Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Painonnousu raskausaikana. (Asiallisia viestejä kiitos)

Vierailija
22.09.2012 |

Joo, olin läski jo ennen raskauttakin. Painoin 85kg raskauden alussa ja BMI taisi olla jotain 29.. läskiksi haukkumista ja muuta en nyt täällä sitten etsi, olen jo vihainen itselleni, joten älkää suututtako lisää.

No kuitenkin. Laskeskelin että korkeintaan 10 kg saisi tulla nyt raskauden aikana ja alku menikin ihan loistavasti luultavasti senkin takia kun pystyin liikkumaan ilman järkyttäviä kipuja selässä ja kohdussa.

Nyt sitten kävin puntarilla ja "#&"%&%!&# painoa oli tullut 3kg kahdessa prkleen viikossa. Turvotusta saattaa olla jonkin verran mukana, mutta silti.

En herkuttele, välttelen sokeria ruoissa, syön PALJON kasviksia, välttelen nopeita hiilareita jne. eli aika samoilla linjoilla menen kuin laihduttaessani, paitsi että en laihduta. Syön siis suunnilleen sen verran kuin kulutan + olen lisännyt sen 300kaloria ruokaan että lapsi saisi kaiken tarvittavan. (tokihan kukaan ei tätä usko kun kaikki läskithän tunnetusti vain vetävät suklaata turpaansa ja makaavat sohvalla)

Elän ihan oikeasti tervellisesti ja kävisin salillakin säännöllisesti, jos nuo kivut sen sallisivat, salilla käyntikielto tuli siis ihan lääkäriltä.

Mua niiiiiiiin v***** tämä. Jos en olisi raskaana aloittasin paaston...

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
22.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikkoja on nyt siis 22 ja painoa on nyt 93kg!!!

Ap

Vierailija
2/8 |
22.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja silti lihoin aina ihan hervottomasti, lähemmäs 30kg, vaikka en juuri mitenkään sitä tavoitellut.

Vauvat ovat aina painaneet 3500-4400g välillä, joten tulihan niitä kiloja ihan liikaa, mutta onnekseni ne myös lähtivät ihan kivasti pois, takas normaalipainoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
22.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja silti lihoin aina ihan hervottomasti, lähemmäs 30kg, vaikka en juuri mitenkään sitä tavoitellut.

Vauvat ovat aina painaneet 3500-4400g välillä, joten tulihan niitä kiloja ihan liikaa, mutta onnekseni ne myös lähtivät ihan kivasti pois, takas normaalipainoon.

No, itse lihoin viime raskaudessa 28kg ja loppuraskaudesta mulla oli raskausmyrkytys. Esikoinen painoi 3860g, mutta suurin osa kiloista oli ihan omaa ansioita.

Pelkään ihan tosissani että tämäkin menee noin paljon päin honkia.

EN enää IKINÄ, edes raskauden takia halua painaa niin paljoa kuin painoin silloin! En suostu!

Ärsyttää että en saa laihduttaa. Lääkäriltä kysyin asiasta ja hän sanoi vain että "No jos nyt vain tarkkailet mitä syöt, mutta raskaana ollessa ei saa laihduttaa.." Hyvähän sellaisen 178cm ja 60kg painavan on huudella....

Voiko olla että minun kropalle ei vain raskaus sovi? En viimeksikään syönyt pelkkiä karkkeja ja herkkuja vaan ihan normaalia ruokaa. Loppuraskaudesta en saanut liikkua sen myrkytyksen takia, mutta nyt teen äitiysjoogaa ja kevyttä jumppaa noin 4krt viikossa..

Ap (hieman rauhoittuneena)

Vierailija
4/8 |
22.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

+300 kaloria ihan hyvin pois, kyllä vauva saa kaiken tarvitsemansa. Millä kalorimäärällä syöt nyt?

Vierailija
5/8 |
22.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

laihduttaminen olis ollut ainoa keino raskauden aikana, mutta siihen en ole ryhtynyt. Ja lopputuloksista päätellen, eipä ollut tarviskaan, ellei omaa oloa siihen lasketa.

Joten katso edelleen, että syöt fiksusti ja jätä stressaaminen, sitten imetyksen jälkeen teet jotain radikaalimpaa.

Ellei siis ole oikeita terveydellisiä syitä.

Vierailija
6/8 |
22.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mulla ei edes ollut mitään myrkytyksiä silloin.

Mä lihoin äitiyslomalla ja lapsikin syntyi vasta viikolla 42.

