Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opettaisitteko lapsillenne ettei kylässä availla suljettuja ovia!!!!

Vierailija
20.09.2012 |

Eikö se kuulu ihan perusasioihin. Toisten kotona ei availla suljettuja kaapin ovia, huoneiden ovista puhumattakaan! Eikä tarvitse kysyä miksei saisi, koska se ei kuulu kenellekkään minkä takia joku haluaa pitää huoneen oven kiinni. Ainoa suljettu ovi jonka saa avata on wc:n ovi, niin ja tietty ulko-ovi kun on lähdössä.

Ihan käsitämättömiä kun 10 lapsesta puolet avaa suljetun oven ja kurkkaa sisälle! Pitäisikö oikeasti omassa kodissaan lukita ovia kun ihmiset ei osaa käyttäytyä?

Ja kyllä, meillä on huone/huoneita jonne en halua vieraiden kurkkivan. Syytä en kerro, ettekä te sitä ikinä edes arvaisi.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
20.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

rakentaneet sen bondage-huoneen kellariin niinkuin asiaan kuuluu, niin ei tulisi niin helposti vieraiden sinne eksyttyä.

Vierailija
2/33 |
20.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä yllätyin kun teini-ikäiselle pojalleni 13v tuli vieraiksi tyttöjä, niin melkein heti kun huomasivat oven joka on suljettu kysyivät mikä huone siellä on ja kun poika kertoi sen olevan takkahuone niin tytöt kysyivät että voiko sinne edes kurkata. Poika sanoi ei, mutta se ei meinannut tytölle kelvata vaan vänkäsi että miksei ja mitä se haittais. Oven takana pojalla oli autorata jolla poika leikki ja piti sitä nolona. Mutta yhtä paljon poikaa nolotti ettei näyttänyt huonetta. Yritin lohdutella että tyttö se siinä huonosti käyttäytyi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
20.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei mun lapset ole sellaisia, että oppivat kaiken fiksuuden hetkessä. Varmaan harvassa on ne lapset, joita sulla on, että kerrasta oppii kaiken.

Mä sanon vieraille lapsille, jos olvat tekemässä jotain väärää, suosittelen sitä samaa sullekin.

Vierailija
4/33 |
20.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei av-mamman Nicoa voi kieltää, kun "ei se tottele" ja "saahan se lapsi nyt vähän vilkaista" ja "ei se ole sulta pois".

En mäkään halua ylimääräisiä ihmisiä esim. meidän makuuhuoneeseen. Ei siellä ole vieraille mitään. Vieraat pysykööt keittiö-olohuone-akselilla.

Vierailija
5/33 |
20.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin! Olen tainut opettaa parille naapurin lapsellekin. Joskus tuntuu että pitää opettaa aikuisillekin, etenkin kun tulevat ekaa kertaa kylään ja olettavat että heillä on oikeus kiertää koko talo huone huoneelta! Kyllä emäntä/isäntä esittelee talon jos haluaa. Tosi epäkohteliasta sitä on vieraan kysyä.

Vierailija
6/33 |
20.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap antaa kyllä anteeksi pienille lapsille :). Jos sellaisia on tulossa kylään niin sen oven voi tosiaan lukitakin. Mutta kun kouluikäisetkin juoksevat kuin päättömät kanat ja avaavat joka oven!

Omat lapset ovat oppineet käytöstavat jo pienenä, ne on käyty läpi aina ennen kuin on menty kylään (mm. tervehditään isäntäväkeä, ei metelöidä ja juosta, ei rohmuta keksejä kahvipöydästä ja vinguta niitä lisää, kiitetään, ei juosta, ei availla ovia jotka on suljettuja, siivotaan leikit ja lähdetään kun äiti sanoo jne).

ap

Vierailija
7/33 |
20.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei mun lapset ole sellaisia, että oppivat kaiken fiksuuden hetkessä. Varmaan harvassa on ne lapset, joita sulla on, että kerrasta oppii kaiken.

Mä sanon vieraille lapsille, jos olvat tekemässä jotain väärää, suosittelen sitä samaa sullekin.

että se olisi sen lapsen vanhempien homma käskeä, ei isäntäväen.

Vierailija
8/33 |
20.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun noin kimmastuttaa. Jäitkö jostain kiinni?

hahhaaa

Vierailija
9/33 |
20.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap antaa kyllä anteeksi pienille lapsille :). Jos sellaisia on tulossa kylään niin sen oven voi tosiaan lukitakin. Mutta kun kouluikäisetkin juoksevat kuin päättömät kanat ja avaavat joka oven! Omat lapset ovat oppineet käytöstavat jo pienenä, ne on käyty läpi aina ennen kuin on menty kylään (mm. tervehditään isäntäväkeä, ei metelöidä ja juosta, ei rohmuta keksejä kahvipöydästä ja vinguta niitä lisää, kiitetään, ei juosta, ei availla ovia jotka on suljettuja, siivotaan leikit ja lähdetään kun äiti sanoo jne). ap

Vierailija
10/33 |
20.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on neljä lasta ja meillä pyörii melkoinen kaveriralli.

Meillä ei ole tosin ole suljettuja ovia. Kaappien ovet ovat saaneet olla ihan rauhassa.

Pitää olla tyytyväinen, että lasteni kaveri ovat av-mammojen supersankari lapsia.

Vierailija
11/33 |
20.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun noin kimmastuttaa. Jäitkö jostain kiinni?

hahhaaa

Tarvitse olla mitään. On epäkohteliasta urkkia asioita/huoneita jotka ei vieraalle kuulu.

Hyviä käytöstapoja tiedätkös?

Vierailija
12/33 |
20.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jäänyt mistään kiinni, mutta olin laittanut oven lukkoon. Ja minä nolostun sen puolesta joka ovea koittaa ja omasta puolesta koska ajattelen että mitähän vieraat nyt päässään alkavat kehittelemään mitä siellä huoneessa on. Pointti on kuitenkin se että se on meidän koti ja me päätämme mihin huoneisiin saa mennä kurkistelemaan jos vieraat on niin uteliaita. Oletuksena tietysti on, että ainakin kouluikäiset omaavat jonkinlaiset käytössäännöt. Onneksi useat osaavatkin

Vierailija
13/33 |
20.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen useamman tavannut, joka puhelimen soidessa hakeutuu esim. meidän makuuhuoneeseen puhumaan ja sulkee vielä oven perässään. Siellä sitten puhuessaan vaeltaa ympäriinsä. Todella ärsyttävää!

Kyllä musta silti on isäntäväeltä kohteliasta esitellä koti, kun joku tulee ensimmäistä kertaa käymään. Niin itsekin teen. Mutta ei sinne makuuhuoneeseen aikaa jäädä viettämään.

Vierailija
14/33 |
20.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ystävien pikkulapset availee laatikot ja kaapit ja äiti tai isä ei kiellä!

Minä kyllä saan sitten suuni auki ja sanon tiukan ystävällisesti: meillä EI saa availla ja kaivella kaappeja ja laatikoita.

Ja yleensä nämä lapset katsoo vain ihmeissään kun kielletään ja jatkavat hommaa :O

Kiellän uudestaan ja silloin äiti/isä katsoo vihaisesti minua. Jotkut jopa ymmärtävät hakea lapsen pois kaivelemasta. Joskus pitää itse mennä ja ottaa se lapsi pois kaivelemasta esim. olohuoneen lipaston laatikoita...huokaus...kun ei ole monilla niitä käytöstapoja enää! Ja lastenhuoneessa ja olohuoneessa on lelulaatikot ym. tekemistä.

Vierailija
15/33 |
20.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. sekainen huone, meillä esim. työhuoneessa on hujan hajan miehen papereita, kirjoja, artikkeleita jne. Lisäksi siellä on hyllyssä esim. kallista optiikkaa. Monet eivät halua että muut näkevät sotkuja.

Särkyvää tavaraa, kaverini miehellä esim. on monenlaisia helposti särkyviä musiikkijuttuja (en osaa selittää tarkemmin kun en itse niistä mitään tiedä) yhdessä huoneessa.

