Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koulun tiedottaminen

Vierailija
21.09.2012 |

Miten teillä koulu tiedottaa esimerkiksi retkistä?

Meille oli tullut eilen iltapäivällä wilmaan viesti, että tänään on retki. Varusteet nämäjanämä.

No, minä kuskasin lapsia harrastuksiin monta tuntia eilen, illalla siivosin jne. enkä käynyt enää Wilmassa.

Kävin siellä kello 13 ennen kuin suuntasin kaupungille.

Onko tää aikataulu teidän mielestänne ihan ok? Minusta pikkasen myöhään tuli tieto - varsinkin kun osa varusteista oli vielä sellaisia, että ne useimmilla on mökillä...

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
21.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että koulu sentään tekee retkiä yms.?

Minulla nousi kyllä adrenaliini, kun perjantaiaamuna kello 7.50 tajuan, että lapselta puuttuu taas jotakin.

Viime viikolla lukudiplomikirjan hankkimiseen annettiin yksi ilta aikaa.

Välillä askartelutarvikkeet tilataan seuraavaksi päiväksi eli tyyliin 19.30 selviää, että seuraavaksi aamuksi kello 7.50 pitää olla tietynlainen kangaspala.

ap

Vierailija
2/26 |
21.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toki usein niistä kerrotaan lapsille etukäteen, saatetaan antaa lappujakin, mutta tieto ei vaan tule vanhemmille saakka. Wilma on hyvä paikka infota, mutta kaikki vanhemmat ei sielläkään käy, ja harva varmaan päivittäin, joten tiedot täytyy sielläkin antaa ajoissa. Ehkä tuo oli joku poikkeus, erehdys tms, sellaisiakin sattuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
21.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tappelin vuoden, että sinne saatiin edes Wilma. Sitä ennen tuli epämääräistä lippua ja lappua, jotka missasi jos oli sairaana tms.

Nyt sitten on Wilma, mutta ne tiedot tällätään aina toooodella myöhään.

Minusta retkelle olisi kiva olla vähintään kahden päivän varoaika. Mekin kuljetetaan lapsi kauempaa ja lapsetkin ovat eri kouluissa.

ap

Vierailija
4/26 |
21.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wilmaan niin, että asia selviää jo otsikosta, kiitos.

Silloin näen sen suoraan kännykässä ja voin arvioida, tarvitseeko viesti käydä lukemassa Wilmasta nyt vai myöhemmin.

Vierailija
5/26 |
21.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
6/26 |
21.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viitonenhan mainitsi hyvän pointin, wilma-viestit olisi hyvä otsikoida kunnolla, niin näkisi saman tien kännykästä, onko joku urgentti viesti odottamassa. Viitonen ei liene ainoa, joka tsekkaa sähköpostinsa kännykästä, ja sinne s-postiin tulee wilma-viesteistä tiedote, ainakin täällä stadin wilmassa.

Olen ap:n kanssa samaa mieltä, että ehdottomasti pitää tiedottaa aikaisemmin. Ota ihmeessä yhteyttä opettajaan ja rehtoriin ja anna palautetta, asiallisesti tietenkin.

(en ole 5, vastaan ohiksena hänen puolestaan, koska olin ymmärtävinäni hänen viestinsä)

Vierailija
7/26 |
21.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska istuimme eilisen illan sen harrastusrumban päälle kuopuksen koululla vanhempainillassa. Se kesti melkein kahdeksaan. Sitten pikavauhtia himaan, aamutoimet, aamulla ylös kuudelta, uusi suhina, että saadaan kaikki kyytiin ja sitten havahduin siellä isomman lapsen koulun pihassa, että siellä kuulemma on retkipäivä.

ap

Vierailija
8/26 |
21.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä valitin siinä yhdessä toisessa kouluketjussa juurikin tästä! Meidän lapsen luokalla on samanlainen niukka tiedotuslinja. Ilmeisesti oletetaan, että jokainen vanhempi roikkuu linjoilla 24/7 ja vain odottelee opettajan viestejä. Aika monta kertaa on mennyt hermo ja palautetta olen antanut. Mikään ei vain muutu.

Sinänsä jännä, että koulun vieressä oleva päiväkoti kykenee suunnittelemaan ja tiedottamaan toiminnastaan vähintään kaksi viikkoa etukäteen, mutta koulussa tämä aikajänne on usein noin puoli vuorokautta tai vuorokausi.

Muuten minulla ei ole moitittavaa. Opettaja osaa kyllä opettaa ja kykenee pitämään homman lasten kanssa hanskassa.

Vierailija
9/26 |
21.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

esille opettajan kanssa.

Vierailija
10/26 |
21.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska istuimme eilisen illan sen harrastusrumban päälle kuopuksen koululla vanhempainillassa. Se kesti melkein kahdeksaan. Sitten pikavauhtia himaan, aamutoimet, aamulla ylös kuudelta, uusi suhina, että saadaan kaikki kyytiin ja sitten havahduin siellä isomman lapsen koulun pihassa, että siellä kuulemma on retkipäivä.

ap

Vaan se olisi YLIPÄÄTÄÄN hyvä asia, koska helpottaisi wilmanviestien seulontaa. Monta kertaa viestit ovat aika kiireettömiä ja sellaisia, joista on jo tullutkin tietoa lapsen kautta.

-7-

Vierailija
11/26 |
21.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä wilmaviestien tulva, vaan niiden viestien ja tiedottamisen AIKATAULU.

ap

Vierailija
12/26 |
21.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niinkään retkiasia vaan tiedotus yleensä.

Meidän lapsella ei ole tänään liikuntatuntia. No, siitä tuli sanasta sanaan tällainen ilmoitus eilen iltapäivällä: XXX liikuntatunti on peruttu perjantailta, muut kaksi tuntia normaalisti".

No, se liikuntatunti oli päivän eka, 9-10 ja tästä syystä minä ymmärsin, että lapsi saa mennä vasta 10 kouluun. No, liikuntatunnin sijaan pidettiinkin joku muu härväystunti, josta sain tietää aamulla kun lapsi ei mennyt yhdeksään ja ope soitti, että onko lapsi kipeä kun ei näy koulussa.

Pieni juttu, mutta korpeaa se, että mun olisi kyettävä lukemaan opettajan ajatuksia, sillä tuosta hänen viestistään ei käynyt mitenkään ilmi, että tilalla on toinen tunti. Lapsi on ensimmäinen koululaisemme, joten en voinut tietää "käytäntöä" ennaltakaan.

Oli mukava aamu sitten, lapsi myöhässä koulusta ja opettaja sanoo, että "no, kyllä kaikkien muiden lapset täällä on, joten muut ovat ymmärtäneet lapsen koulupäivän niinkuin pitääkin".

Onpa onnistunut olo.

Vierailija
13/26 |
21.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muuten suhtautua epäillen noihin "kaikki muut äidit ymmärtää" tai "ketään muu ei häiritse" tai "kukaan muu ei ole koskaan valittanut" -juttuihin, joihin opet aina vetoaa.

Nuo väitteet ei todellakaan pidä paikkansa.

Sitäpaitsi todennäköisin syy siihen, että niitä muita lapsia oli tullut kouluun oli se, että se viesti liikuntatunnista ei ollut tavoittanut ollenkaan, joten siksi lapset oli lähetetty sinne yhdeksään.

ap

Vierailija
14/26 |
21.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä wilmaviestien tulva, vaan niiden viestien ja tiedottamisen AIKATAULU.

ap

että onpa TÖRKIÄÄ, että ei ilmoiteta asioista ajoissa. Mutta oletko kuullut/huomannut, että kun asia on jo moneen kertaan todettu, keskusteluilla on mukava taipumus käsitellä teemaa - koulujen tiedottamista - myös muilta kulmilta. Eli esim. viestien otsikointi parantaisi wilma-viestintää.

-7/11-

Vierailija
15/26 |
21.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuuntele koulussa itse ja voi sitten kertoa kotona mitä tapahtuu. Miten ennen tultiin toimeen ilman tätä Wilmaa eikä muistaakseni mitään lappujakaan paljon lähetelty.

Vierailija
16/26 |
21.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niinkään retkiasia vaan tiedotus yleensä.

Meidän lapsella ei ole tänään liikuntatuntia. No, siitä tuli sanasta sanaan tällainen ilmoitus eilen iltapäivällä: XXX liikuntatunti on peruttu perjantailta, muut kaksi tuntia normaalisti".

