Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

helsinki mikä asuinalue on kiva?

22.09.2012 |

Asustan tällä hetkellä maunulassa ja olen miettinyt että pitäiskö muuttaa pois vai jäädä koska en oikein tiedä minkälaisest palvelut tällä on noin lapsiperheen näkökulmasta ja ne merkitsevät minulle paljon siis esim. puistot, perhe havilat, äiti-lapsi kerhot ja perhetalot koska lapsen synnyttyä haluan tavat muitakin ihmisiä, sekä hyvät kulkuyhteydet ovat todella tärkeät.

Mutta itähelsinkiin en olisi valmis muuttamaan kuitenkaan

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
22.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

asutko kaupungin vuokrakämpässä?

22/52 |
22.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en asu ja rahalla ei niinkään ole merkitystä koska sitä on säästetty

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
22.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Olen syntynyt Helsingissä Haagassa ja asunut monilla eri alueilla. Itse olen tykästynyt Käpylään ja Oulunkylään. Etenkin nyt kun meillä on täällä paritalo ja ihan kivan kokoinen piha niin tuntuu että tässä on tosi paljon hyviä puolia. Kaikki palvelut (päiväkodit, koulut, kirjasto, kaupat ym.) on kävely etäisyydellä ja juna hurauttaa kahdeksassa minuutissa keskustaan. Tämä on kuin joku oma pieni kaupunkinsa ja kuitenkin keskusta on lähellä. Käpylässä viihdyin myös, mutta siellä ei palvelut ole minusta ihan samalla tasolla kun täällä.

Vierailija
24/52 |
22.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ollaan tähän asti oltu tosi tyytyväisiä. Autoa emme omista, palvelut vieressä ja kaupungin ilmainen kerhokin kaikenikäisille, ihan vauvankin kanssa ohjelmaa.

Itäkeskukseen pääsee helposti kun metro vieressä eikä ole levoton, vaikka joku jossain niin joskus pelkäsi kun itse kyselin asuinalueesta.

Muutimme eri kaupungista, joten meillä ei ollut alueesta mitään tietoa.

Meidän 8v. on tuossa kerhossa joka arkipäivä ja saa siellä välipalan ja 11v. käy nuoten kerhossa tuossa kirjastolla.

Iltamyöhään emme liiku ja kadut siistejä. Jotakin värkkejä voi tuolta sivupoluilta pistää merkille jos esim. koiran kanssa menee.

Meidän talo on hipihiljainen ja ainoat sisälle kantautuvat äänet on auton äänet.

En tajua tota Itä-hysteriaa.

Hiljaisempi tää on kun meidän aiemman, pienen kaupungin lähiössä ja hyvämaineisessa sellaisessa. Niin ja oli sielläkin värkkejä sivupoluille mentäessä.

Lapset vaan pitää asiasta valistaa ja olla kotiintuloajat, kaikkialla.

Vierailija
25/52 |
22.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerrostalossa ja itä-pakilassa omakotitalossa. molemmat olivat erittäin hyviä paikkoja, palvelutkin suht lähellä.

Vierailija
26/52 |
22.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen Malmin-Tapaninkylän aluetta, todella paljon lapsiperheitä ja lapsiperheiden palveluita. Erilaisia asumisvaihtoehtoja omakotitalosta kerrostaloon, kalliimmista aina kaupungin asuntoihin ja erilaisia ihmisiä hyvätuloisista ei-niin-hyvätuloisiin. Paljon rauhallisempaa aluetta silti kuin esim. Itä-Hki.

Vierailija
27/52 |
22.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka helposti teidän täytyy päästä keskustaan tai johonkin muihin paikkoihin? Auton omistajille ei tietty ole ehkä niin keskeistä mutta musta noi asiat on tosi oleellisia kun meillä ei ole autoa. Mulla on työpaikka lähellä, miehellä kylläkin kauempana mutta hän tykkää kovasti pyöräilystä.

Helsingissä on tosi paljon kivoja asuinalueita ja ehkä alueen valinta riippuu enemmän siitä mitä haluatte. Harrastusmahdollisuuksia ja kerhoja yms. nyt löytyy ympäri kaupunkia. Jos paikalla ei ole väliä lähtisin itse varmaan siitä, että hakisin tietyillä neliömäärillä ja hinnoilla asuntoja oikotieltä. Jos hinnalla ei oikeasti ole mitään väliä niin sitten varmaan jonnekin Kruunuhaka, Punavuori suunnalle. Mutta tutustu vaikka ensin siihen, mitä tarjontaa Maunulassa on. Esimerkiksi Leikkipuisto Maunulan viikko-ohjelmaa voit kurkistaa ja Oulunkylässähän on hyvä leikkipuisto ja muutakin toimintaa perheille myös ja sinne varmaan helppo kulkea Maunulasta.

Käsitinkö oikein, ettei teillä vielä ole lapsia ja mietit tulevaa asuinaluetta?

Vierailija
28/52 |
22.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu tuo keskusta olisi kyllä kiva asuin alue mutta toki palvelut eivät ole lähellä.

tuo miksi en halua itään on vain koska mieleläni asun täällä päin helsinkiä ja enkä väitäkkään että itä olisi yhtään huonompi asuin alue kuin jokin muukaan.

