tarviiko nyt 7kk ikäiselle ostaa talvikengät?
kun tulee ulkoillessa olemaan aina joko vaunuissa tai toppapussissa? meillä on kyllä sellaiset pehmeät lämpökengät..vai tarviiko sellaiset oikeat kovat talvikengät? miehen mielestä tarvis ostaa mut mun mielestä turhaa..
Kommentit (16)
Mulla on ollut marras-, tammi- ja helmivauva ja kukaan ei ole tarvinnut (n. vuoden ikäisinä).
Ne pehmeät lämpötossut riittää vallan hyvin. Omani sai potkittua ainakin oikeat kengät heti jalasta alle 1-vee kun niin niitä kovia kenkiä inhosi. Ja kalliitakin ovat pienten kengät. Jos tosiaan kirppikseltä löytäisit jotkut edulliset niin sitten eri asia mutta itse en alkaisi 60 euroa laittamaan kenkiin jota mahdollisesti vauva ei edes loppupeleistä pitäisi..
kun toteat niitä tarvitsevasi! Eiköhän niille talvella jo käyttöä löydy, kun lapsi alkaa konttailla lumessa ja laskea pulkkamäkeä tms. Mutta parempihan ne on ostaa vasta sitten, että tulee varmasti oikean kokoiset.
Meillä esikoinen syntyi helmikuussa ja seuraava talvi mentiin töppösillä. Neiti oppi kyllä kävelemään 10kk iässä, mutta ensimmäiset kengät ostettiin vasta kevääksi.
meillä lapsi oppi kävelemään 9 kk iässä ja siitä lähtien kenkiä on kulunut. Ja mistään kirppiseltä ei niitä todellakaan kannata ostaa!!! Kengät ovat sen verran henk.kohtainen juttu että mä ainakin oon aina ostanut lapsille uudet mutta enpä mä vaatteitakaan ostais ikinä kirppiseltä.
Meillä esikoinen syntyi helmikuussa ja seuraava talvi mentiin töppösillä. Neiti oppi kyllä kävelemään 10kk iässä, mutta ensimmäiset kengät ostettiin vasta kevääksi.
ei kyllä kuulosta ihan järkevältä. Meillä lapsi käveli pienet matkat itse vaikka oli 10 kk, kun kerta osasi. Helpotti huomattavasti meidän elämää kun aina ei tarvittu vaunuja tai rattaita.
kuukausi sen jälkeen. Nukkui ulkona päikkärit 3 tuntia ja alettiin varsinaisesti ulkoilla vasta sitten, kun ei ollut jatkuvasti turvallaan.
Mua nauratti ku näi eilen just pariskunnan kaupassa. Valitsivat vauvalle kenkiä. Mummo maksoi ja mukaan lähti Vikingin gore tex- kengät 64.50e.
Kotona äippä varmaan myy kengät huutikses.
eivät mahtuneet tai (niitä ei käytetty) äp:n toppatöppöset. Lapsi käytti villasukkia mutta makuupusseista huolimatta varpaat olivat aina kylmät. Tulin siihen tulokseen että kenkien ensisijainen tarkoitus ei-kävelevällä on suojata jalkoja tuulelta ja tuiskulta. Vaikka ei kävele kengät lämmittävät talvella enemmän kuin lukuisatkaan sukkakerrokset.
Ap:n tilanteessa hankkisin kengät lapselle
olen hankkinut saman ikäiselle muutamia eri kokoisia käytettynä. :)
Tähän mennessä on pidetty vk-töppösiä, mutta eiköhän talvella ole käyttöä kengilläkin. Talvea on kuitenkin sinne helmi-maaliskuulle ja ikää silloin jo melkein 1v 4kk
Käytettyjä ei suositella ensikengiksi, koska käytetyt ovat jo muovautuneet jonkun jalan mukaan, ja siten muokata uuden käyttäjän jalkaa. Jos kenkiä käyttää vain rattaissa, ne voivat olla käytetyt, mutta kävelijälle ensikengiksi uudet.
En ymmärrä ettei kävelevälle (vaikkakin alle 1v) osteta kenkiä! Meidän lapsi syntyi syyskuussa, ekana talvena ei tietty kenkiä, mutta heti kun oppi kävelemään hommattiin kengät että voi ulkonakin harjoitella.
kenkien tarve riippuu ihan siitä, milloin oppii kävelemään. Jos kävelee jo 10 kk, niin sitten talvikengät ostat joulukuussa, jos taas 1 v 2-3 kk, niin kevätkengät silloin.
talvi oikeasti tulee. Vaikka kuomat kirpparilta (ellei kävele). Eihän tuon ikäisen tarvitse koko talvea siellä vaunuissa istua. Ihan hyvin voi opetella kävelemistä ulkonakin. Ainakin oma lapsi tamppasi sitä parin metrin pätkää penkistä tukea ottaen jo alle vuoden ikäisenä vaikkei ilman tukea osannutkaan kävellä.
Ei ne kengät kyllä alle yksi vuotiaalla kovin paljon ehdi jalan mukaan muotoutua. Painoa on niin vähän ja käyttökertojakin todennäköisesti. Kirpparilta löytyy kyllä aivan uuden veroisia. Meillä ei tarvittu kenkiä ennen kuin oppi kävelemään.
viime vuonna tyttö oli näihin aikoihin tuon 7kk, ja talvi mentiin reiman toppatöppösillä. hyvin niillä pystyy lumessa konttaamaan ja pulkan kyydissä olemaan. myös taaperokärryä työnteli nuo jalassa. kengät ostettiin, kun lumet olivat sulaneet, tosin meni jonkin aikaa, että niillä suostui kävellä.
Lapsen jalka kasvaa tosi nopeasti ja joskus "sykäyksittäin", vaikeaa ennustaa minkä kokoisia ensikenkiä teillä tarvitaan. Jos nyt kirpparilla tulisi hyväkuntoiset edulliset kengät vastaan, niin sitten ostaisin. Eivät olisi iso hukkainvestointi.