onko kellään täällä "astigmatismi"-piilarit
mulla on suht paha hajataitto (en tarkkaan ymmärrä mitä ne hajataiton arvot tarkottaa mutta ne taisi olla jotain 1.5 ja 1.8) kun itse silmän miinusvahvuudet on -1 ja -4.
Tuo silmien eriparisuus tekee silmälaseista kamalat, kun toinen silmä on normaalinkokoinen ja toinen pikku tihru. Näyttää ihan skitsolta kun toinen silmäni on valtava ja toinen pieni.
Leikkaukseen en halua, minulla on voimakas arpeutumistaipumus ja pelkään että se tulisi silmäänkin. Eli voiko piilareilla korjata hajataittoa?
Googlettelin aihetta ja paljon tuli vastaan kokemuksia että hajataittopiilareilla kyllä näkee hyvin mutta ei voi lainkaan lukea, kun piilareiden takia rivit hyppii, kirjaimet hyppii, kaikki on epätarkkaa. Kauas näkee kyllä.
Olen työssä jossa pitää usein esiintyä (enkä haluaisi näyttää eriparisilmälle) mutta jossa pitää myös lukea dokumentteja paljon. Eli pitää nähdä lähelle ja kauas.
Toimiiko nuo hajataittopiilarit? Mikä merkki sinulla on ja onko hajataitto paha vai lievä? Oletko tyytyväinen?
kiitti jos joku jaksaisi vastata.
Kommentit (4)
voiko niitä pitää koko päivän (työpäivän, 8h)?
kuivuuko silmät tai tuleeko silmätulehduksia?
onko ne sellaiset yötäpäivää vai yöksi pois otettavat?
Maksaisin siis vaikka tonnin kunhan saisin jonkun muun näönkorjausvälineen kuin nuo järkyt rillit (vika siis niiden linssien erossa eikä kehyksissä tietenkään).
ja allergioita, joten ollut tosi vaikea löytää sellaisia piilareita, joita pystyisin pitämään päivän päässä ja joskus mulla oli ne yötäpäivää piilarit, mutten pystynyt nukkumaan niiden kanssa. Tai pystyin nukkumaan, mutta sen jälkeen en enää nähnyt niiden kanssa mitään.
Etenkin kesällä tuntuu, että piilarit likastuvat ja silmät kuivuvat tosi äkäseen.
Mä olen käyttänyt Piilosten kosteustippoja ja ne ovat olleet ihan ok ja tänhetken paras puhdistuaine on Bausc + lomb Bio true.
Ikinä ollut mitään silmätulehduksia.
Mä vihaan myös rillejä ja odotan koko ajan sellaisia piilareita mitä pystyn pitämään koko ajan silmissä.
toisessa ei ole hajataittoa. Mulla on ollut yötäpäivää-linssit joita olen käyttänyt ilman ongelmia kuukaudenkin putkeen. Nykyään silmäni ovat niin kuivat etteivät enää kestä piilolinssejä ollenkaan, mutta se tuskin liittyy tuohon hajataitto-ominaisuuteen.
Merkkejä on ollut erilaisia riippuen just minkälainen linssi kyseessä, viimeisin muistaakseni Acuvue.
joten en muista enää minkä merkkiset ovat. Mulla suht paha hajataitto, mutta ei varmaan lähelläkään sua, koska mun mielestä mun silmälasit näyttävät normaaleilta silmälaseissa.
Kupittaan optiikasta olen ostanut nämä nykyiset piilarit. Uudet on tilattuna Instrussa, mutta ne on erimerkkiset, koska niissä on mukana ikänäköä.