Ja kaapeissa ja laatikoissa voi tietty olla myös särkyvää tavaraa, tärkeitä papereita, arvotavaraa jne. Tai jotain mitä ei muuten vaan halua vieraiden näkevän, esim. kaapissa alusvaatteita ja makkarissa jossain ehkäisyvälineitä.

Tietysti täällä kaikki ovat täysin avoimia kaikesta, mutta itse en haluaisi esim. lasten kavereiden kurkkivan alusvaatelaatikoihini tai räpelöivän monen tonnin optiikkaa.

Vierailija
16/33 |
20.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan kerran törmäsin moiseen, kun tytön 6 v. synttäreillä kaksi tyttöä ryntäsi aukaisemaan kirjahyllyn ovia.

Meillä on kahden huoneen ovat tosi usein kiinni. Toinen on askarelu/peli/tietokonehuone, toinen vierashuone, jossa on punttivehje ja juoksumatto. Se juoksumatto kiinnostaa vieraita kakaroita tajuttoman paljon ja siihen pitäisi aina päästä juoksemaan. Toinen huone on tosi usein tosi sekaisin. Siinä syyt. Enkä käsitä miksi mitään syitä edes pitäisi olla. Jos on suljettu ovi, niin suht pienenkin pitäisi tajuta ettei sinne mennä.

Vierailija
17/33 |
20.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta opettakaas anoppi siihen ettei menis MUN kaappeihin penkomaan ja viemään puhtaita pyykkejä mun vaatekaappiin...ÄRSYTTÄVÄÄ

Vierailija
18/33 |
20.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä makkarin ovi on visusti kiinni koska siellä on niin karmea sisustus ja muutenkin minusta makuuhuoneet ei muille kuulu sillä eivät ole mitään oleskelutiloja. Muu koti on siis sisustettu ajatuksella, mutta makkaria ei ole jaksanut sisustaa ja kaikenlisäksi se näyttää ihan varastolta kun sinne on ajautunut rotiskohuonekaluja yms. Miksi ihmeessä haluaisin sen huoneen esitellä? Joku aika sitten miehen kaveri vaimoineen tuli käymään ja sanoi että hän haluaisi nähdä minkä mallinen makkarimme on ja sanoin etten makkaria esittele ja kerroin kauniisti syynkin. Tää vaimo vaan intti että kaikillahan makkari on vähän rempallaan ja ei hän välitä. No, otti niin paljon päähän että ajattelin että paskat ja avasin huoneen oven. Se vaimo oli sit ihan nolona siinä oven suussa eikä osannut oikeen sanoa mitään rohkaisevaa, sanoi vaan et ihan hyvän kokoinenhan se on jne. Loppuillan olikin sit ihan vaivaantunut, ja ihan syystä kun aikuinen ihminen vänkää uteliaisuuttaan tuolla lailla.

Aiemmin on yksi taaperokin oven leväyttänyt auki ja kyllä äiti näytti nololta ja oli tosi pahoillaan kun kyllähän sen näkee ettei huonetta ole tarkoitettu muiden silmille. Vaikka eihän se taapero nyt mitään osaa ajatella. Minun olisi pitänyt ovi lukita.

Vierailija
19/33 |
20.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen useamman tavannut, joka puhelimen soidessa hakeutuu esim. meidän makuuhuoneeseen puhumaan ja sulkee vielä oven perässään. Siellä sitten puhuessaan vaeltaa ympäriinsä. Todella ärsyttävää!

En mäkään tosiaan haluaisi ketään vierasta makkariin joka vetäisi vielä oven perässään kiinni!! Meillä on takkahuone ja sinne on muutaman kerran mennyt joku puhumaan.

Vierailija
20/33 |
20.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on frettejä, ja freteillä on oma huone.

Koska naaras on vähän arvaamaton, fretit pysyvät huoneessaan kun meillä on vieraita.

Ja kuitenkin täytyy aina vahtia etteivät veljien lapset mene avaamaan sitä ovea...

No, eihän se minun vikani olisi siinä kohtaa jos naaras purisi lapsia, olen sanonut että sitä ovea ei saa avata ja selittänyt miksi.

Nykyään ruuvataan ovenkahva irti jos on lapsiperheitä tulossa kylään....

Eipä tartte koko ajan vahtia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kaksi