Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opettaisitteko lapsillenne ettei kylässä availla suljettuja ovia!!!!

Vierailija
20.09.2012 |

Eikö se kuulu ihan perusasioihin. Toisten kotona ei availla suljettuja kaapin ovia, huoneiden ovista puhumattakaan! Eikä tarvitse kysyä miksei saisi, koska se ei kuulu kenellekkään minkä takia joku haluaa pitää huoneen oven kiinni. Ainoa suljettu ovi jonka saa avata on wc:n ovi, niin ja tietty ulko-ovi kun on lähdössä.

Ihan käsitämättömiä kun 10 lapsesta puolet avaa suljetun oven ja kurkkaa sisälle! Pitäisikö oikeasti omassa kodissaan lukita ovia kun ihmiset ei osaa käyttäytyä?

Ja kyllä, meillä on huone/huoneita jonne en halua vieraiden kurkkivan. Syytä en kerro, ettekä te sitä ikinä edes arvaisi.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
20.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä musta silti on isäntäväeltä kohteliasta esitellä koti, kun joku tulee ensimmäistä kertaa käymään. Niin itsekin teen. Mutta ei sinne makuuhuoneeseen aikaa jäädä viettämään.

Joo, minustakin on kiva kun menen kylään ekaa kertaa että minulle esitellään koti, mutta mulle sopii mainiosti ettei esitelläkään, enkä pidä sitä epäkohteliaanakaan. Ite oon niin koti-ihminen ja koti paikka jossa saa olla ilman ympäristön paineita joten en mielelläni edes kutsu ketään. Meitä on niin eri juniin, toiset pitävät kotia edustuskotina ja näyttelypaikkana ja toisille se on intiimi paikka jossa on mieluiten vain oman perheen kanssa.

Vierailija
22/33 |
20.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta eikös joku mene kuitenkin.

Oli kerran melko noloa kun oma laspseni halusi leikkiä piilosta papan kanssa ja eikös sitten kaikki komerot ja vaatehuoneet tullut käytyä läpi ja sinne olin tunkenut kiireessä kaikenlaista.

Nykyään pidän paikat tiptop.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
20.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaikki ovet auki kodinhoitohuonetta myöten, niin eipä tarvi murehtia vieraiden ovenaukomisia.

Vierailija
24/33 |
20.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä musta silti on isäntäväeltä kohteliasta esitellä koti, kun joku tulee ensimmäistä kertaa käymään. Niin itsekin teen. Mutta ei sinne makuuhuoneeseen aikaa jäädä viettämään.

Joo, minustakin on kiva kun menen kylään ekaa kertaa että minulle esitellään koti, mutta mulle sopii mainiosti ettei esitelläkään, enkä pidä sitä epäkohteliaanakaan. Ite oon niin koti-ihminen ja koti paikka jossa saa olla ilman ympäristön paineita joten en mielelläni edes kutsu ketään. Meitä on niin eri juniin, toiset pitävät kotia edustuskotina ja näyttelypaikkana ja toisille se on intiimi paikka jossa on mieluiten vain oman perheen kanssa.

Mielestäni meillä on kodikasta ja onhan se vieraidenkin kiva bongailla, että onko samoja Ikeoita kuin heillä:)

Vierailija
25/33 |
20.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun nyt kävin asiaa miettimään, niin meillä on kaikki ovet auki (paitsi tietysti vessan ovi) ja niin taitaa olla kaikilla tutuillammekin.

Enkä kutsu kotiini sellaisia ihmisiä, jotka eivät halutessaan saisi mennä esim. makkariin.

Vierailija
26/33 |
20.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vieraat pysyttelevät siellä, minne heidät ohjataan - yleensä keittiössä ja olohuoneessa. Sitten tietty takkahuoneet ym. jos sellaisia on.

Makuuhuoneisiin ei ole kellään mitään asiaa, ja miksi olisikaan? Niissä harvemmin on mitään muuta kuin sänky, missä istua tai oleilla. Mulla ei ainakaan mitään piiloteltavaa ole, mutta en silti halua ihmisiä makkariini.

Kodin esittely on ihan jees ja kohteliasta, mutta ei kai siitä kukaan mieltään pahoita, jos kotia ei esitelläkään.

Vierailija
27/33 |
20.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästäkin ketjusta huomaa kuinka erilaisia ihmisiä on. Toiset tykkää paikat tiptop ja ovet auki. Toiset taas ei siisteydestä niin kovin välitä, mutta siivoaa vieraita varten oleskelualueet.