Mutta eikö tuo malmi ole aika levoton, kun joskus oon käynt kirjastossa niin aina näkee nuokkumassa buliukkoja siinä kauppakeskuksen edessä

Vierailija
29/52 |
22.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen Malmin-Tapaninkylän aluetta, todella paljon lapsiperheitä ja lapsiperheiden palveluita. Erilaisia asumisvaihtoehtoja omakotitalosta kerrostaloon, kalliimmista aina kaupungin asuntoihin ja erilaisia ihmisiä hyvätuloisista ei-niin-hyvätuloisiin. Paljon rauhallisempaa aluetta silti kuin esim. Itä-Hki.

Lopettakaa koko Itä-Helsingin omituinen niputtaminen. Idässä on huomattavasti mukavampia ja rauhallisempia asuinalueita kuin Malmi.

Vierailija
30/52 |
22.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niemenmäki on kiva paikka.Pieni erillinen paikka

Munkkivuoren ja Haagan välissä.

Vierailija
31/52 |
22.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis ei vielä ole lasta mutta lapsi syntyy envuoden puolella ja olen lähtenyt hyvissä ajoin liikkeelle en suhteen että mietin missä haluaisin asua

Vierailija
32/52 |
22.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Malmista: Se mitä näkyy Malmin Novan kauppakeskuksen edessä ei nyt välttämättä kerro kovin paljon siitä millainen Malmi on asuinalueena.

Työskentelen itse Malmin virastotalossa ja näen sitä menoa joka ikinen päivä suoraan ikkunasta. On aikamoista mutta kertaakaan en ole tuntenut oloani uhatuksi (liikun siellä myös vapaa-ajallani) ja tiedän, että siinä lähistöllä on varsin kivoja asuinalueita. Leikkipuisto Filpus on tosi vireä ja mukava ja siellä on myös vauvojen päivä, joten ehdottomasti Malmi on yksi kivoista alueista, joilla on toimintaa heti vauvaiästä lähtien kun tiedät jo nyt, että haluat liikkua vauvan kanssa.

Muita kivoja alueita voisi olla Oulunkylä, Puistola, Heikinlaakso, Pihlajanmäki, Käpylä, Kumpula, Suutarila jne... Jos teillä on koti johon lapsi sopii hyvin niin en itse varmaan muuttaisi mihinkään Maunulasta mutta jos muutto joka tapauksessa edessä lähivuosina niin mikseipä sitten.

Vierailija
33/52 |
22.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niinkuin sanoin että en hirveästi malmia tunne kuin sen kauppakeskuksen seudun.

eli nyt asun sellaisessa asunossa että kyllä yksi lapsi siihen menee vaikka tilaa ei juuri jäisikään mutta kun kuitenkin olisi kiva että olisi toinenkin lapsi niin silloin sitä tilaa tarvitaan enemmän.

kuulin vain että maunulassa asuu paljon ongelma perheitä ja itsestäni olisi mukava tavata muitakin kuin ongelma tapauksia (niin onhan täällä aika paljon kaupungin asuntoja, siis eniten verratuna muuhun asuinkantaan helsingissä)jos se pitää paikkansa

Vierailija
34/52 |
22.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän eirassla tai punavuoressa tai siellä päin niin hirveästi kaupoja ole, kyllä sieltä kahviloita ja muuta mukavaa löytyy. No ehkä töölöstä löytyy paremmin

Vierailija
35/52 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pois en muuta, ellei ole ihan pakko. Kulkuyhteydet (ratikat, bussit), kaupat, kerhot, asukastilat, lenkkeilyreitit/hiihtoladut, urheilukenttä, tenniskenttä, päiväkotejakin tätä nykyä jo useampi, koulu ym ym.. Kaikki löytyy mitä tarvitsee, paljon lapsiperheitä. Uusia/uudenveroisia asuntoja. Neuvolaan/terveyskeskukseen hyvät yhteydet ratikalla tai bussilla, ja jos kauemmaksi on tarve, niin Lahdenväylä vieressä, pääsee helposti autollakin liikkumaan.

Vierailija
36/52 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmannen polven helsinkiläisenä ja suurimman osan elämästäni Helsingin keskustassa asuneena voin sanoa, että Käpylä ja Kumpula ovat parhaira paikkoja asua.

Vierailija
37/52 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niemenmäki on kiva paikka.Pieni erillinen paikka

Munkkivuoren ja Haagan välissä.

eikö tuo Niemenmäki ole aivan täynnä noita purkukunnossa olevia 70-luvun betonkerrostaloja, niinkuin tuo Pihlajamäki?

Ei pahalla, mutta tuolla itä-helsingissa on jo alettu purkamaan jo noita pahiten rapistuneita vastaavia, kun uudelleenrakentaminen vain tulee halvemmaksi..

Vierailija
38/52 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kantakaupunkiin ilmän muuta. Palvelut ovat täällä parhaat.

Vierailija
39/52 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi Kruununhaka, Katajanokka, Kaartinkaupunki, Ullanlinna, Punavuori.

Hyvät päiväkodit ja koulut, kaikki palvelut lähellä, rauhallisia alueita.

Vierailija
40/52 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän eirassla tai punavuoressa tai siellä päin niin hirveästi kaupoja ole, kyllä sieltä kahviloita ja muuta mukavaa löytyy. No ehkä töölöstä löytyy paremmin

Töölö on hyvä! Todella paljon leikkipuistoja ja muita kaupungin viherpuistoja, muskaria, perhekahvilaa, srk:n perhekerho ja kerho, leikkipuisto taiviksen ohjattu toiminta.. Keskustan leffateattereissa vauvakino. Kaikki palvelut ja kaupat löytyy, koulut ja päiväkoditkin. Töölössä asuu tosi paljon lapsia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi