Viljatestaus ennen pastan ja riisin antamista
Poikamme on nyt vähän reilu 6 kk ja kiinteiden aloituksessa ollaan kokeiltu kasviksia, marjoja ja kanaa itsetehtynä. Viikon päästä ollaan menossa Tallinnaan ja haluaisin ottaa mukaan kaupan valmiit ateriat. Meidän lähikaupan Alepassa oli kanan kanssa aina joko riisiä tai pastaa. Ei siis mitään kasvisversioita. Olin ajatellut aloittaa viljatuotteet vähän myöhemmin, mutta kai tässä on sitten kokeiltava joko riisi tai vehnä puuron muodossa, jotta uskaltaa noita valmisaterioita ostaa.
Onko jollakin kokemusta? Koko ajan puhutaan vain puurojen syönnistä viljan yhteydessä.
KirsikkaX + poika 6 kk
Kommentit (2)
Onko poika vielä iso ikäisekseen (muistelen syntymämittoja)? Tuollahan touko-odottajissa äsken kirjoiteltiin ja nyt pojat on jo 6kk (tai mun 5,5kk)...
Kannattaa kokeilla kaupan soseita etukäteen, -ei ehkä allergiamielessä vaan makumielessä! Ei välttämättä kelpaa ollenkaan, jos vauva ei ole tottunut makuun.
Jos olet tehnyt itse soseita ja olet menossa päivän matkalle, voit kokeilla pakastaa valmiita aterioita esim. juuri tyhjiin pilttipurkkeihin tai pakasterasioihin ja otat sitten aamulla lähtiessä pakkasesta suoraan mukaan tarvittavat ruuat. Eivät ehdi sulaa liikaa puolen päivän aikana vaan säilyvät. Eli näin saat ruuat ainakin puoleksi päiväksi. Lämmitykseen pitää sitten varata aikaa. Me tehtiin näin kun oltiin kesällä Italian helteissä ja keskimmäinen oli tosi allerginen eli hänelle piti tehdä ruuat itse huoneistohotellissa. Onneksi siellä oli pakastelokero niin pystyi pakastamaan ja ruoka oli jäässä vaikka sitä oli pari kolme tuntia kuljetettu helteessä mukana.
Muuten olen samaa mieltä eli riisille harva on allerginen. Sitä ottaisin purkkina mukaan. Tai sitten unohdat hetkeksi lihan, pari päivää ilman sitä ei vauvalle ole katastrofi tai sitten on, jos poika on tosi iso ja tarvitsee paljon energiaaa ! ;)
Hauskaa matkaa!
Jos olet käyttänyt kaupan soseita niin niissä aika monessa jo 4 kk purkeissakin on jotakin riisipohjaista ainetta (en nyt muista mitä), joten uskoisin että riisiä sisältäviä ruokia voi aika huoletta antaa. Kannattaa tietysti kokeilla sopivuus ennen matkaa. Pastahan taas on tehty vehnästä, joten siitä ei ehkä ainakaan kannata aloittaa. Itse olen antanut pojalle 4,5 kk iästä alkaen riisipuuroa ja hyvin on sopinut.