Toisessa raskaudessa lihoin todella vähän. Mulle tuli raskausmyrkytys, joten synnytys käynnistettiin viikolla 36. En tiedä olisko painoa tullut taas runsaasti, jos olisi annettu raskauden mennä pidemmälle. Mutta kyllä mä olin hoikempi tässä toisessa raskaudessa koko raskauden ajan.

Vierailija
7/8 |
22.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisilla enemmän, toisilla ei ehkä koska eihän kaikkien paino nouse raskaanakaan. Itsellä on joka raskaudessa paino noussut hurjasti vaikka olen syönyt samalla tavalla kuin ennen raskautta. Ensimmäisessä raskaudessa söin liikaa, mutta en kuitenkaan missään tapauksessa sen 30 kilon edestä mitä tuli painoa, ennemminkin söin silloin poikkeuksellisesti niin kuin ihmiset yleensä syövät. Muuten olen hyvin pieniruokainen, ja "oikeita" ruokia en syö ollenkaan vaan pääaterioina kasviksia jossain muodossa (salaatti tai höyrytetyt vihannekset). En ole koskaan laihduttanut vaan ja olen normaalisti hoikka (en kuitenkaan laiha), peruskulutukseni vain lienee aika matala koska tarvitsen hyvin vähän ruokaa vaikka liikunkin paljon ja teen fyysistä työtä. Aina taivastellaan että "etkö IKINÄ syö mitään". No joo, kyllä nyt ikinä ja jotain, mutta en tosiaan ikinä syö reiluja aterioita ja jälkiruokia ja kakkukahveja vielä päälle.

Edellisessä raskaudessa tarkkailin syömisiä ja painoa tuli vajaa parikymmentä kiloa, nyt olen viikolla 35 ja painoa on tullut reilu 10 kiloa. Olen siihen ihan tyytyväinen mutta hiukan täytyy ihmetellä mistä sekin voi koostua, kun koko raskausajan olen syönyt todella vähän, alussa oli pahoinvointia ja sittemmin ei vain ole tehnyt oikein koskaan mitään mieli. Vauva on kasvanut hyvin ja on isokokoinen kuten aiemmatkin ovat olleet, joten en ole väkisin sitten syönyt, en toki tarkoituksella nälässäkään ollut. Syön noin 1000-1500 kcal päivässä ja teen kuitenkin fyysistä työtä ja liikun koko päivän, vaikka nyt raskaana en olekaan ehtinyt urheilla erikseen. Herkkuja olen syönyt koko raskausaikana ehkä kolme kertaa, muuten syön hyvin terveellisesti.

Itsellä lisäksi imetys ei laihduta vaan päinvastoin myös imetysaikana jokainen nautittu kalori varastoituu kehoon, enkä syö silloinkaan enempää, juon toki paljon.

Kaikki raskauskilot ovat kyllä aina pudonneet ilman mitään laihduttamisia sitten kun imetys on loppunut, joten sikäli ei haittaa enkä ole huolissani nytkään, mutta voin kyllä vahvistaa että niitä kiloja saattaa raskausaikana kertyä ilman tolkutonta mässäilyäkin.

Vierailija
8/8 |
22.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

+300 kaloria ihan hyvin pois, kyllä vauva saa kaiken tarvitsemansa. Millä kalorimäärällä syöt nyt?

Ja tämä siis on tosiaan laskettu ravintoterapeutin kanssa niin että tuo 300 ylimääräistä takaa vauvan kasvun terveellisesti.. Ja nykytiedon valossahan vauva ei "ota ensin" tarvitsemaansa, vaan ne ravintoaineet menee vauvalle monen mutkan kautta..

Mutta se nyt ei oikein auta että sellaiset jotka laihtuvat helposti, sanovat että älä stressaa.. Anteeksi, kuulostan varmasti todella rasittavalta, mutta mulla kaikki ylimääräiset kilot kertyvät vatsaan, reisiin ja vyötärölle, eivätkä lähde millään. Edellisetkin omalla työllä kerätyt kilot eivät ole lähteneet mitenkään huimaavaa tahtia, kahdessa vuodessa sain 12kg pois.

Tuntuu vain että olen totaali luuseri tän painon suhteen. Ja ihan oikeasti tuntuu että olen surkea äiti(ja ihminen) sen takia että en saa edes painoani pysymään kurissa. Kaveri, joka on miltei samoilla viikoilla, ahmii herkkuja ja mäkkäriruokaa, eikä hänelle ole tullut yhtään ylimääräistä, vain se mitä keskimäärin tulee tähän mennessä ja minä lasken kalorit ja vältän kaikkea hyvää että en vain olisi taas samanlainen valas kuin viimeksi....

Melkein jo suunnittelen että en imetä että saisin heti aloittaa laihduttamisen ihan kunnolla synnytyksen jälkeen..

Ap