Onko 50€ viikonlopun juomiin mielestäsi paljon vai vähän?
Kommentit (24)
pullon samppanjaa niin rahat meni jo siihen.
Kyllä alkoholi vaan suomessa maksaa, eli ei ole paljon.
Yhdelle hengelle tuossa on yleensä tarpeeksi (tietty jos haluaa jotain kalliimpaa viiniä tms. nin eihän tolla sit saa, mut harva yli viidenkympin viinejä usein juo.)
Sen sijaan vaikka kymmenen hengen illallisille tuolla ei pääse edes alkuun.
No omiin juomisiin en saisi viikonlopussa menemään tuollaisia summia, mutta mulla on tuttuja jotka saa baari-iltaan menemään 200e, eli heille se saattaisi olla vähän...
niin aika paljon se on. Toisalta minä yksi saisin ravintolaillan aikana palamaan enemmän. eli suhteellista.
Lauantaina lampaan kanssa pullo punkkua ja sunnuntaina kalan kanssa pullo valkkaria.
Elämä on.
5 litraa maitoa alle 5 euroa. Limapullo 2 euroa ja vanhempien siideritölkki max 2 euroa. Eli 9 euroa maksimissaan maksaa meidän juomat. Ja sitä limpparia ja siideriä ei joka viikonloppu ostella.
jos joisin yksin ja kotona, niin todennäköisesti jäisi vähintään 30e ylimääräistä (riippuen ostanko yhden vai kaksi pulloa viiniä). Jos joisin vaikka mieheni kanssa, niin kahden viinipullon lisäksi menisi koppa kaljaa, joten 50eurosta jäisi vielä 5euroa käyttämättä. Jos olisi bileet, nii en sais tolla 50eurolla edes kunnon booliaineksia kasaan plus kaikki muut ylimääräset (tietty bileistä jää toooosi usein suurin osa viinoista käyttämättä, joten voisin opetella ehkä pienempää budjetointia alkoholiin, mutta en viitsi riskeerata että JOS loppuu sittenkin). Jos olisi vaikka illalliskutsu, johon tuli vaikka toinenkin pariskunta, niin sittenkin pärjäisin tuolla 50eurolla. Niin ja jos olisi tarkoitus lähteä baariin, niin yhdessäkään skenaariossa toi 50e ei riittäisi enää mihinkään. Tästä syystä harvoin baarissa tulee enää pörräiltyä, vaikka haluaisinkin :(
5 litraa maitoa alle 5 euroa. Limapullo 2 euroa ja vanhempien siideritölkki max 2 euroa. Eli 9 euroa maksimissaan maksaa meidän juomat. Ja sitä limpparia ja siideriä ei joka viikonloppu ostella.
Minä nautin elämästä ja syön ja juon mistä pidän, en sen mukaan mikä yhteiskunnan tai muiden mielestä on sopivaa. Suomalainen mentaliteetti "kärsi, kärsi, kirkkaamman kruunun saat" ei ole minun juttuni. Ei se kruunu kirkkaammaksi muutu maitoa juomalla (syön kalsiumia ja D:tä purkista).
Ja jos on varaa käyttää juomiin 50 e niin ei sen pitäisi muille kuulua. Meillä on.
Meillä menee 20€ kahteen viinipulloon ja alle 10€ muutamaan olueen (2 hlö)
eli tosi vähän. Kotiin tolla saisi toki parit viinit, mutta en itse jaksa kotona tissutella.
100 illassa jos meinaa ulos lähteä on hyvä budjetti, sillä rahalla saa jo taxinkin ehkä kotiin jos ei kauheasti syö illan aikana.
No omiin juomisiin en saisi viikonlopussa menemään tuollaisia summia, mutta mulla on tuttuja jotka saa baari-iltaan menemään 200e, eli heille se saattaisi olla vähän...
baari iltaan menee se 200 ainakin, en tajua miten jotkut selviävät vähemmällä. Siis jos meinaa dokata, siitähän se on kiinni.
Juon ja syön enkä silti ole lihava tai tupakoitsija että yhteiskunnalle taakkaa musta ei tule. Täksi viikonlopuksi ostin pullon viiniä (8e) ja lavan olutta (24e) ja oluista jäänee juomatta n. puolet. Joinain viikonloppuina juon kaksikin viiniä. Ja on pizzatarpeet, sipsit ja namia. Lapsille on 1,5l kokis ja pillimehut.
"2euroa vanhempien siideriin eikä sitäkään juoda joka viikonloppu)". Heh. Ihmiset toki pitää eri asioista mutta kun on vain yksi elämä, onko nyt niin hyve elää pelkkää arkea.
Laatikko olutta 25 euroa + kaksi viinipulloa yht. 20 euroa = 45 euroa. Eli tuo 50 euroa on aika normi.
(Tosin noista oluista jää kyllä myöhemmin juotavaksikin, ei mene yhden viikonlopun aikana.)
Minulle itsekseni kotona nautittavaksi: paljon. Minulle ravintoillan viettoon: vähän/sopivasti
Minulle ja puolisolleni yhteisen ravintolaillan viettoon: vähän
Juhlien järjestämiseen: vähän
alkoholiin tuo kuluu meiltä max. kaks kertaa vuodessa, kun ulos lähdetään.
200€ kuukaudessa johonkin muuhun turhuuteen laitettuna paljon vai vähän?
Minun hankintojani on joskus arvosteltu taholta joka itse syytää melkoisen summan kuussa rahaa alkoholiin ja tupakkaan.
Toisaalta en itkisi ääneen, ettei ole varaa hankkia jotain tärkeää asiaa lapselle jos on varaa laittaa alkoholiin 50 euroa viikonlopussa.
minulle tuo on ehkä kuukauden summa. Pullo hyvää viiniä ja saunasiiderit.
tolla viiskymppisellä saa neljä pulloa kossua? Kyllä siin yhdelle miehelle touhua riittää, jos ei ole kokopäiväjuoppo, jolla jo kaks promillea on selvänäoloa
Jos on juhlat tai muut, niin vähän :)