Ongelmia tulee silloin kun ne joilla on aina siistiä olettaa että muillakin on. Ja kun ne jotka haluaa esitellä kotiaan olettaa että muutkin haluavat. Ja lapset oppivat vanhemmiltaan.

Vierailija
28/33 |
20.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästäkin ketjusta huomaa kuinka erilaisia ihmisiä on. Toiset tykkää paikat tiptop ja ovet auki. Toiset taas ei siisteydestä niin kovin välitä, mutta siivoaa vieraita varten oleskelualueet.

Ongelmia tulee silloin kun ne joilla on aina siistiä olettaa että muillakin on. Ja kun ne jotka haluaa esitellä kotiaan olettaa että muutkin haluavat. Ja lapset oppivat vanhemmiltaan.

On meillä kaikki sisäovet auki. Mutta ei se tarkoita, että kaikki paikat olisi aina tiptop. Se vaan ei kaada mun maailmaa, vaikka joku menisi kodinhoitohuoneeseen, kun siellä on pyykkikorissa pyykkiä tai vaikka sen vieressä. Pyykit kun kuuluu kodihoitohuoneeseen, ei siellä tarvi olla aina kaikki tip top.

Ja jos mä ajaudun jonkun toisen kodissa jonnekin makkariin tai kodinhoitohuoneeseen, niin en mä oleta, että siellä pitää olla päiväpeitot rypyttömästi sängyn päällä. Enkä pidä perhettä huonona, vaikka näin ei olisi, vaan ihan tavallisena perheenä pidän.

Ottaisitte rennommin, niin ei tarvitsisi tästä oviasiastakaan pingottaa. Antakaan vieraiden tulla teidän kotiin, vaikka paikat ei ihan aina täysin tip top olisikaan.

Vierailija
29/33 |
20.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsille voisi opettaa ettei vieraiden kuulu availla kaappeja ja laatikoita. Minun lapsuudessani se oli itsestään selvää.

Vierailija
30/33 |
21.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset ei välitä minkäänlaisesta sotkusta. Mä kävin kerran kylässä bilekaverilla joka ihan pyysi kylään, tosin extempore kun kävelimme hänen kotinsa ohi. Koti oli pieni kaksio ja älyttömän sotkuinen ja musta suorastaan saastainen. Lattiaa ei juuri näkynyt, eteisestä oli potkitu mainoksia vain kauemmas, huoneistossa haisi ihan kauhealle, avattuja tonnikalapurkkeja oli varmaan 10 eri puolella kämppää ja oikeasti missään ei ollut tilaa edes istua. Kahvikupinkin joutui kaveri tiskaamaan siinä samalla kun ei ollut yhtään puhtaana.

Meillä on joskus makkari ja khh siinä tilassa että saa katsoa mihin astuu, mutta ei siellä ole ruuanjämiä eikä mitään haisevaa. Mutta oven toisella puolella oleskelutiloissa on perussiistiä. Usein paniikkisiivoankin juuri makkariin ja kodinhoitohuoneeseen ja ovensuissa saattaa olla jättivaatemyttyjä tai paperikasoja tms. Luotan siihen ettei kukaan nyt mene ovia availemaan.

Vierailija
31/33 |
21.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsille voisi opettaa ettei vieraiden kuulu availla kaappeja ja laatikoita. Minun lapsuudessani se oli itsestään selvää.

"Paras" oli, kun yhdet lapset (ei mitään taaperoita) olivat käyneet äitini lompakolla ja levittäneet rahat! Juu, jotain voisi opettaa.

Vierailija
32/33 |
21.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei kotona ole suljettuja ovia, joita ei saisi aukoa, joten en ala tässä asiassa erityisesti lasta kouluttaa. Paitsi nyt toki niin, että kylässä ei pengota toisten kaappeja.

Katson, että jos emännällä on jotain tavanomaisesta poikkeavia omia sääntöjä, hän sanokoon ne itse ääneen lapselle. Lapseni tottelevat kyllä, koska olen sellaisiksi heidät kasvattanut ;-)

Vierailija
33/33 |
21.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei mun lapset ole sellaisia, että oppivat kaiken fiksuuden hetkessä. Varmaan harvassa on ne lapset, joita sulla on, että kerrasta oppii kaiken. Mä sanon vieraille lapsille, jos olvat tekemässä jotain väärää, suosittelen sitä samaa sullekin.

että se olisi sen lapsen vanhempien homma käskeä, ei isäntäväen.

Juu, kiellän toki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yksi