköinen hirviö. Kaamean näköinen.

Vierailija
6/6 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni ko nukke nimenomaan ei toimi paristoilla, vaan siinä on jokin muu mekanismi. Kaksivuotiaallehan ei tarvitse näyttää nuken toimintoja, kuten tuttipullosta imemistä, pissaamista jne., vaan tällaisellakin nukella voi leikkiä oman mielikuvituksen mukaan. Lisäksi niitä on joskus myynnissä esim. huutonetissä, jolloin yleensä ei tule mukaan paljon ylimääräistä tilpehööriä. Minusta nukke sisänsä ei ole kamalan näköinen, paitsi suu, joka on kyllä aika outo isoine tiloineen tutille. Minusta tässä nukessa on huonoa tuo kivikova keskivartalo, joka sisältää ne toimintomekanismit.

Kysyisin vielä, tietääkö kukaan Tallinnassa lelukauppaa, josta saisi nättejä, yksinkertaisia vauvanukkeja? Vinkit Tallinnan lastenvaatekaupoista otetaan myös vastaan.