No, se liikuntatunti oli päivän eka, 9-10 ja tästä syystä minä ymmärsin, että lapsi saa mennä vasta 10 kouluun. No, liikuntatunnin sijaan pidettiinkin joku muu härväystunti, josta sain tietää aamulla kun lapsi ei mennyt yhdeksään ja ope soitti, että onko lapsi kipeä kun ei näy koulussa.

Pieni juttu, mutta korpeaa se, että mun olisi kyettävä lukemaan opettajan ajatuksia, sillä tuosta hänen viestistään ei käynyt mitenkään ilmi, että tilalla on toinen tunti. Lapsi on ensimmäinen koululaisemme, joten en voinut tietää "käytäntöä" ennaltakaan.

Oli mukava aamu sitten, lapsi myöhässä koulusta ja opettaja sanoo, että "no, kyllä kaikkien muiden lapset täällä on, joten muut ovat ymmärtäneet lapsen koulupäivän niinkuin pitääkin".

Onpa onnistunut olo.

jokainen vanhempi mokaa joskus, ymmärtää väärin tai unohtaa.

Toisekseen opettaja on kirjoittanut viestin harhaajohtavasti, tuosta saa sen käsityksen, että tunti on peruttu kokonaan. Tuohan olisi pitänyt viestittää esim. "perjantain liikuntatunnilla meillä xx, joten oppilaiden ei tarvitse ottaa liikuntavarusteita mukaan" tms.

terv. eräs ope

Vierailija
17/26 |
21.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että eilen siitä ei olisi ollut meille mitään apua. Sitten sinä alat haukkua ja jankata, että "nyt ei ole kyse sinusta jne."

Ihan sama. Vituttaa koko ns. tiedotus. On vituttanut koko tämän kohta neljä vuotta.

Enkä enää jaksa edes antaa palautetta, kun näköjään siitä ei ole mitään apua.

Kuopus meni toiseen kouluun ja yksi iso syy ratkaisuun oli nimenomaan tämä esikoisen koulun röyhkeä hyppyyttämispolitiikka.

Eilen kun tuli myös viesti, että hiphei ensi viikosta lapsen koulu alkaakin yhtenä päivänä vasta 10.20.

Ihan kiva. Kukaan lapsista ei asu siinä koulun vieressä, joten ihmiset ovat keksineet erilaisia ratkaisuja kuljettaa niitä lapsiaan jne. Myöhäiset aamut ovat haaste jo muutenkin.

ap

ap

Vierailija
18/26 |
21.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muuten suhtautua epäillen noihin "kaikki muut äidit ymmärtää" tai "ketään muu ei häiritse" tai "kukaan muu ei ole koskaan valittanut" -juttuihin, joihin opet aina vetoaa.

Nuo väitteet ei todellakaan pidä paikkansa.

Sitäpaitsi todennäköisin syy siihen, että niitä muita lapsia oli tullut kouluun oli se, että se viesti liikuntatunnista ei ollut tavoittanut ollenkaan, joten siksi lapset oli lähetetty sinne yhdeksään.

ap

Tuo lohdutti mua. Olen niin kerpeleen pahalla päällä tuosta asiasta. Sanoin kyllä opettajalle, että enpä voinut arvata, että peruttu tunti ei olekaan peruttu vaan sen agenda on muuttunut ja pyysin olemaan hieman tarkempi viestinnässään.

T 13

Vierailija
19/26 |
21.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairaana, terkan tarkastuksessa, pienryhmäopetuksessa, tukiopetuksessa, toisen uskonnon tunnilla tms.

Eli ei aina vain ole paikalla. Nytkin siellä tiedon oli missannut myös luokan säntillisin priimustyttö. Yhtä lumiukkona pihalla oli kuin moni muukin.

Vierailija
20/26 |
21.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitädytä hymistelemässä sinun viestiäsi. Minäkin olin kanssasi ihan samaa mieltä, mutta erehdyin kannattamaan jotakin toistakin ehdotusta. Miten sä mahdatkaan käsitellä vastauksia, joissa - herra paratkoon - ollaan ERI MIELTÄ sinun kanssasi...

Olkoon, jatka inttämistäsi ihan rauhassa. Ja soita sinne kouluun, sen sijaan että intät täällä.

-7/11-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän